V den devatenáctých narozenin, devatenáctá pozice na startu

Technické problémy připravily v sobotu pro Jakuba Kornfeila nečekanou kombinaci nepříjemností a proto to ani lépe dopadnout nemohlo než na devatenáctou pozici v sedmé řadě startovního roštu.
V den devatenáctých narozenin, devatenáctá pozice na startu

Startovat tak daleko od špičky si jezdec z Rohatce u Hodonína vůbec nepředstavoval, ale teď už s tím nikdo nic neudělá a v den svých devatenáctých narozenin bude muset zatnout zuby a dát do toho první a poslední.

„Devatenáctá pozice je přímo tragická,“ potvrdil stav věci jezdec týmu Redox Ongetta Centro Seta. „Po včerejším dni jsme si dělali zálusk na první desítku, ale nakonec jsme až kdesi hluboko ve startovním poli. Moc změn jsme pro kvalifikaci neudělali a přesto se motorka chovala úplně jinak. Byla strašně tvrdá a ze začátku tréninku neuvěřitelně moc klouzala. Kvůli zmiňovaným problémům jsem musel zajet dvakrát do boxů, ale moc se toho nezměnilo.“

„Včera jsem se na motorce cítil daleko lépe a mnohem víc si jízdu užíval, dnes jsem s motorkou musel celý trénink ,,bojovat“. Naštěstí jsem se v posledním kole vyvezl za Albertem Moncayem, který skončil celkově čtrnáctý a zajel jsem si tak své nejrychlejší kvalifikační kolo. Každopádně to mohlo být lepší.“

„Všechno začalo už v prvních dvou kolech, kde jsme nastupovali s tvrdší přední gumou ve srovnání s včerejškem. Tato varianta se ukázala jako velmi špatná, téměř se s tím nedalo jezdit a proto jsem  už po třech kolech musel zajet do boxu. Po několika dalších kolech jsem k mechanikům musel zajet ještě jednou a to kvůli změkčení tlumičů, zlehčení převodu a nasazení nové zadní pneumatiky do posledních minut kvalifikace.“

„Celkově jsem prostál v boxech strašně moc času a to si vyžádalo podstatnou část tréninku. No a aby toho nebylo málo, tak jsem ke konci navíc cítil, že něco z motorky dře o zem. Mohla za to špatně namontovaná koncovka výfuku, kterou mechanici zkrátka špatně přidělali. Víme, že máme navíc a proto mě tyhle problémy, slušně řečeno až neskutečně moc štvou.“

„Co se týče warm upu, tak tam se dostavilo drobné zlepšení a jedenácté místo už není úplně nejhorší. Samozřejmě postavení na startu v nedělním závodu už to nijak neovlivní,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00