V den devatenáctých narozenin, devatenáctá pozice na startu

Technické problémy připravily v sobotu pro Jakuba Kornfeila nečekanou kombinaci nepříjemností a proto to ani lépe dopadnout nemohlo než na devatenáctou pozici v sedmé řadě startovního roštu.
V den devatenáctých narozenin, devatenáctá pozice na startu

Startovat tak daleko od špičky si jezdec z Rohatce u Hodonína vůbec nepředstavoval, ale teď už s tím nikdo nic neudělá a v den svých devatenáctých narozenin bude muset zatnout zuby a dát do toho první a poslední.

„Devatenáctá pozice je přímo tragická,“ potvrdil stav věci jezdec týmu Redox Ongetta Centro Seta. „Po včerejším dni jsme si dělali zálusk na první desítku, ale nakonec jsme až kdesi hluboko ve startovním poli. Moc změn jsme pro kvalifikaci neudělali a přesto se motorka chovala úplně jinak. Byla strašně tvrdá a ze začátku tréninku neuvěřitelně moc klouzala. Kvůli zmiňovaným problémům jsem musel zajet dvakrát do boxů, ale moc se toho nezměnilo.“

„Včera jsem se na motorce cítil daleko lépe a mnohem víc si jízdu užíval, dnes jsem s motorkou musel celý trénink ,,bojovat“. Naštěstí jsem se v posledním kole vyvezl za Albertem Moncayem, který skončil celkově čtrnáctý a zajel jsem si tak své nejrychlejší kvalifikační kolo. Každopádně to mohlo být lepší.“

„Všechno začalo už v prvních dvou kolech, kde jsme nastupovali s tvrdší přední gumou ve srovnání s včerejškem. Tato varianta se ukázala jako velmi špatná, téměř se s tím nedalo jezdit a proto jsem  už po třech kolech musel zajet do boxu. Po několika dalších kolech jsem k mechanikům musel zajet ještě jednou a to kvůli změkčení tlumičů, zlehčení převodu a nasazení nové zadní pneumatiky do posledních minut kvalifikace.“

„Celkově jsem prostál v boxech strašně moc času a to si vyžádalo podstatnou část tréninku. No a aby toho nebylo málo, tak jsem ke konci navíc cítil, že něco z motorky dře o zem. Mohla za to špatně namontovaná koncovka výfuku, kterou mechanici zkrátka špatně přidělali. Víme, že máme navíc a proto mě tyhle problémy, slušně řečeno až neskutečně moc štvou.“

„Co se týče warm upu, tak tam se dostavilo drobné zlepšení a jedenácté místo už není úplně nejhorší. Samozřejmě postavení na startu v nedělním závodu už to nijak neovlivní,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil.

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00