U Suzuki to nebudou mít jednoduché

Loris Capirossi závodil v továrním týmu Suzuki poslední tři sezony a současnou situaci, kdy v příštím ročníku Japonci nasadí pouze jeden motocykl GSV-R MotoGP, vidí ještě mnohem složitější než dosud byla.
U Suzuki to nebudou mít jednoduché

V mistrovství světa silničních motocyklů patřila japonská značka mezi špičku, jenže s příchodem éry osmistovek MotoGP Suzuki viditelně zaostává za konkurencí. Od roku 2007 má na kontě pouze jedno vítězství, které pro ně v premiérovém ročníku získal Ausralan Chris Vermeulen, když vyhrál deštivý závod na okruhu ve francouzském Le Mans.

Vermeulen, Hopkins a Capirossi společně vybojovali celkem jedenáct umístění na stupních vítězů a to vše v úvodních dvou letech nové kubatury, protože to poslední je z roku 2008, když na okruhu v Brně projel italský závodník cílem, jako třetí v pořadí. Od té doby nic.

Suzuki chce v příštím roce pokračovat pouze s Álvarem Bautistou a to i přes výrazný tlak promotéra Dorny a Asociace výrobců sportovních motocyklů (MSMA), kteří na japonského výrobce naléhají, aby dostál svým závazkům a pokračoval s dvěma jezdci.

Podle Lorise Capirossiho nemůže takové rozhodnutí pro vývoj motocyklu znamenat nic dobrého. Bautista strávil v MotoGP pouze jeden rok a teď bude veškerá zodpovědnost na jeho bedrech. S jedním strojem na dráze jen stěží dokážou konkurovat značkám jako Yamaha, Honda nebo Ducati.

„S jedním motocyklem to bude v příštím roce pro Suzuki těžké,“ řekl pro Motorcycle News Loris Capirossi. „Když máte dva jezdce, stále můžete zkoušet něco jiného. Naši soupeři mají čtyři nebo šest motocyklů na dráze a od každého se můžete učit.“

„V našem případě to bylo dost těžké už s dvěma motocykly, ale teď to bude daleko náročnější. Álváro bude mít jeden rok zkušeností, ale pokaždé ověřoval moje data a vždy se snažil nastavit motocykl jako já, ale v příštím roce bude sám a to nebude jednoduché,“ komentoval situaci u Suzuki jejich bývalý jezdec.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00