Úspěšný premiérový závod pro Mika Kallia z Pramac Racigu

Finský jezdec zajel v GP Kataru na osmé místo.
První závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl skvělou premiérou pro Mika Kallia, který v pondělním závodě Grand Prix v Kataru získal osmou pozici ve výsledkové listině královské kubatury.

Po startu se ovšem situace pro finského jezdce nevyvíjela nejlépe, když hned v úvodu ztratil dvě pozice. Jen díky jeho výraznému rytmu, který si udržel po celý závod se v závěru dostal až na deset sekund od čtvrtého místa.

„Před příjezdem do Kataru jsem si myslel, že kdybych skončil do desátého místa, byl bych spokojený,“ uvedl po premiérovém závodu v MotoGP Mika Kallio. „Osmá pozice je proto skutečně dobrý výsledek.“

„Nepodařilo se mi odstartovat nejlépe, ale udržoval jsem si dobrý rytmus,“ pokračoval Kallio. „V posledních kolech jsem viděl Vermeulena blíže a blíže a myslím, že kdybych měl k dispozici pár dalších kol, předjel bych ho.“

„Každopádně jsme měli celkově pozitivní víkend a pokusíme se v tomto směru pokračovat v dalším kole v Japonsku,“ uvedl nováček královské kubatury, který ještě loni jezdil na čtvrtlitrovém motocyklu KTM.

„Bohužel Mika dobře neodstartoval a v prvních kolech ztratil dost času, jinak by mohl závod dokončit na ještě lepším místě,“ uvedl Fabiano Sterlacchini, technický ředitel Pramac Racingu. „Každopádně jsme velmi spokojení, protože rytmus, který si udržel v průběhu celého závodu je pro nováčka vynikající.“

K výkonu druhého jezdce Pramac Racingu jejich technický ředitel uvedl: „Za Niccola jsme rádi, že svou první Grand Prix dotáhl do konce bez jakýchkoliv chyb. Samozřejmě se bude muset zlepšit, ale myslím, že příliš mnoho emocí v průběhu závodního víkendu omezilo jeho výkon v premiérovém závodu královské kubatury.“

Niccolo Canepa měl v Kataru svou premiéru mezi jezdci královské kubatury. Výsledek byl ovšem o poznání horší než v případě jeho týmového kolegy z Finska a tak už příští kolo seriálu mistrovství světa v Japonsku může využít k tomu, aby dokázal, že si místo u satelitního týmu Ducati opravdu zaslouží.

„Abych řekl pravdu, myslel jsem si, že se mi bude dařit lépe, ale byl to obtížný víkend už od prvního tréninku a pro samotný závod jsme nemohli čekat zázrak,“ uvedl zklamaný Niccolo Canepa.

„V posledních kolech jsem se držel Toselanda a hodně věcí se naučil,“ řekl Canepa. „Pokusíme se zlepšit náš výkon v Japonsku, třebaže tam pojedu poprvé, ale určitě budu mnohem agresivnější, protože to je to, co nyní potřebuji.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00