V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Lucio Cecchinello je schopným manažerem za kormidlem LCR Hondy, týmu, který už nějaký rok působí v královské kubatuře a i když nepatří mezi ty největší, tvoří pevný základ třídy MotoGP.
V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Pro letošní sezonu získala LCR Honda vítěze kubatury šestistovek Stefana Bradla a toto spojení už po prvních testech vypadá hodně nadějně. Samozřejmě je to velmi důležitý signál pro všechny sponzory a partnery týmu, kteří letos museli sáhnout hlouběji do kapsy, aby projekt Hondy RC213V mohli vůbec uskutečnit.

Cecchinelliho snem je mít v týmu dva jezdce, nicméně za současné ekonomické situace a cenách motocyklových prototypů to není v jejich silách uskutečnit. Cestou CRT týmu se Ital vydat nechtěl, protože je zastáncem myšlenky, že MotoGP je podnikem nejrychlejších motocyklů a jezdců světa.

Ze současné situace v motocyklovém mistrovství Ital neviní promotéra šampionátu Dornu, který se snaží zaplnit startovní rošt královské kubatury CRT motocykly s prototypovým podvozkem a upraveným produkčním motorem, snahu o zlepšení by rád viděl víc ze strany samotných výrobců.

„Továrny přijaly politiku převádění svých nákladů na satelitní týmy, které vždy vnímaly víc jako klienty než partnery,“ citovali Cecchinella na superbikeplanet.com. „V roce 2004 byla cena za pronájem stroje MotoGP jeden milion euro a když tato cena přesáhla tři miliony, tak to u Dorny vyvolalo obavy a museli něco udělat, aby snížili vstupní cenovou úroveň.“

„Nová kategorie CRT (Claiming Rule Teams) je produktem politického střetu mezi Dornou a výrobci.“ pokračoval Cecchinello. „Jsou vítaní, protože se tím zvětší počet startujících, ale myslím si, že je to jen přechodná fáze a ne budoucnost MotoGP. Je to způsob, jak továrnám naznačit, že musí dodávat motocykly, které budou dražší o deset, dvacet procent víc než současné stroje CRT.“

Fotografie je z představení členů stáje LCR Hondy, které proběhlo minulou sobotu v Miláně, jako součást výroční konference jejich týmového partnera Doctor Glass Group.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00