U Monster Tech 3 si připsali body za šesté a sedmé místo

Toseland si sedmým místem zajistil svůj zatím nejlepší výsledek.
Pro oba jezdce týmu Monster Tech 3 Colina Edwardse a Jamese Toselanda celkem povedená Velká cena Itálie. Nezvykle si dojeli pro pozice těsně vedle sebe a to jejich týmu dodalo potřebné body to průběžného hodnocení týmů ve světovém šampionátu. Pro Colina Edwardse nebyla první, mokrá část závodu nejlepší a ztratil během ni hodně pozic. Naopak jakmile vyměnil motocykl ožil a z Mugella si odváží šesté místo.

„Tento závod byl skoro stejný, jak ten v Le Mans, kde jsem ztrácel ze začátku na mokré dráze a potom získal zpět ztracené pozice na suchém povrchu,“ řekl Colin Edwards. „Nevím proč, ale když je dráha mokrá nebo vlhká nemám dostatečnou důvěru v přední stranu. A já jako jezdec využívající předek, když nemám dostatečnou jistotu pak nejedu rychle.“

„Pravděpodobně bych dokázal jezdit se svým motocyklem s nastavením na sucho o něco dříve než jsem nakonec udělal, ale s tvrdou přední a zadní směsí hladké pneumatiky mi chvilku trvalo než jsem je dostatečně zahřál a během té doby si prožil pár horkých chvilek.“

„Sklonil jsem hlavu a dokázal získat některé slušné časy na kolo a pozitivním výsledkem závodu může být to, že jsem přinejmenším skončil šestý,“ řekl Edwards, který v posledních kolech předjel svého týmového kolegu Toselanda. „Musím ale zajistit, aby mi tento motocykl fungoval i na mokré dráze, protože tuto hádanku jsem ještě nevyřešil.“

Pro Jamese Toselanda byl dnešní závod na okruhu v italském Toskánsku nejlepším v letošní sezoně. Ne, že by byl celkem bezproblémový, ale sedmé místo je zatím nejlepším výsledkem v podání britského jezdce.

„Je to můj nejlepší výsledek sezony a jsem s tím spokojený, protože mám pocit, že bych měl bojovat o pozice kolem šestého místa pravidelně,“ řekl dnes sedmý James Toseland, pro které ho je snad závod v Itálii odrazovým můstkem pro další dobré výsledky, které britský jezdec potřebuje jako sůl.

„Závod jsem začal s docela tvrdou pružinou zadního tlumiče a v několika prvních kolech jsem se potýkal s problémy,“ pokračoval britský jezdec Monster Tech 3. „Neplánoval jsem si tak brzy dojet pro motocykl s nastavením na sucho, ale neměl jsem moc na vybranou. Ztrácel jsem hodně času a tak toto riziko mělo cenu podstoupit.“

„Prvních pár kol na hladkých pneumatikách bylo hodně rušných, když jsem se je snažil zahřát, ale jakmile jsem získal správný rytmus a cítil potřebnou jistotu, byl jsem rád, že jsem se rozhodl přijet dřív.“

„Dobře jsem si zazávodil s Randym a bylo tam hned několik zajímavých předjetí,“ pokračoval Toseland, který závěrem uvedl: „To je první závod, který jsem si na chvilku užil, protože většinu doby jsem bojoval o umístění v první šestce. To je místo, kde jsem byl několikrát v minulé sezoně a je to také místo, kde si motocykl spolu s týmem zaslouží být.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00