V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Lucio Cecchinello je schopným manažerem za kormidlem LCR Hondy, týmu, který už nějaký rok působí v královské kubatuře a i když nepatří mezi ty největší, tvoří pevný základ třídy MotoGP.
V CRT Cecchinello nevidí budoucnost MotoGP

Pro letošní sezonu získala LCR Honda vítěze kubatury šestistovek Stefana Bradla a toto spojení už po prvních testech vypadá hodně nadějně. Samozřejmě je to velmi důležitý signál pro všechny sponzory a partnery týmu, kteří letos museli sáhnout hlouběji do kapsy, aby projekt Hondy RC213V mohli vůbec uskutečnit.

Cecchinelliho snem je mít v týmu dva jezdce, nicméně za současné ekonomické situace a cenách motocyklových prototypů to není v jejich silách uskutečnit. Cestou CRT týmu se Ital vydat nechtěl, protože je zastáncem myšlenky, že MotoGP je podnikem nejrychlejších motocyklů a jezdců světa.

Ze současné situace v motocyklovém mistrovství Ital neviní promotéra šampionátu Dornu, který se snaží zaplnit startovní rošt královské kubatury CRT motocykly s prototypovým podvozkem a upraveným produkčním motorem, snahu o zlepšení by rád viděl víc ze strany samotných výrobců.

„Továrny přijaly politiku převádění svých nákladů na satelitní týmy, které vždy vnímaly víc jako klienty než partnery,“ citovali Cecchinella na superbikeplanet.com. „V roce 2004 byla cena za pronájem stroje MotoGP jeden milion euro a když tato cena přesáhla tři miliony, tak to u Dorny vyvolalo obavy a museli něco udělat, aby snížili vstupní cenovou úroveň.“

„Nová kategorie CRT (Claiming Rule Teams) je produktem politického střetu mezi Dornou a výrobci.“ pokračoval Cecchinello. „Jsou vítaní, protože se tím zvětší počet startujících, ale myslím si, že je to jen přechodná fáze a ne budoucnost MotoGP. Je to způsob, jak továrnám naznačit, že musí dodávat motocykly, které budou dražší o deset, dvacet procent víc než současné stroje CRT.“

Fotografie je z představení členů stáje LCR Hondy, které proběhlo minulou sobotu v Miláně, jako součást výroční konference jejich týmového partnera Doctor Glass Group.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00