V Británii využije Bridgestone zkušenosti z F1

Poprvé od roku 1986 se vrací šampionát motocyklových prototypů na britský okruh v Silverstone a pro osm levých a deset pravých zatáček zvolil Bridgestone asymetrickou zadní pneumatiku.

Japonský výrobce pneumatik má v Silverstone zkušenosti díky sérii formule 1 a pro motocyklový šampionát tak nebyl výběr směsí velkou neznámou. Vysokorychlostní zatáčky, úseky rovné tratě nebo asfalt na původní dráze spojený s přechodem na novou část okruhu a to vše ve spojení s nevypočitatelným počasím, klade na výběr směsí pneumatik vysoké nároky.

Protože pravá strana pneumatik je po dobu jednoho kola mnohem více pod tlakem než její levá část, přiveze Bridgestone do Velké Británie asymetrickou zadní pneumatiku. Ta má za úkol zlepšit úroveň přilnavosti pravé strany a podpořit schopnost zahřátí její levé části. Zároveň bude kladen důraz na střední část pneumatiky, protože ta musí zvládnout vysoké rychlosti na rovinkách.

Samotný povrch dráhy je celkem drsný, takže sám o sobě bude generovat vyšší teploty a opotřebení pneumatik. Pro britský víkend se předpokládají chladnější teploty, takže z tohoto důvodu byly u hladkých pneumatik vybrány směsi střední a tvrdé.

„Myslím, že i když okruh v Silverstonu doznal od předchozího roku několika změn, máme tam velmi dobré zkušenosti díky našim aktivitám ve formuli 1 a tyto data můžeme využít a předpovědět tak náročnost okruhu na naše pneumatiky,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

„Zkušenosti z formule 1 nám na tomto okruhu mimořádně usnadnily práci při výběru pneumatik pro MotoGP a naši inženýři také okamžitě po dostavbě nové části zkontrolovali její asfalt, aby si tyto informace ověřili.“

„Siverstone je rychlým okruhem s místy, kde je zvlášť vysoké zatížení na krajní partie pneumatik a to zvlášť v zatáčkách jako ´Maggots´ nebo ´Becketts´, ale jsou tam rovněž oblasti velmi intenzivního brždění jako například ´Stowe´, kde naopak vzniká velký tlak na střední část přední pneumatiky,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00