Tovární Hondy se už pomalu formují na čelních příčkách, ale stále to není ono, protože po úvodních trénincích jsou všichni tři jezdci Dani Pedrosa, Casey Stoner, Andrea Dovizioso sice těsně, ale až za Lorenzem.
Dani Perosa během prvního tréninku absolvoval pád, ale ten nebyl nijak hrozný a nedošlo při něm k nějakému zásadnímu poškození stroje. Pedrosa dostal RC212V na dráhu a dojel si do boxů po vlastní ose. Odpoledne si spravil chuť a jen desetinu zůstal za časem Jorge Lorenza. Španěl je prozatím nejlepším z trojice tovární Hondy a evidentně pokračuje v nastaveném tempu ze Sachsenringu.
„Druhý trénink byl hodně zajímavý. Na motorce jsme udělali nějaké změny, vyzkoušeli závodní pneumatiku a snažili se nastavit motocykl tak, aby dostatečně absorboval hrboly, kterých je na této dráze hodně a zejména ovlivňují chování přední části,“ uvedl Dani Pedrosa, který svůj loňský pád přičítal právě jedné z nerovností na trati.
„Přilnavost dnes nebyla nejlepší a také bylo trošku větrno, takže ideální jízda to zatím z našeho pohledu nebyla. Dopoledne jsme vyzkoušeli měkkou směs a ta měla o něco lepší přilnavost. Odpoledne to na závodní pneumatice už bylo horší, ale je možné, že podmínky na dráze zatím nebyly perfektní a doufáme, že se to zítra zlepší,“ uvedl Dani Pedrosa.
První den nebyl povrch tratě v Laguně Seca ideální. Casey Stoner sice první trénink vyhrál, ale odpoledne všichni zrychlili, ale jemu se nepodařilo najít takové nastavení, které by mu umožnilo překonat Daniho Pedrosu a Jorge Lorenza. Australana a jeho tým mechaniků čeká nějaká práce a její výsledek si vyzkouší už v sobotním tréninku.
„Celý den jsme zkoušeli získat trošku jiné vyvážení motocyklu, abychom dosáhli jiné odezvy od pneumatik, ale zatím bojujeme v rámci kontaktu s motocyklem, jaký potřebujeme a který jsme tu měli v minulosti,“ řekl Casey Stoner. „Podstatně jsme změnili nastavení a snažíme se, aby zadní pneumatika pracovala při nižších teplotách. Toho se nám podařilo dosáhnout, ale stále jsme nedosáhli takové přilnavosti, jakou chceme a máme až příliš velkou prokluz kol.“
„Také bojujeme s tím, abychom nalezli dobrý cit pro předek motorky a zatím to obecně není nejlepší, takže dnes večer a zítra dopoledne máme stále co dělat, abychom se co nejlépe připravili na kvalifikaci,“ uvedl závěrem Australan Casey Stoner.
Andrea Dovizioso se intenzivně připravuje na závod v Laguně, kde těsně přišel o pozice na stupních vítězů v letech 2008 a 2010, když na západě USA skončil čtvrtý. V úvodní sadě tréninkových jízd Ital zajel čtvrtý nejlepší čas 1´22,537 sekundy a na Lorenza teď ztrácí 0,481 sekundy.
„Odpoledne jsme srovnávali dvoje různá nastavení a mám teď lepší cit,“ řekl Andrea Dovizioso. „Stále máme na nejrychlejšího ztrátu čtyř desetin, ale kola zajíždíme víc konzistentně. Potřebujeme na tom pracovat dál, zlepšit rychlost a kontakt s předkem, ale jinak jsem si jistý, že se nám zítra podaří zaznamenat další krok vpřed.“