U Monster Tech 3 byl první den v IMS lepší James Toseland

Brit zajel šestý čas na kolo, Edwards osmý.

James Toseland byl v prvním volném tréninku lepší než jeho týmový kolega na své domácí dráze. Britský jezdec zajel šestý čas na kolo a za nejrychlejším Pedrosou zaostal o 1.381 sekundy. Pro Toselanda je to obrovské povzbuzení do dalších dvou dnů závodního víkendu, kde by chtěl rozhodně zajet výrazný výsledek, protože nyní bojuje nejen o mistrovské body, ale také o své místo u Monster Tech 3.

„Jsem velmi spokojený s tímto tréninkem a byl to rozhodně ten nejlepší způsob jak zahájit tento závodní víkend,“ uvedl James Toseland. „Jakmile jsem si po prvních kolech vybudoval potřebnou jistotu, dokázal jsem pak po většinu času jezdit v první čtyřce. Jezdil jsem s mokrým nastavením, které bylo o něco měkčí než normálně, ale fungovalo výborně a dalo mi velkou jistotu na předku motorky.“

„Dráha je za deště velmi zvláštní díky úsekům s různým druhem asfaltu. Některá místa se můžou jevit jako opravdu velmi nebezpečná s množstvím stojaté vody, ale jsou tam úseky, kde je přilnavost přímo fenomenální a vy na to můžete tlačit skoro stejně, jako když tam jedete za sucha. Některé úseky dráhy jsou velmi dobré za mokra a jsou lepší než v Assenu a to byla vždy ta nejlepší dráha pro přilnavost na mokrém povrchu,“ uvedl k pátečnímu tréninku James Toseland.

Colin Edwards je na dráze v Indianapolis Motor Speedway domácím jezdcem a ze všech sil se bude snažit zajet v neděli, co nejlepší výsledek, protože patnácté místo z posledního závodu v IMS nebude chtít už v žádném případě před domácím publikem zopakovat.

„Nemůžu uvěřit, že po roku čekání se vrátíme na toto úžasné místo a potom, co nám počasí provedlo v roce 2008 to skončí tak, že zase prší. Doufejme, že zítra už budeme mít suchou dráhu a to samé v neděli, aby fanoušci už konečně mohli vidět MotoGP v tom nejlepším světle,“ řekl úvodem Colin Edwards.

Na otázku jak byl včera spokojený s úrovní přilnavosti na okruhu, kde jsou úseky s třemi druhy asfaltu Edwards odpověděl: „První část dráhy se leskla a byla hladká jako sklenice, ale ve skutečnosti tam byla přilnavost velmi dobrá, dokud jste nevletěli do velké kaluže.“

„Nejstarší povrch je samozřejmě také ten nejlepší, potom prostor od páté po šestou zatáčku je celkem zvláštní, ale přilnavost je tam také dobrá,“ pokračoval Edwards. „Takže na to musíte jen tlačit a tlačit a celkový čas na kolo potom hlavně závisí na tom, zda vjedete do kaluží v nové sekci okruhu nebo ne.“

„Naštěstí předpověď hlásí pro zbytek víkendu počasí bez deště, ale pokud se to změní, tak jsem si jistý, že máme dobré nastavení do mokra a rozhodně jsme přišli na několik věcí, které nám pomůžou v budoucnu,“ řekl závěrem Colin Edwards.


Doporučujeme

Články odjinud