Tak v případě Lukáše Peška je to už pořádná dávka smůly, protože startovní pozice v třetí řadě byla jeho letos nejlepším umístěním na startovním roštu, start do samotného závodu Moto2 mu vyšel, ale potom přišly problémy.
Problémy v tom směru, že po několika úvodních kolech nepracoval motor Peškovy Moriwaky tak jak by měl a všichni ostatní jezdci, českého závodníka Matteoni CP Racing bez problému předjížděli. Teď je otázkou, proč, když mají všichni stejné motory.
„Jsem dost zklamaný. Start se mi na letošní poměry povedl slušně a udržel jsem se na desátém místě,“ řekl Lukáš Pešek po závodu v Assenu. „Bohužel motorka nefungovala po motorové stránce, jak by měla, a na rovinkách mě ostatní suverénně předjížděli. Musel jsem to dohánět na brzdách, na které jsem chodil dost pozdě a do zatáček jsem najížděl smykem.“
„Zde byl další problém, protože se protočila rukojeť, na které je připevněna brzdová páčka, a jak šla motorka bokem, tak mi přední kapota tlačila na přední páčku a tím se brzdilo kolo. Při jízdě jsem nevěděl, co se vlastně stalo, myslel jsem si, že je poškozen brzdový kotouč, a když jsem byl po několikáté na hranici pádu, raději jsem zajel do boxů,“ uzavřel Pešek svůj komentář k sobotnímu závodu.
„Potkaly nás technické problémy a výrazně ovlivnily výkon v závodu, kde Lukášovo nejrychlejší kolo bylo o více než jednu vteřinu pomalejší než v kvalifikaci,“ dodal Peškův osobní kouč Miloš Čihák. „Mechanici teď rozebírají motorku do šroubků a kontrolují palivový systém, protože do motoru evidentně neteklo dost benzínu“