U tovární Ducati v pátek zabodoval Hayden

U italské skupiny zahájil úvodní den tréninků na Velkou cenu Francie lépe Američan Nicky Hayden, jemuž se podařilo zajet čtvrtý čas dne a navíc cítí potřebnou jistotu. Valentino Rossi potřebuje zabrat v sobotu.
U tovární Ducati v pátek zabodoval Hayden

Po celkem dlouhé době se Hayden dokázal už v pátek umístit v první pětce. To mu samozřejmě dělá velkou radost, ale zároveň zůstává nohama na zemi, protože si je vědom zlepšení, které všichni jeho soupeři docílí v posledním tréninku a sobotní kvalifikaci.

„Dnes to bylo rozhodně lepší než posledních pár pátků, poměrně dost dlouho,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Zatím je příliš brzo a je to jen první den, ale dobrý pocit na motorce jsem tu získal téměř okamžitě. Test v Portugalsku mně a týmu velmi prospěl. Myslím, že se nám tam podařilo pokročit kupředu a jak to tak vypadá, potvrdili jsme to právě tady.“

„Celkově se motorka jeví o něco lepší, ale před námi je ještě dlouhá cesta, abychom jezdili stabilně rychle,“ řekl Američan, který rozhodně není spokojen se ztrátou na nejrychlejší čas, ale cítí, že jejich motocykl má na komplikované dráze přednosti hlavně v místech, kde jezdci intenzivně brzdí do zatáček.

Valentino Rossi ukončil první den v Le Mans s devátým časem a ztrátou na Casey Stonera v podobě 1,184 sekundy. To je poměrně velká ztráta, ale v závěru druhého tréninku se Italovu týmu podařilo najít takové změny, které jeho Ducati mají podstatně zrychlit. Rossi před odjezdem do Francie hovořil o stupních vítězů a této myšlenky se jen tak nevzdá.

„Věřil jsem, že to dnes bude lepší,“ komentoval páteční výkon Valentino Rossi. „Měli jsme pár problémů ve snaze najít to správné nastavení, takže jsme dnes až příliš vzadu. Trošku jsme válčili na výjezdech ze zatáček. Motorka je hodně neklidná při akceleraci a my se snažíme přijít na to, zda je to otázka nastavení nebo elektroniky, protože v této chvíli se mi nejezdí nejlépe.“

„Nakonec se nám podařilo najít celkem zajímavou změnu pro zadní část, ale to už do konce tréninku zbývalo jen několik minut. Stačil jsem zajet pár kol, během kterých jsem si více méně vyrovnal svůj nejlepší čas. Možná, kdyby nám zůstalo víc času, podařilo by se nám umazat nějakou desetinu a poskočit pořadím. Zítra musíme s věším prostorme pro nastavení zajet rozhodně lépe,“ řekl závěrem Valentino Rossi.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00