V Brně odsouhlasili změny v pravidlech motocyklového MS

Minulý víkend zasedala Na Masarykově okruhu Komise Grand Prix, kde přijali změny v pravidlech MotoGP jak pro tu letošní, tak pro sezonu 2012 a rovněž uvedli ve známost pravidla nově vznikající nejnižší kubatury Moto3.
V Brně odsouhlasili změny v pravidlech motocyklového MS

Jednání byli přítomní pánové Carmelo Ezpeleta (šéf Dorny), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), to vše pod bedlivým dohledem Paula Butlera, tajemníka jednání Komise Grand Prix.

Za promotéra šampionátu komentoval výsledek jednání Carmelo Ezpeleta: „K prodiskutování jsme v Komisi Grand Prix měli řadu věcí, které byly navrženy při poslední schůzce a které měly být schváleny. Nejdůležitějším pro MotoGP je vyjasnění pojmu ´Claiming Rule Team´ (rok 2012), soukromé týmy vstupující do MotoGP s motory založenými na produkčních modelech, budou muset svou kandidaturu prezentovat a potom být schváleni všemi hlasy členů Komise Grand Prix.“

„Za druhé, co se týče technických výjimek pro ´Claining Rule Team´, tak ti mají na jednu sezonu dvanáct motorů na místo šesti a čtyřiadvaceti litrovou nádrž namísto jednadvaceti litrové. Tato výjimka může být kdykoliv změněna po většinovém odsouhlasení členy Komise Grand Prix. Zbytek pravidel zůstává tak, jak bylo stanoveno dříve.“

„Také jsme odsouhlasili, že od roku 2012 nahradí třídu do 125ccm nová Moto3, což bylo v zásadě přijato všemi členy,“ pokračoval Ezpeleta. „Základním konceptem je čtvrtlitrový motor (250ccm), čtyřdobý jednoválec s vrtáním jednaosmdesát milimetrů. Cílem je tuto kubaturu udělat více konkurenceschopnou a levnější. Naši představou je nyní vytvořit tuto kubaturu na bázi různých značek motorů a ne jako jednomotorovou, jednotnou třídu.“

Pro závod v Aragónu, který nahradí 19. září Velkou cenu Maďarska, Komise Gran Prix rozhodla o rozšíření závodního víkendu o jeden trénink navíc. Ten proběhne v pátek dopoledne, jak bývalo ještě před rokem 2009 běžným zvykem při zahájení příprav na Grand Prix. „Tento víkendový program byl přijatý pouze pro závod v Aragónu. Později uvidíme, zda tento model zafungoval a potom to ještě letos možná zrealizujeme znovu v Estorilu a ve Valencii,“ řekl Ezpeleta.

MotoGP, rok 2012

Technické předpisy:

Objem: do 1000cc
Maximální počet válců: 4
Maximální vrtání: 81mm
Maximální váha: 150kg (800ccm) a 153kg (nad 800ccm)
Maximum motorů dostupných pro jezdce v sezoně: 6 ks
Objem palivové nádrže: 21 L

Výjimka pro soukromé týmy ´Claiming Rule Team´ (CRT´s)

Maximum motorů dostupných pro jezdce v sezoně: 12 ks
Objem palivové nádrže: 24 L

Výběr ´Claiming Rule Team´ bude jednohlasně odsouhlasen Komisí Grand Prix.

Oficiální pozávodní testy MotoGP

Pro testy, které trvají od jednoho dne, bude každý jezdec omezen počtem dostupných pneumatik jak v množství tak specifikaci.

Pro všechny tréninky je určen maximum osmi hladkých pneumatik a to:

Přední hladká pneumatika: 2 ks specifikace “A“ + 2 ks ze specifikace “B“ = celkem 4 ks
Zadní hladká pneumatika: 2 ks specifikace “A“ + 2 ks ze specifikace “B“ = celkem 4 ks

Během všech tréninků je určeno maximum čtyř pneumatik do mokra a to:

Přední pneumatika do mokra: 2 ks standardní specifikace
Zadní pneumatika do mokra: 2 ks standardní specifikace

Navíc může každý jezdec využít jednu sadu (1ks přední a 1ks zadní pneumatiky), kterou si ponechal z přídělu pneumatik v předchozím podniku. Tyto pneumatiky můžou být nové nebo již použité.

Počet motorů v MotoGP

Pro sezonu 2010 platí – ten, kdo nevyhrál minimálně dva suché závody v roce 2008 + 2009, může v letošním roce použít namísto šesti motorů, devět.

Harmonogram GP Aragónu:

Pátek, 17. září 2010

09:05 - 09:45 – 125ccm 1. volný trénink
10:05 - 10:50 – MotoGP 1. volný trénink
11:10 - 11:50 – Moto2 1. volný trénink

13:05 - 13:45 – 125ccm 2. volný trénink
14:05 - 14:50 – MotoGP 2. volný trénink
15:10 - 15:50 – Moto2 2. volný trénink

Pravidla s platností od roku 2012

Pro nově příchozí výrobce do MotoGP:
- každý nový výrobce v MotoGP, který nebude vybrán do kategorie ´Claiming Rule Team´, může v prvním roce působení použít devět motorů namísto šesti.

Třída Moto3

Nejnižší kubatura do 125ccm bude nahrazena třídou Moto3. Základní technická specifikace:

Obsah motoru: 250ccm, jednoválec, čtyřdobý, maximální vrtání 81mm, každý motor by měl zvládnout tři závody a jeho cena by neměla překročit deset tisíc euro (cena bude ještě přesně stanovena). Každý výrobce by měl v případě nutnosti zvládnout zásobit motory minimálně patnáct jezdců.

18:35 | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Z pole position v Rakousku vyrazí Rodrigo

Moto3: Z pole position v Rakousku vy…

Start z první řady si dnes v Rakousku zajistili Gabriel Rodrigo, Joan Mir a Juanfran Guevara. Pro Rodriga to je druhá pole position v řadě. Aktualizace: Mirův nejlepší čas byl nakonec smazán, takže se jezdec posouvá na desáté místo. Z první řady tak nakonec vyjedou Rodrigo, Guevara a Canet.

12.  8.  2017 |