V Brně se zrychlilo až během testu

Českou GP vyhrál Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Casey Stonerem, ale celkový čas závodu byl letos delší než loni, což jak uvedl Bridgestone je vinou víkendového počasí.

Pneumatiky, které japonský výrobce na jih Moravy přivezl byly totožné s těmi, co přivezli loni. Nicméně letošní víkend narušily nepříznivé povětrnostní podmínky a to se muselo nevyhnutelně odrazit na celkové době závodu. Blíže nám to vysvětlil šéf vývoje závodních pneumatik u Bridgestone, Tohru Ubukata.

Co nám řeknete k podmínkám na trati během víkendu?
Tohru Ubukata: „Myslím, že povětrnostní podmínky udělaly tento víkend mnohem těžší pro jezdce a týmy, protože byly důvodem přerušení jízd už v prvním volném tréninku. Intenzivní déšť z pátku na sobotu pak znamenal nejisté podmínky na dráze v sobotu a další noční déšť, který pokračoval v neděli ráno zanechal dráhu ještě více kluzkou a dokonce pomalejší pro závod. V Brně je hodně zatáček z kopce, což přesune zatížení na přední část motocyklu a na přední pneumatiky klade větší důraz. Pokud nastavení není optimální, vše se tím jen zvýrazní. Déšť jenž přerušil trénink pro všechny znamenal to, že měli na suché dráze méně času, aby pracovali na svém nastavení. Po každé přeháňce se mírně změnily podmínky na dráze a spolu s větrem, který foukal během závodu měly všechny tyto okolnosti vliv na časy na kolo.“

Jaká byla volba pneumatik pro závodní víkend v Brně?
Tohru Ubukata: „Vybrali jsme naprosto stejnou směs, jakou jsme tu přivezli v roce 2009 – tvrdou a extra tvrdou pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní. Jediný rozdíl byl v tom, že u střední směsi zadní pneumatiky byla s lepší rozsahem, kterou už používáme od začátku roku. V minulém roce téměř všichni jezdci použili tvrdou zadní směs, do jisté míry také z důvodu vysoké teploty dráhy, která byla o deset stupňů vyšší než letos, ale také proto, že měkčí volba neměla dostatečnou konzistenci pro celý závod. Letos byli všichni schopni využít měkčí specifikaci kvůli chladnějším podmínkám a také pro lepší směs, která představovala dostatečnou konzistenci pro závod. Přední pneumatiky použité všemi jezdci v závodu byly stejné, jak v roce 2009.“

„Můžu také dodat, že za suchých podmínek v neděli odpoledne, bez nočního deště a větru během pondělního testu jezdci okamžitě zrychlili aniž by zatím testovali nová zlepšení, takže si myslím, že je to názorná ukázka toho, jak velký vliv měl déšť a vítr na časy v závodu. Na stejných pneumatikách na jakých jel závod byl čas testu Jorge Lorenza o 1,3 sekundy rychlejší, jeho čas 1´56,269 sekundy byl rychlejší než loňský rekord kola a jen o desetinu sekundy od rekordu na pole position.“

Co se testovalo v průběhu pondělního testu?
Tohru Ubukata: „Tento test byl velkou příležitostí k tomu, abychom podrobili naši přední experimentální pneumatiku testování a třebaže již odpoledne začalo pršet, získali jsme některá velmi cenná data. Rád bych poděkoval všem jezdcům a týmům za jejich podporu při tomto testu. Spolupráce s nejlepšími jezdci světa je pro Bridgestone velkým přínosem v rámci dalšího vývoje a rozvoje našich silničních produktů.“

„Přivezli jsme novou vývojovou řadu pneumatiky pro všechny jezdce, aby je vyzkoušeli, takže jsme mohli získat zpětnou vazbu a získat data, která nám následně umožní určit nejlepší směr vývoje. Je to teprve druhý krok v testování od začátku sezony a odezva stejně jako výsledky jsou pozitivní, takže jsem moc rád, že náš vývoj pokračuje správným směrem.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz