V Británii využije Bridgestone zkušenosti z F1

Poprvé od roku 1986 se vrací šampionát motocyklových prototypů na britský okruh v Silverstone a pro osm levých a deset pravých zatáček zvolil Bridgestone asymetrickou zadní pneumatiku.

Japonský výrobce pneumatik má v Silverstone zkušenosti díky sérii formule 1 a pro motocyklový šampionát tak nebyl výběr směsí velkou neznámou. Vysokorychlostní zatáčky, úseky rovné tratě nebo asfalt na původní dráze spojený s přechodem na novou část okruhu a to vše ve spojení s nevypočitatelným počasím, klade na výběr směsí pneumatik vysoké nároky.

Protože pravá strana pneumatik je po dobu jednoho kola mnohem více pod tlakem než její levá část, přiveze Bridgestone do Velké Británie asymetrickou zadní pneumatiku. Ta má za úkol zlepšit úroveň přilnavosti pravé strany a podpořit schopnost zahřátí její levé části. Zároveň bude kladen důraz na střední část pneumatiky, protože ta musí zvládnout vysoké rychlosti na rovinkách.

Samotný povrch dráhy je celkem drsný, takže sám o sobě bude generovat vyšší teploty a opotřebení pneumatik. Pro britský víkend se předpokládají chladnější teploty, takže z tohoto důvodu byly u hladkých pneumatik vybrány směsi střední a tvrdé.

„Myslím, že i když okruh v Silverstonu doznal od předchozího roku několika změn, máme tam velmi dobré zkušenosti díky našim aktivitám ve formuli 1 a tyto data můžeme využít a předpovědět tak náročnost okruhu na naše pneumatiky,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

„Zkušenosti z formule 1 nám na tomto okruhu mimořádně usnadnily práci při výběru pneumatik pro MotoGP a naši inženýři také okamžitě po dostavbě nové části zkontrolovali její asfalt, aby si tyto informace ověřili.“

„Siverstone je rychlým okruhem s místy, kde je zvlášť vysoké zatížení na krajní partie pneumatik a to zvlášť v zatáčkách jako ´Maggots´ nebo ´Becketts´, ale jsou tam rovněž oblasti velmi intenzivního brždění jako například ´Stowe´, kde naopak vzniká velký tlak na střední část přední pneumatiky,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

0:14 | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz
23:50 | Márquez se kvůli incidentu s Viňalesem posune na čtvrté místo. odkaz
23:48 | Hovoří se o tom, že Marquez dostane penalizaci za incident s Vinalesem a posune se do druhé řady, ještě to však není oficiální.
23:43 | Kromě incidentu mezi Marquezem a Viňalesem se řeší i incident mezi Polem Espargarem a Lüthim.
23:24 | Marc gratuluje Alexovi k pole position: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00