V dobrých výkonech pokračují tovární Hondy také v Kataru

V dobrých výkonech pokračují tovární Hondy také v Kataru

Repsol Honda zahájila závěrečný test v Kataru znovu velmi výrazným způsobem, když Dani Pedrosa a Casey Stoner zajeli první dva nejrychlejší časy dne. Andrea Dovizioso skončil sedmý.

Tovární tým Hondy tvoří početná skupina japonských techniků, jenž nyní prožívají těžké chvíle vzhledem k následkům přírodní katastrofy, která koncem minulého týdne postihla zemi vycházejícího slunce. Jako výraz úcty zvolili všichni tři jezdci smuteční černou páskou.

Nejrychlejším jezdcem prvního dne testu v Kataru byl Dani Pedrosa s časem 1´56,271 sekundy. Španěl zajel své nejlepší kolo v druhé polovině testu, když o 0,143 sekundy pokořil svého týmového kolegu Casey Stonera.

„Dnes jsme nic zvláštního netestovali, protože naši prioritou bylo zkontrolovat, zda motorka dobře funguje také v Kataru, rozdílné dráze od Sepangu, kde jsme absolvovali hlavní část zimní přípravy,“ uvedl Dani Pedrosa. „V podstatě jsme pracovali s nastavením motocyklu a v jeho adaptaci na místní podmínky. V pondělí budeme pokračovat na mappingu a přední vidlici.“

„Vypadá to, že časy jsou mnohem vyrovnanější než v Sepangu a věřím, že všichni ještě zrychlí, protože ze začátku byl povrch dráhy docela špinavý, takže uvidíme zítra (v pondělí). Doufám, že se  nám podaří opět zlepšit a zimní přípravu ukončit v dobrém stylu,“ řekl Dani Pedrosa a závěrem dodal: „Také bych rád řekl, že je mi velmi líto toho, co se stalo v Japonsku.“

Druhý čas na kolo 1´56,414 sekundy zajel Casey Stoner už ve třináctém kole z celkových dvaatřiceti. Rozhodnutí o podvozku, který nasadí v této sezoně Australan učinil už v Malajsii, takže v neděli pracoval na pozici při jízdě a na nastavení pro závod.

„Všechno ohledně motocyklu funguje dobře, celkově už toho nemáme moc k testování, takže se teď snažíme zlepšit vyvážení motocyklu,“ řekl Casey Stoner. „Oba motocykly měly stejné podvozky, ale zkoušeli jsme různé pozice při jízdě. Zdá se, že je obtížnější zajet slušný čas na tvrdších pneumatikách, protože nejlepší kolo jsem nastavil na starší měkké pneumatice, ale naše konzistence vypadá dobře také na nejtvrdší směsi.“

„Snažili jsme se o trošku lepší přilnavost, zlepšit zatáčení a také pracovali na nastavení pro tento okruh, kde jsme se především zaměřili na závodní nastavení,“ uvedl Australan. „Jsem rád, že v případě centrály HRC v Saitamě nebyly žádné oběti na životech a mé myšlenky patří všem lidem v Japonsku.“

Andrea Dovizioso za svými týmovými kolegy zaostal o půl sekundy. V neděli večer testoval elektroniku a nastavení své Hondy RC212V. Jeho sedmý čas představoval hodnotu 1´56,780 sekundy.

„Dnes jsme hlavně testovali nastavení elektroniky, především pak motorové brzdy a řízení trakce,“ řekl v neděli pozdě večer Andrea Dovizioso. „Rovněž jsme se zaměřili na nastavení pro tento okruh, protože ten se velmi liší od ostatních širokým úhlem zatáček a kritickým bodem je kontrola nad zadní částí. Vzhledem k tomu, že je to první den testu tak jsem spokojený, ale ne dostatečně.“

„Pro začátek to ale není špatné. Jsme blízko nejrychlejším, ale potřebujeme se zlepšit,“ pokračoval italský jezdec Repsol Hondy a závěrem dodal: „Mé myšlenky patří všem v Japonsku, jenž postihla obrovská katastrofa.“

Doporučujeme

Články odjinud