U Suzuki to nebudou mít jednoduché

Loris Capirossi závodil v továrním týmu Suzuki poslední tři sezony a současnou situaci, kdy v příštím ročníku Japonci nasadí pouze jeden motocykl GSV-R MotoGP, vidí ještě mnohem složitější než dosud byla.
U Suzuki to nebudou mít jednoduché

V mistrovství světa silničních motocyklů patřila japonská značka mezi špičku, jenže s příchodem éry osmistovek MotoGP Suzuki viditelně zaostává za konkurencí. Od roku 2007 má na kontě pouze jedno vítězství, které pro ně v premiérovém ročníku získal Ausralan Chris Vermeulen, když vyhrál deštivý závod na okruhu ve francouzském Le Mans.

Vermeulen, Hopkins a Capirossi společně vybojovali celkem jedenáct umístění na stupních vítězů a to vše v úvodních dvou letech nové kubatury, protože to poslední je z roku 2008, když na okruhu v Brně projel italský závodník cílem, jako třetí v pořadí. Od té doby nic.

Suzuki chce v příštím roce pokračovat pouze s Álvarem Bautistou a to i přes výrazný tlak promotéra Dorny a Asociace výrobců sportovních motocyklů (MSMA), kteří na japonského výrobce naléhají, aby dostál svým závazkům a pokračoval s dvěma jezdci.

Podle Lorise Capirossiho nemůže takové rozhodnutí pro vývoj motocyklu znamenat nic dobrého. Bautista strávil v MotoGP pouze jeden rok a teď bude veškerá zodpovědnost na jeho bedrech. S jedním strojem na dráze jen stěží dokážou konkurovat značkám jako Yamaha, Honda nebo Ducati.

„S jedním motocyklem to bude v příštím roce pro Suzuki těžké,“ řekl pro Motorcycle News Loris Capirossi. „Když máte dva jezdce, stále můžete zkoušet něco jiného. Naši soupeři mají čtyři nebo šest motocyklů na dráze a od každého se můžete učit.“

„V našem případě to bylo dost těžké už s dvěma motocykly, ale teď to bude daleko náročnější. Álváro bude mít jeden rok zkušeností, ale pokaždé ověřoval moje data a vždy se snažil nastavit motocykl jako já, ale v příštím roce bude sám a to nebude jednoduché,“ komentoval situaci u Suzuki jejich bývalý jezdec.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00