Uvidíme v Kataru, říká Rossi

Tovární Ducati odjíždí z Malajsie s vědomím, že je do poslední březnové zkoušky v Kataru čeká hodně práce, kterou bude muset italský výrobce z Boloně udělat, aby se jeho jezdci dokázali přiblížit současné špičce.
Uvidíme v Kataru, říká Rossi

Daleko ke spokojenosti mají oba jezdci Ducati. Valentino Rossi test dokončil jedenáctý, Nicky Hayden dvanáctý a co je pro ně podstatné, po šesti dnech testů v Sepangu ztrácí na Hondu téměř dvě sekundy. Ital ve středu navíc onemocněl, takže testovací program byl tímto dokonale narušen.

„S tímto testem nemůžeme být spokojeni, protože jsme nedosáhli našeho cíle, což bylo skončit kolem šestého místa a především snížit ztrátu na nejrychlejší,“ uvedl Valentino Rossi. „Místo toho jsme o 1,8 sekundy pozadu a rytmus nám také chybí. Po prvním dnu jsem si myslel, že toho můžeme docílit. Dobře jsme začali a odvedli s motorkou kus práce na tvrdých pneumatikách, což je dobré. Potom jsme ale už nepokročili.“

„I když máme dobré nápady ohledně elektroniky, kde věřím budeme schopni problémy odstranit relativně rychle, tak jistý už si nejsem v případě nastavení podvozku. Hodně se snažíme, ale zatím se nám to nedaří. Můžu jít tvrdě na brzdy, ale pořád mám problémy ve středu zatáčky,“ pokračoval Ital.

„Nevýhodou bylo rozhodně testovat dva dny místo tří, protože ke konci jsem musel hodně pospíchat, abych všechno vyzkoušel. Na tuto možnost jsme byli sice připraveni, ale začalo drobně mrholit a to už pak nešlo. Nějaká dobrá řešení do budoucna tu jsou, ale už jsme si je nestihli ověřit.“

„Tento okruh tradičně není pro Ducati ten nejlepší. Další test je v Kataru, kde je dráha jiná než tady a uvidíme, zda se nám tam podaří jezdit rychleji,“ uvedl závěrem devítinásobný mistr světa a současný jezdec tovární stáje Ducati Valentino Rossi.

Nicky Hayden zvládl poslední den v Sepangu sedmdesát jedna kol, takže byl na dráze víc než dost. Vyzkoušel spoustu nového materiálu, ale požadovaný efekt v podobě výraznějšího času na kolo se nedostavil ani u něho. „V průběhu testu jsme vyzkoušeli spoustu různých možností nastavení geometrie a elektroniky. Snažili jsme se zlepšit kontakt, vyřadit materiál, který nepracoval správně a hlavně se soustředit na základní nastavení, které by pro tuto sezonu mohlo fungovat.“

„Jsme pozadu ne z důvodu nějakého závažného problému, ale díky kombinaci drobných detailů, které nám zabránily dosáhnout výsledků v jaké jsme doufali. Mám dobrou motorku, stejně dobrý tým a rozhodně potřebujeme fungovat lépe než takto,“ pokračoval Američan. „Ještě nás čeká spousta práce, ale tento týden se nám podařilo něco zlepšit a máme další možnosti, které vyzkoušíme v příštím testu.“

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00