V Brně odsouhlasili změny v pravidlech motocyklového MS

Minulý víkend zasedala Na Masarykově okruhu Komise Grand Prix, kde přijali změny v pravidlech MotoGP jak pro tu letošní, tak pro sezonu 2012 a rovněž uvedli ve známost pravidla nově vznikající nejnižší kubatury Moto3.

Jednání byli přítomní pánové Carmelo Ezpeleta (šéf Dorny), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), to vše pod bedlivým dohledem Paula Butlera, tajemníka jednání Komise Grand Prix.

Za promotéra šampionátu komentoval výsledek jednání Carmelo Ezpeleta: „K prodiskutování jsme v Komisi Grand Prix měli řadu věcí, které byly navrženy při poslední schůzce a které měly být schváleny. Nejdůležitějším pro MotoGP je vyjasnění pojmu ´Claiming Rule Team´ (rok 2012), soukromé týmy vstupující do MotoGP s motory založenými na produkčních modelech, budou muset svou kandidaturu prezentovat a potom být schváleni všemi hlasy členů Komise Grand Prix.“

„Za druhé, co se týče technických výjimek pro ´Claining Rule Team´, tak ti mají na jednu sezonu dvanáct motorů na místo šesti a čtyřiadvaceti litrovou nádrž namísto jednadvaceti litrové. Tato výjimka může být kdykoliv změněna po většinovém odsouhlasení členy Komise Grand Prix. Zbytek pravidel zůstává tak, jak bylo stanoveno dříve.“

„Také jsme odsouhlasili, že od roku 2012 nahradí třídu do 125ccm nová Moto3, což bylo v zásadě přijato všemi členy,“ pokračoval Ezpeleta. „Základním konceptem je čtvrtlitrový motor (250ccm), čtyřdobý jednoválec s vrtáním jednaosmdesát milimetrů. Cílem je tuto kubaturu udělat více konkurenceschopnou a levnější. Naši představou je nyní vytvořit tuto kubaturu na bázi různých značek motorů a ne jako jednomotorovou, jednotnou třídu.“

Pro závod v Aragónu, který nahradí 19. září Velkou cenu Maďarska, Komise Gran Prix rozhodla o rozšíření závodního víkendu o jeden trénink navíc. Ten proběhne v pátek dopoledne, jak bývalo ještě před rokem 2009 běžným zvykem při zahájení příprav na Grand Prix. „Tento víkendový program byl přijatý pouze pro závod v Aragónu. Později uvidíme, zda tento model zafungoval a potom to ještě letos možná zrealizujeme znovu v Estorilu a ve Valencii,“ řekl Ezpeleta.

MotoGP, rok 2012

Technické předpisy:

Objem: do 1000cc
Maximální počet válců: 4
Maximální vrtání: 81mm
Maximální váha: 150kg (800ccm) a 153kg (nad 800ccm)
Maximum motorů dostupných pro jezdce v sezoně: 6 ks
Objem palivové nádrže: 21 L

Výjimka pro soukromé týmy ´Claiming Rule Team´ (CRT´s)

Maximum motorů dostupných pro jezdce v sezoně: 12 ks
Objem palivové nádrže: 24 L

Výběr ´Claiming Rule Team´ bude jednohlasně odsouhlasen Komisí Grand Prix.

Oficiální pozávodní testy MotoGP

Pro testy, které trvají od jednoho dne, bude každý jezdec omezen počtem dostupných pneumatik jak v množství tak specifikaci.

Pro všechny tréninky je určen maximum osmi hladkých pneumatik a to:

Přední hladká pneumatika: 2 ks specifikace “A“ + 2 ks ze specifikace “B“ = celkem 4 ks
Zadní hladká pneumatika: 2 ks specifikace “A“ + 2 ks ze specifikace “B“ = celkem 4 ks

Během všech tréninků je určeno maximum čtyř pneumatik do mokra a to:

Přední pneumatika do mokra: 2 ks standardní specifikace
Zadní pneumatika do mokra: 2 ks standardní specifikace

Navíc může každý jezdec využít jednu sadu (1ks přední a 1ks zadní pneumatiky), kterou si ponechal z přídělu pneumatik v předchozím podniku. Tyto pneumatiky můžou být nové nebo již použité.

Počet motorů v MotoGP

Pro sezonu 2010 platí – ten, kdo nevyhrál minimálně dva suché závody v roce 2008 + 2009, může v letošním roce použít namísto šesti motorů, devět.

Harmonogram GP Aragónu:

Pátek, 17. září 2010

09:05 - 09:45 – 125ccm 1. volný trénink
10:05 - 10:50 – MotoGP 1. volný trénink
11:10 - 11:50 – Moto2 1. volný trénink

13:05 - 13:45 – 125ccm 2. volný trénink
14:05 - 14:50 – MotoGP 2. volný trénink
15:10 - 15:50 – Moto2 2. volný trénink

Pravidla s platností od roku 2012

Pro nově příchozí výrobce do MotoGP:
- každý nový výrobce v MotoGP, který nebude vybrán do kategorie ´Claiming Rule Team´, může v prvním roce působení použít devět motorů namísto šesti.

Třída Moto3

Nejnižší kubatura do 125ccm bude nahrazena třídou Moto3. Základní technická specifikace:

Obsah motoru: 250ccm, jednoválec, čtyřdobý, maximální vrtání 81mm, každý motor by měl zvládnout tři závody a jeho cena by neměla překročit deset tisíc euro (cena bude ještě přesně stanovena). Každý výrobce by měl v případě nutnosti zvládnout zásobit motory minimálně patnáct jezdců.

20:41 | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
9:09 | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
9:01 | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00