Úspěchem v MS 2009 je pro nás top 10

S cílem umístění v top 10, jak v celkovém pořadí, tak i v jednotlivých závodech, vstupujeme do MS silničních motocyklů 2009. Po první nováčkovské sezóně Lukáše ve třídě 250, ve které náš pilot obsadil celkové 15. místo, se pokusíme letos náš úspěch vystavět především na těchto 3 faktorech: 1) jezdecký pokrok a zkušenosti Lukáše na všech okruzích ve třídě 250, 2) vydařená příprava bez zdravotních komplikací a velmi dobrá fyzická připravenost závodníka, 3) stejné složení týmu se špičkovým technickým ředitelem T. Raponim.

Prakticky se stejným personálním složením (pouze jedna změna na místě data recording) a shodnou technikou, jedním motocyklem specifikace Aprilia RSW 250 LE, vstupuje náš tým Auto Kelly – CP Grand Prix Racing s jezdcem Lukášem Peškem do druhé sezóny v MS silničních motocyklů třídy 250. V letošním roce bychom rádi dosahovali v každém závodu výsledků v první desítce, v níž chceme figurovat i v konečném celkovém pořadí. Jsme velmi rádi, že nás nadále podporují společnosti Česká pojišťovna a Auto Kelly, kterým především patří díky za další příležitost v MS 250 pro našeho jezdce a celý náš tým. První letošní testy ve španělském Jerezu naznačily, že nás pravděpodobně čeká velmi vyrovnaný a tím pádem i dramatický šampionát, kde rozhodně nejsme bez šancí na kvalitní výsledky.

V letošním roce budeme sázet především na zužitkování vzájemného propojení následujících 3 faktorů:

1) Jezdecký pokrok a zkušenosti Lukáše na všech okruzích ve třídě 250

Lukáš při své premiérové sezóně ve třídě 250 musel změnit prakticky všechny jezdecké návyky ze třídy 125. Na všech okruzích se učil zcela jinou stopu a zvykal si na odlišné jízdní vlastnosti o 30 kg těžšího a o 50 HP výkonnějšího motocyklu. Na všech okruzích jsme začínali od nuly i s nastavením motocyklu – žádná Lukášova 250data pochopitelně nebyla k dispozici.

Ve své druhé sezóně je Lukáš v ovládání motocyklu 250 mnohem dále a nové, zčásti již zautomatizované návyky, by mu měly pomoci k rozvinutí jeho talentu a závodnického potenciálu. Na každém okruhu jsme již také mnohem dále v nastavení motocyklu, i když je stále co vylepšovat, především v nastavení na suché podmínky. Naopak „mokré“ nastavení, které je ovšem jednodušší, se nám dařilo velmi dobře, což Lukáš dokazoval v druhé polovině loňského roku, kdy pravidelně jezdil v těchto podmínkách do top 10.

2) Vydařená příprava bez zdravotních komplikací a velmi dobrá fyzická připravenost Lukáše

Zatímco v loňském přípravném období Lukáš léčil dlouhodobé zdravotní komplikace v oblasti dolních cest dýchacích a kvalitní kondiční příprava začala až koncem ledna, letos vše probíhá dle plánu (klep, klep, klep). Také celková úroveň Lukášovy kondice, především v oblasti vytrvalosti, se po celoročním tréninku s jeho osobním kondičním trenérem A. Strachem výrazně zvýšila. Pokud bychom měli převést tuto potěšující skutečnost do podmínek závodu, pak by měl letos Lukáš oproti loňskému roku vydržet ve stejném nasazení od startu do cíle závodu a nemělo by docházet k poklesu výkonu kvůli únavě.

3) Stejné složení týmu se špičkovým technickým ředitelem T. Raponim a kvalitními mechaniky

Měli bychom zhodnotit roční zkušenosti ze spolupráce výborného pilota, špičkového technického ředitele a velmi kvalitních mechaniků. Věříme, že se nám podaří rychleji než v loňském roce připravit vyhovující nastavení motocyklu pro kvalifikaci a závod a dobrým nastavením motocyklu dokážeme konkurovat továrním strojům. Ve složení týmu dochází jen k jedné změně na místě data recording, kde M. Gustata nahradil Francesco Diorgo (I). Technickým ředitelem je nadále Tommaso Raponi (např. 2006 a 2007 vicemistr světa 250 s A. Doviziosem), hlavními mechaniky jsou Francesco Tamburini (2006 a 2007 u A. Doviziosa) a Antonio Haba Perez (2007 3. v MS 250 s A. de Angelisem).

