Už ve středu zaburácejí motory prototypů MotoGP

Mistrovství světa silničních motocyklů zahajuje sezonu 2010 letošním prvním oficiálním testem, který začíná příští týden v Malajsii. Na okruhu v Sepangu budou týmy MotoGP testovat tři dny a to od středy až do pátku.
Už ve středu zaburácejí motory prototypů MotoGP

Na pěti a půl kilometrové dráze uvidíme všech sedmnáct jezdců královské kubatury MotoGP ale až ve čtvrtek čtvrtého února, protože první den oficiálního testu je sice určen testování 800ccm prototypů, ale pouze s jednotlivými testovacími jezdci.

Dvojice Fiat Yamahy Valentino Rossi a Jorge Lorenzo bude v Malajsii pokračovat na vývoji jejich letošního modelu YZR-M1, který poprvé vyzkoušeli začátkem listopadu ve Valencii. První dojmy byly velmi dobré, Rossi nadšeně hovořil o tom, jak byl tento stroj ve Valencii rychlý, Lorenzo zase vyjádřil spokojenost s provedenými změnami. Ve čtvrtek čtvrtého února také tým Fiat Yamahy v Sepangu oficiálně představí svůj projekt pro sezonu 2010.

Další tovární dvojicí na startovním roštu letošního ročníku mistrovství světa je Dani Pedrosa a Andrea Dovisioso z Repsol Hondy. Oba jezdci netrpělivě čekají na nové motocykly japonského výrobce, které mají pro letošní ročník získat mnohem větší status konkurenceschopnosti a jezdcům továrního týmu umožnit v závodech bojovat o ty nejlepší pozice. Nic jiného ani španělsko-italská dvojice neočekává.

Všechny týmy Hondy letos budou více méně na stejné úrovni a to pro satelitní jezdce znamená velkou šanci od začátku budovat silnou pozici v průběžném hodnocení šampionátu. Je jasné, že v průběhu sezony má prioritu tovární tým, ale ostatním se v letošním ročníku nabízí velká příležitost. Honda tím možná sleduje lepší komunikaci s týmy, větší zpětnou vazbu a možnost okamžitě reagovat na změny v průběhu sezony.

Italská Ducati už svůj model Desmosedici GP10 představila začátkem ledna. Jejich tovární jezdci Casey Stoner a Nicky Hayden se můžou těšit na celkem přepracovaný prototyp, který má Ducati vrátit lepší jízdní vlastnosti, což v posledních letech jezdcům působilo problémy. Tyto změny ale u  GP10 stejně tak ocení ostatní jezdci Ducati jako Mika Kallio a Aleix Espargaro z Pramac Racingu nebo nováček Héctor Barberá v barvách týmu Aspar.

Určitě velmi důležitý test to bude pro tovární tým Suzuki s Lorisem Capirossim a nováčkem v týmu Álvarem Bautistou. Italský motocyklový veterán už dal Suzuki jasně na srozuměnou, že pokud se jim nepodaří připravit konkurenceschopný prototyp, pak bude muset odejít jinam. U japonského výrobce došlo ke změnám ve vedení závodního oddělení, takže se něco děje a v letošním roce se můžeme dočkat překvapení v podobě výkonu Suzuki.

Mezi závodníky Hondy se v letošním ročníku mistrovství světa zařadí zkušený Ital Marco Melandri, který u Gresiniho týmu pojede s krajanem a nováčkem v MotoGP Marcem Simoncellim. Melandri loni prožíval velmi těžké období, protože jeho start v sezoně 2009 byl po odchodu Kawasaki  ohrožen, ale nakonec vše zvládl a letos už může klidně bojovat o vedoucí příčky.

V novém týmu Interwetten Honda MotoGP pana Daniela M. Eppa pojede s dalším strojem RC212V  úřadující světový šampion třídy 250ccm Hiroshi Aoyma, který je také jediným japonským jezdcem v královské kubatuře MotoGP.

Mezi elitu jezdců Yamahy přišel Ben Spies, jezdec satelitní Monster Tech 3 a další Američan v mistrovství světa. Spies je vítězem mistrovství produkčních motocyklů WSBK, týmovým kolegou Colina Edwardse a mnohými považován za jednoho z favoritů letošního ročníku.

V letošním roce bude tentokrát velmi důležité sledovat, jak se se změnou v pravidlech vypořádali samotní výrobci. Šest motorů pro osmnáct závodů sezony není opravdu moc a tak bude záležet nejen na umění jezdců na dráze, ale také na umu inženýrů, jenž motorové jednotky pro letošní sezonu projektovali.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |