U Suzuki to nebudou mít jednoduché

Loris Capirossi závodil v továrním týmu Suzuki poslední tři sezony a současnou situaci, kdy v příštím ročníku Japonci nasadí pouze jeden motocykl GSV-R MotoGP, vidí ještě mnohem složitější než dosud byla.
U Suzuki to nebudou mít jednoduché

V mistrovství světa silničních motocyklů patřila japonská značka mezi špičku, jenže s příchodem éry osmistovek MotoGP Suzuki viditelně zaostává za konkurencí. Od roku 2007 má na kontě pouze jedno vítězství, které pro ně v premiérovém ročníku získal Ausralan Chris Vermeulen, když vyhrál deštivý závod na okruhu ve francouzském Le Mans.

Vermeulen, Hopkins a Capirossi společně vybojovali celkem jedenáct umístění na stupních vítězů a to vše v úvodních dvou letech nové kubatury, protože to poslední je z roku 2008, když na okruhu v Brně projel italský závodník cílem, jako třetí v pořadí. Od té doby nic.

Suzuki chce v příštím roce pokračovat pouze s Álvarem Bautistou a to i přes výrazný tlak promotéra Dorny a Asociace výrobců sportovních motocyklů (MSMA), kteří na japonského výrobce naléhají, aby dostál svým závazkům a pokračoval s dvěma jezdci.

Podle Lorise Capirossiho nemůže takové rozhodnutí pro vývoj motocyklu znamenat nic dobrého. Bautista strávil v MotoGP pouze jeden rok a teď bude veškerá zodpovědnost na jeho bedrech. S jedním strojem na dráze jen stěží dokážou konkurovat značkám jako Yamaha, Honda nebo Ducati.

„S jedním motocyklem to bude v příštím roce pro Suzuki těžké,“ řekl pro Motorcycle News Loris Capirossi. „Když máte dva jezdce, stále můžete zkoušet něco jiného. Naši soupeři mají čtyři nebo šest motocyklů na dráze a od každého se můžete učit.“

„V našem případě to bylo dost těžké už s dvěma motocykly, ale teď to bude daleko náročnější. Álváro bude mít jeden rok zkušeností, ale pokaždé ověřoval moje data a vždy se snažil nastavit motocykl jako já, ale v příštím roce bude sám a to nebude jednoduché,“ komentoval situaci u Suzuki jejich bývalý jezdec.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30