U Repsol Hondy byl tentokrát rychlejší čtvrtý Dani Pedrosa

Andrea Dovizioso potřebuje zlepšit kontakt s předkem své Hondy.
Klepněte pro větší obrázekPrvní volný trénink v Laguně Seca znamenal pro jezdce továrního týmu Repsol Hondy Daniho Pedrosu a Andrea Doviziosa v pořadí čtvrtý a šestý čas dne. Dani Pedrosa pracoval na nastavení nového podvozku, což se jeho mechanikům dařilo a vzhledem k tomu, že tady loni závod vynechal, celkem rychle se mu podařilo si na náročný okruh zvyknout. Ke konci se ozvalo zranění z Itálie, ale dle jeho slov to na jeho jízdu vliv nemá.

„Jsem celkem spokojený s tím jak se tyto jízdy vyvíjeli při mém návratu do Laguny Seca, kde jsem v minulém roce závod vynechal,“ uvedl Dani Pedrosa, který v pátek zajel čtvrtý nejlepší čas dne. „Čas tréninku jsem si odpoledne rozdělil na dobu, kdy jsem se s okruhem znovu seznamoval až do chvíle, kdy už jsem v druhé polovině jel rychle.“

„Nezajeli jsme hodně kol a ke konci mě začal trošku bolet kyčel, ale nebylo to zlé a dokázal jsem normálně jezdit,“ pokračoval Pedrosa. „To je tady dost důležité, protože je to okruh, kde jede váš stroj hodně po zadním kole a je celkem dost neklidný, takže potřebujete mít tu sílu ho udržet pod kontrolou.“

„Musíme ještě trošku zabrat, získat správný převodový poměr a zlepšit nastavení, takže si myslím, že dopolední trénink bude hodně důležitý pro přípravu na kvalifikaci,“ uvedl závěrem Dani Pedrosa.

Andrea Dovizioso získal okamžitě rytmus, dostal se do tempa a figuroval na předních příčkách od začátku pátečního tréninku. Italský mladík jede na tomto okruhu teprve podruhé, ale zřejmě mu vyhovuje, protože v minulém roce si tam dojel pro fantastické čtvrté místo a letos tam chce Dovizioso zajet alespoň o stupeň výš.

„Naše časy na kolo jsme dneska zajeli celkem snadno a jsem spokojený s rychlostí, jaké jsme dokázali dosáhnout,“ uvedl Andrea Dovizioso. „Zajeli jsem tři jízdy na měkkých Bridgestonech a potom jízdu s tvrdou směsí pneumatiky a výsledky byly slibné.“

Klepněte pro větší obrázek„Nicméně tvrdým pneumatikám nějakou dobu trvalo než se zahřály, takže jsem v závěru na to nemohl zatlačit tolik, abych si dokázal zlepšit čas na kolo tak, jak jsem chtěl. Z toho důvodu věřím, že tady máme prostor k tomu, abychom zítra dokázali jet rychleji.“

„Navzdory tomu bylo celkem snadné se dostat do potřebného rytmu, i když ještě nejsem úplně spokojený ohledně kontaktu s předkem motorky ve středních částech zatáček, takže na tom budeme muset zítra zapracovat a vyzkoušet hned několik řešení,“ uvedl závěrem Dovizioso.
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00