V pondělí dokončil Mika Kallio další test litrového prototypu značky Suter, když na okruhu v Brně zajel celkem jednaosmdesát kol a společně s belgickým týmem Marc VDS Racing učinil další zlepšení.
Finský motocyklový jezdec má zkušenosti z královské kubatury MotoGP, kde závodil v letech 2009 - 2010 a ty se mu teď hodí, protože sice závodí s šestistovkou v Moto2, ale je zároveň testovacím jezdcem švýcarského výrobce Suter.
Od posledního testu v italském Mugellu udělali inženýři Suteru a Marc VDS další pokrok ve vývoji nového prototypu s motorem BMW. Kallio v jeho sedle nastavil nejlepší čas na hodnotu 2´00,144 sekundy a na nejrychlejšího Stonera, ztratil Fin necelé čtyři sekundy.
„Tady se nám dařilo víc než předtím,“ konstatoval po testu v Brně Mika Kallio. „Třikrát jsme testovali v Mugellu a zaznamenali pár problémů, časy nebyly na takové úrovni na jaké jsme chtěli a my byli příliš pomalí. Nicméně, jakmile jsme přijeli tady, všechno šlo mnohem lépe. Vypadá to, že motorce tato dráha sedí, postupně jsem si zvykal na její výkon a v každém kole se zlepšoval.“
„Od rána jsme postupně provedli řadu velkých změn, od elektroniky a spojky až po brzdění motorem a zdá se, že se nám tu podařilo celkem dost pokročit. Myslím, že spolu s týmem můžu být spokojený, protože jsme právě nyní na poměrně dobré úrovni,“ řekl finský závodník kubatury Moto2.
„Myslím, že potřebujeme další zlepšení ve stejných oblastech, kde jsme právě nyní pokročili. Největším problémem tohoto testu bylo, že při nájezdu do zatáček jsem neměl optimální kontakt se zadní částí motocyklu, až příliš klouže a je těžké zatáčet, protože mi vzadu chybí potřebný cit.“
„Zdá se, že právě tady ztrácíme,“ pokračoval Kallio a závěrem dodal: „Samozřejmě potřebujeme dál pracovat na elektronice a spoustě dalších drobných věcech, ale domnívám se, že pokud zlepšíme zadní část motorky v nájezdu do zatáček, pak už by to mělo být lepší.“