V Brně se zrychlilo až během testu

Českou GP vyhrál Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Casey Stonerem, ale celkový čas závodu byl letos delší než loni, což jak uvedl Bridgestone je vinou víkendového počasí.
V Brně se zrychlilo až během testu

Pneumatiky, které japonský výrobce na jih Moravy přivezl byly totožné s těmi, co přivezli loni. Nicméně letošní víkend narušily nepříznivé povětrnostní podmínky a to se muselo nevyhnutelně odrazit na celkové době závodu. Blíže nám to vysvětlil šéf vývoje závodních pneumatik u Bridgestone, Tohru Ubukata.

Co nám řeknete k podmínkám na trati během víkendu?
Tohru Ubukata: „Myslím, že povětrnostní podmínky udělaly tento víkend mnohem těžší pro jezdce a týmy, protože byly důvodem přerušení jízd už v prvním volném tréninku. Intenzivní déšť z pátku na sobotu pak znamenal nejisté podmínky na dráze v sobotu a další noční déšť, který pokračoval v neděli ráno zanechal dráhu ještě více kluzkou a dokonce pomalejší pro závod. V Brně je hodně zatáček z kopce, což přesune zatížení na přední část motocyklu a na přední pneumatiky klade větší důraz. Pokud nastavení není optimální, vše se tím jen zvýrazní. Déšť jenž přerušil trénink pro všechny znamenal to, že měli na suché dráze méně času, aby pracovali na svém nastavení. Po každé přeháňce se mírně změnily podmínky na dráze a spolu s větrem, který foukal během závodu měly všechny tyto okolnosti vliv na časy na kolo.“

Jaká byla volba pneumatik pro závodní víkend v Brně?
Tohru Ubukata: „Vybrali jsme naprosto stejnou směs, jakou jsme tu přivezli v roce 2009 – tvrdou a extra tvrdou pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní. Jediný rozdíl byl v tom, že u střední směsi zadní pneumatiky byla s lepší rozsahem, kterou už používáme od začátku roku. V minulém roce téměř všichni jezdci použili tvrdou zadní směs, do jisté míry také z důvodu vysoké teploty dráhy, která byla o deset stupňů vyšší než letos, ale také proto, že měkčí volba neměla dostatečnou konzistenci pro celý závod. Letos byli všichni schopni využít měkčí specifikaci kvůli chladnějším podmínkám a také pro lepší směs, která představovala dostatečnou konzistenci pro závod. Přední pneumatiky použité všemi jezdci v závodu byly stejné, jak v roce 2009.“

„Můžu také dodat, že za suchých podmínek v neděli odpoledne, bez nočního deště a větru během pondělního testu jezdci okamžitě zrychlili aniž by zatím testovali nová zlepšení, takže si myslím, že je to názorná ukázka toho, jak velký vliv měl déšť a vítr na časy v závodu. Na stejných pneumatikách na jakých jel závod byl čas testu Jorge Lorenza o 1,3 sekundy rychlejší, jeho čas 1´56,269 sekundy byl rychlejší než loňský rekord kola a jen o desetinu sekundy od rekordu na pole position.“

Co se testovalo v průběhu pondělního testu?
Tohru Ubukata: „Tento test byl velkou příležitostí k tomu, abychom podrobili naši přední experimentální pneumatiku testování a třebaže již odpoledne začalo pršet, získali jsme některá velmi cenná data. Rád bych poděkoval všem jezdcům a týmům za jejich podporu při tomto testu. Spolupráce s nejlepšími jezdci světa je pro Bridgestone velkým přínosem v rámci dalšího vývoje a rozvoje našich silničních produktů.“

„Přivezli jsme novou vývojovou řadu pneumatiky pro všechny jezdce, aby je vyzkoušeli, takže jsme mohli získat zpětnou vazbu a získat data, která nám následně umožní určit nejlepší směr vývoje. Je to teprve druhý krok v testování od začátku sezony a odezva stejně jako výsledky jsou pozitivní, takže jsem moc rád, že náš vývoj pokračuje správným směrem.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |