V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Lucio Cecchinello je schopným manažerem za kormidlem LCR Hondy, týmu, který už nějaký rok působí v královské kubatuře a i když nepatří mezi ty největší, tvoří pevný základ třídy MotoGP.
V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Pro letošní sezonu získala LCR Honda vítěze kubatury šestistovek Stefana Bradla a toto spojení už po prvních testech vypadá hodně nadějně. Samozřejmě je to velmi důležitý signál pro všechny sponzory a partnery týmu, kteří letos museli sáhnout hlouběji do kapsy, aby projekt Hondy RC213V mohli vůbec uskutečnit.

Cecchinelliho snem je mít v týmu dva jezdce, nicméně za současné ekonomické situace a cenách motocyklových prototypů to není v jejich silách uskutečnit. Cestou CRT týmu se Ital vydat nechtěl, protože je zastáncem myšlenky, že MotoGP je podnikem nejrychlejších motocyklů a jezdců světa.

Ze současné situace v motocyklovém mistrovství Ital neviní promotéra šampionátu Dornu, který se snaží zaplnit startovní rošt královské kubatury CRT motocykly s prototypovým podvozkem a upraveným produkčním motorem, snahu o zlepšení by rád viděl víc ze strany samotných výrobců.

„Továrny přijaly politiku převádění svých nákladů na satelitní týmy, které vždy vnímaly víc jako klienty než partnery,“ citovali Cecchinella na superbikeplanet.com. „V roce 2004 byla cena za pronájem stroje MotoGP jeden milion euro a když tato cena přesáhla tři miliony, tak to u Dorny vyvolalo obavy a museli něco udělat, aby snížili vstupní cenovou úroveň.“

„Nová kategorie CRT (Claiming Rule Teams) je produktem politického střetu mezi Dornou a výrobci.“ pokračoval Cecchinello. „Jsou vítaní, protože se tím zvětší počet startujících, ale myslím si, že je to jen přechodná fáze a ne budoucnost MotoGP. Je to způsob, jak továrnám naznačit, že musí dodávat motocykly, které budou dražší o deset, dvacet procent víc než současné stroje CRT.“

Fotografie je z představení členů stáje LCR Hondy, které proběhlo minulou sobotu v Miláně, jako součást výroční konference jejich týmového partnera Doctor Glass Group.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00