U Gresiniho panuje před Assenem pozitivní nálada

V testu se jim podařilo pokročit s problémem se zadní přilnavostí.
Pro tým Fausta Gresiniho je závod v holandském Assenu možná rozhodující v tom, jakým způsobem si jejich tým San Carlo Honda Gresini poradí se zbytkem sezony. Po šesti kolech na tom nejsou nejlépe. Vzhledem k tomu, že má Toni Elías k dispozici tovární specifikaci Hondy je v průběžném pořadí až na čtrnáctém místě a Alex De Angelis je na tom lépe jen o jednu pozici.

„Assen miluji, protože je tak rychlý jako Laguna Seca, takže na příští dva závody se těším,“ uvedl Alex De Angelis, kterému v průběžném hodnocení šampionátu patří třinácté místo. „Vím, že výsledky v této sezoně nejsou stejně dobré jak tomu bylo loni, ale závody jsou mnohem vyrovnanější a skutečně věřím, že určitým pokrokem v nastavení motocyklu můžeme získat hodně pozic na chlapy před námi.“

„V Assenu mám skvělé výsledky z čtvrtlitrové kubatury, ale když jsem tam jel v minulém roce svůj první závod v MotoGP, tak jsem hned v prvním kole spadnul, takže to je něco, co bych tentokrát rád vylepšil solidním výkonem v závodu,“ řekl Alex De Angelis.

Na to, jak vidí současnou situaci po šesti kolech sezony odpověděl šéf týmu Fausto Gressini, když uvedl: „Do této chvíle nebyly naše výsledky v sezoně dost dobré, ale pozitivní je to, že celý tým předvedl odolnost a touhu pokračovat v tvrdé práci, jak bylo evidentně vidět během testu v Barceloně.“

Toni Elías se do Assenu vrací rád, ale tato dráha mu už v minulosti připravila nejedno nemilé překvapení. Každopádně po testu v Barceloně Španěl věří, že se věci daly do pohybu tím správným směrem, což by se mělo projevit na výsledku sedmého závodu sezony v Nizozemí.

„Assen byl vždy mým oblíbeným okruhem, protože je to technická, rychlá a plynulá dráha, i když ne vždy byl vůči mě přívětivý,“ řekl Toni Elías. „V roce 2005 jsem pro zranění do závodu vůbec nenastoupil a rok nato jsem tam havaroval po dvou kolech volného tréninku a vykloubil si rameno. V roce 2007 jsem znovu spadl ve volném tréninku a zlomil si nohu!“

„V minulém roce jsem tam závodil poprvé na upraveném okruhu a skončil dvanáctý, takže mám naději, že už jsem si všechnu smůlu vybral a můžeme se tentokrát těšit na mnohem lepší výsledek.“

„Máme v tomto roce potíže se zadní přilnavostí, ale určitého pokroku jsme dosáhli v testu po závodu v Barceloně,“ pokračoval Elías, který závěrem dodal: „Bude velmi zajímavé sledovat jakým způsobem se toto zlepšení projeví v Assenu, protože mám skutečně pocit, že si už zasloužíme špičkový výsledek po tvrdé práci, kterou do toho dává celý tým.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00