Tento víkend znovu spatříme obsazený startovní rošt MotoGP bojující o post nejvyšší v Hertz British Grand Prix na okruhu v Silverstonu. Jorge Lorenzo v barvách Yamaha Factory Racing zde bude chtít zvýšit svůj dvacetibodový náskok na soupeře Caseyho Stonera.
Letos je to potřetí, kdy okruh v Silverstone po třiadvacetileté přestávce znovu hostí britskou motocyklovou Grand Prix. V roce 1949 byla tato trať prvním kontinentálním okruhem, kam byla Velká cena Velké Británie přemístěna z tehdejšího působiště TT Circuit na ostrově Man. Stalo se tak tehdy z bezpečnostních důvodů.
Jezdec týmu Repsol Honda Casey Stoner zde loni na mokré trati dominoval. Bylo to jedno z jeho nejvýraznějších vítězství. Letos v Silverstonu bude však bezpochyby čelit tvrdému tlaku ze strany Jorge Lorenza. Ten nejenže vyhrál poslední dvě velké ceny, ale vítězstvím, respektive umístěním na podiu ve Velké Británii, může přepsat historické tabulky. Pokud zvítězí, vyrovná počet Caseyho vítězných závodů na 42. Pokud se umístí na podiu, bude to Jorgeho 50. podium v královské kubatuře.
Momentálně třetí v celkovém pořadí, Stonerův týmový kolega Dani Pedrosa získal další dávku sebedůvěry ziskem 2. místa v Katalánsku a v Silverstone ji bude chtít využít. Dani ale při oficiálních testech v Montmeló v minulém týdnu vyjádřil nespokojenost s novým typem přední pneumatiky, která bude nasazena jako standard právě od Velké ceny Velké Británie. Jak se RC213V a nová přední pneumatika spolu srovnají, uvidíme už v neděli.
Andrea Dovizioso z týmu Monster Yamaha Tech3 momentálně obhajuje své celkové čtvrté místo před týmovým kolegou Calem Crutchlowem. Do Silverstonu přijíždí z Barcelony, kde se mu jako prvnímu zástupci satelitního týmu podařilo zvednout nad hlavu trofej za třetí místo. Tento úspěch byl prvním podiem pro „satelit" od loňského britského závodu, kdy se to, shodou okolností, podařilo také jezdci týmu Hervého Poncharala Colinu Edwardsovi.
To Cal Crutchlow bude doufat, že letos se k němu na domácí GP štěstěna obrátí tou správnou stranou. V loňském závodě si právě zde při kvalifikaci zlomil klíční kost, kvůli čemuž byl nucen vynechat závod. V letošní sezóně ukazuje tento Brit ohromnou formu a po závodě, kdy se dokázal plnohodnotně držet Stonera, by rád vybojoval své historicky první stupně vítězů před domácím publikem.
Jak Valentino Rossi tvrdí, jeho Ducati Desmosedici se na suchu zlepšuje, přesto by nepohrdl nějakým typicky vlhkým anglickým počasím. Věří, že mokrá trať podpoří jeho útok na vyšší příčky hodnocení šampionátu. Předpokládá se, že opět bude těsně pronásledován Álvarem Bautistou z týmu San Carlo Honda Gressini. Symbióza tohoto španělského jezdce s jeho RC213V se zdá být stále těsnější. Álvaro se, podle jeho slov, cítí na své Hondě stále komfortněji. Také nováček královské třídy, jezdec v satelitním LCR Honda, Stefan Bradl, neustále výkonnostně roste. Pro oba dříve uvedené, Itala i Španěla, bude Němec bezpochyby tvrdou konkurencí.
Tovární jezdec Ducati, Nicky Hayden, který si vinou ztráty citlivosti v pravé ruce minulou velkou cenu doslova protrpěl, doufá, že tentokrát bude silný i ve finiši. To je totiž cesta, jak udržet v uctivé vzdálenosti stále častěji dorážející stroj Pramac Racing týmu, který sedlá Héctor Barbera, kterému se velmi dařilo při testování v Aragónsku.
Ben Spies, týmový kolega Lorenza, jistě netouží po umístění, které je totožné s jeho startovním číslem na kapotě. S nadějí vjížděl do závodu v Katalánsku, ale chyba, které se dopustil hned na začátku závodu, zhatila všechny jeho plány o znovuzrození a umístění na pódiu. Se svou Yamahou M1 byl v testech znovu velmi rychlý, teď už jen zbývá aplikovat tyto schopnosti i v závodě. I Karel Abrahám by už nutně potřeboval pro sebe i tým Cardion AB nějaký solidní výsledek. Ani pro něj není celková pozice, která kopíruje jeho stříbrnou 17 na kapotě Ducati tím, o čem by snil. Při testech v minulém týdnu se však zranil, utrpěl dvojitou zlomeninu levého ukazováčku a vícečetné tržné rány na dalších prstech levé ruky. Z týmu sice zaznělo, že může rukou pohybovat, ale každý pohyb je velmi bolestivý, takže otázkou zůstává, zda nakonec do závodu v Silverstone nastoupí.
„Balíku" CRT motocyklů vévodí duo jezdců z týmu Aspara Martinéze na strojích ART. Dominanci Španěla Aleixe Espargara a Francouze Randyho de Punieta se pokouší prolomit především Mattia Passini z týmu Speed Master a CRT motocykl ze stáje Fausta Gressiniho, na kterém závodí další Ital Michele Pirro. I další britský jezdec v závodním poli, James Ellison (Paul Bird Motorsport), chce ze sebe i ze svého stroje na domácí trati ukázat to nejlepší. Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) by rád alespoň částečně oživil svého ducha a sílu, které zde loni demonstroval ziskem třetího místa - jen týden po zlomenině klíční kosti. Ke zkompletování pole CRT motocyklů je třeba uvést i poslední tři jména, jezdce týmu Came IodaRacing Project Danila Petrucciho a dvojici týmových kolegů v barvách Avintia Blusens Yonnyho Hernandeze a Ivana Silvu.