Daniel M. Epp, majitel týmu:

„V loňském roce jsme se hodně naučili, nasbírali jsme mnoho zkušeností a do druhé sezóny v GP 250 tak vstupujeme lépe připraveni. Věřím, že v našich možnostech je pravidelné umístění do top 10 a první desítka je naším cílem i v celkovém pořadí. Za dva roky končí třída 250, Aprilia již dále nevyvíjí dvoutaktní techniku, a tak by měla být sezóna po technické stránce ještě více vyrovnaná než v předchozích letech, což nám určitě nahrává. Myslím si, že přestože se všude mluví o krizi, dokážeme nabídnout divákům kvalitní podívanou, fanouškům potěšení a sponzorům zhodnocení jejich investic.“

Lukáš Pešek k nové sezóně na tiskové konferenci řekl:

„Letošní sezóna je pro mě velmi důležitá a tak jsem se na ni tvrdě připravoval. Po poslední GP ve Valencii jsem si dal jen týden odpočinek a hned jsem začal s fyzickou přípravou. Trénoval jsem na sto procent a nejsem si vědom ničeho, co bych mohl udělat lépe. Zaměřili jsme se především na vytrvalost a sílu, v rámci pestrosti přípravy jsem také běhal na lyžích, plaval, hrál squash a vyzkoušel další sporty. Často jsem jezdil motokros a také supermoto. Nyní se cítím mnohem lépe připraven než v loňském roce, což jsem poznal už na prvních testech před měsícem v Jerezu, kdy jsem se ani po 3 dnech ježdění necítil příliš unaven. Také časy, kterých jsem dosáhl, nebyly vůči soupeřům špatné a myslím, že letošní sezóna bude ještě více vyrovnaná než ta loňská. Jsem rád, že budu spolupracovat se stejnými lidmi jako v loňském roce. Věřím, že se nám to letos podaří zúročit a chtěl bych se pravidelně dostat do první desítky. Ve startovním poli bude ale 13 továrních motocyklů, a tak to nebude vůbec jednoduché.“

Konkurence ve třídě 250 v roce 2009

Letos bude ve startovním poli pravděpodobně 13 továrních motocyklů, z toho 9 x Aprilia nebo Gilera – Simoncelli, Locatelli, Bautista, Talmacsi, Barbera, Pasini, Lüthi, Debon, Abraham, 4 x Honda – Aoyama, De Rosa, Faubel, Wilairot. Představí se celkem 5 mistrů světa – Simoncelli, Bautista, Lüthi, Talmacsi a Di Meglio, 12 závodníků z prozatímního 23 členného startovního pole třídy 250 vyhrálo alespoň 1 GP. Konkurence je tedy rozhodně významná a podaří-li se Lukášovi umístit se v celkovém hodnocení do 10. místa, budeme to považovat za úspěch.

Nejbližší program Lukáše Peška

12. a 13. 3. od 16.00 autogramiáda na expozici A SPIRIT – výstava Motocykl
15. – 17. 3. testy v Estorilu
25. – 27. 3. IRTA testy v Jerezu
5. – 6. 4. IRTA testy v Dauhá
10. – 12. 4. GP Kataru v Dauhá

Mediální servis v roce 2009

Mediální servis budeme zajišťovat stejně jako v roce 2008 ve spolupráci s agenturou MLJ. Ke každému závodu budeme vydávat 3 tiskové zprávy obsahující především rozhovor s jezdcem Lukášem Peškem a majitelem týmu Danielem M. Eppem. Tiskové zprávy budou zasílány, většinou i s fotografiemi k volnému použití v tiskové kvalitě, e-mailem na adresy novinářů. V průběhu sezóny budeme také pořádat tiskové konference, o jejich termínech se vždy dozvíte minimálně nejpozději týden před jejich konáním. Je možné sjednat si také telefonní nebo osobní interview s Lukášem, buď přes Pavla Vokatého nebo agenturu MLJ. Aktuální informace a všechny tiskové zprávy budou umístěny na webových stránkách týmu www.paddock.cz a webových stránkách Lukáše Peška www.lukas-pesek.com. Aktuální fotografie budeme zasílat spolu s tiskovými zprávami, dále budou umístěny na www.photopress.ch (Kundendatenbank, EMMI – CAFFE LATTE Racing Team). Týmovým kontaktem pro média je Pavel Vokatý, mobil 725 591 198, e-mail pavel.vokaty@paddock-gp-racing.com.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00