V Británii využije Bridgestone zkušenosti z F1

Poprvé od roku 1986 se vrací šampionát motocyklových prototypů na britský okruh v Silverstone a pro osm levých a deset pravých zatáček zvolil Bridgestone asymetrickou zadní pneumatiku.

Japonský výrobce pneumatik má v Silverstone zkušenosti díky sérii formule 1 a pro motocyklový šampionát tak nebyl výběr směsí velkou neznámou. Vysokorychlostní zatáčky, úseky rovné tratě nebo asfalt na původní dráze spojený s přechodem na novou část okruhu a to vše ve spojení s nevypočitatelným počasím, klade na výběr směsí pneumatik vysoké nároky.

Protože pravá strana pneumatik je po dobu jednoho kola mnohem více pod tlakem než její levá část, přiveze Bridgestone do Velké Británie asymetrickou zadní pneumatiku. Ta má za úkol zlepšit úroveň přilnavosti pravé strany a podpořit schopnost zahřátí její levé části. Zároveň bude kladen důraz na střední část pneumatiky, protože ta musí zvládnout vysoké rychlosti na rovinkách.

Samotný povrch dráhy je celkem drsný, takže sám o sobě bude generovat vyšší teploty a opotřebení pneumatik. Pro britský víkend se předpokládají chladnější teploty, takže z tohoto důvodu byly u hladkých pneumatik vybrány směsi střední a tvrdé.

„Myslím, že i když okruh v Silverstonu doznal od předchozího roku několika změn, máme tam velmi dobré zkušenosti díky našim aktivitám ve formuli 1 a tyto data můžeme využít a předpovědět tak náročnost okruhu na naše pneumatiky,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

„Zkušenosti z formule 1 nám na tomto okruhu mimořádně usnadnily práci při výběru pneumatik pro MotoGP a naši inženýři také okamžitě po dostavbě nové části zkontrolovali její asfalt, aby si tyto informace ověřili.“

„Siverstone je rychlým okruhem s místy, kde je zvlášť vysoké zatížení na krajní partie pneumatik a to zvlášť v zatáčkách jako ´Maggots´ nebo ´Becketts´, ale jsou tam rovněž oblasti velmi intenzivního brždění jako například ´Stowe´, kde naopak vzniká velký tlak na střední část přední pneumatiky,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

20:41 | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
21. října | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
21. října | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00