V Estorilu budou jednat o pronájmu 800ccm motorů

Poncharal věří, že to oživí zájem o start v královské kubatuře.
Herve Poncharal není jen šéfem týmu Monster Tech 3, ale je rovněž prezidentem Mezinárodní asociace jezdců a týmů IRTA. Britskému crash.netu tento týden odpověděl na několik otázek a začal hned tím, jak vidí v příštím roce obsazení startovního roštu královské kubatury.

„Víme, že tam bude stejný počet motocyklů, což znamená minimálně sedmnáct. Také ovšem víme, že začátkem října v Estorilu učiní výrobci prohlášení ohledně pronájmu motorů. Motorů 800ccm prototypů.“

„Takže musíme počkat a uvidíme, kolik jich můžou nabídnout, od kdy a za jakou cenu. Určitě to pomůže rozšíření startovního roštu a cílem je v příštích dvou letech dosáhnou počtu dvaceti až dvaadvaceti motocyklů,“ řekl Poncharal.

Otázkou je, jak by potom startovní rošt královské kubatury vypadal. Byly by tam tovární motocykly, satelitní týmy s podobným kompletem, ale nižší specifikací nebo ryze soukromé týmy s podvozkem vlastní konstrukce.

K tomu Poncharal dále řekl: „Víte, satelitní týmy jsou týmy nezávislé. Když vidíte, jak populární je teď Moto2 a pokud se hospodářská situace nezlepší, pak kdyby Yamaha v budoucnu byla připravena pronajímat motory, potom s nimi o tom budu muset jednat. Pokud bude pro ně lepší jen pronajímat motory a pro nás lepší finančně.“

„Protože tento motor by byla naprosto stejná specifikace jakou máme nyní a se zkušenostmi z našeho projektu Moto2 a našich investic do vybavení k výrobě podvozku Moto2, to je podobná cena a výzva pro MotoGP,“ pokračoval Poncharal.

„Pokud můžete postavit dobrý podvozek Moto2, není tu vůbec žádný problém, proč by jste nedokázali postavit stejně dobrý podvozek MotoGP. Takže některé týmy budou mít tovární pronájem, jako dnes satelitní týmy a někteří si pronajmou jen motory. Ale to samozřejmě neznamená, že tým který si pronajme jen motory musí nutně zaostat za týmy s plným továrním pronájmem.“

Jak Herve Poncharal závěrem uvedl, o tom zda nové změny ohledně pronájmu vstoupí v platnost od roku 2011 se bude jednat první říjnový víkend v Portugalsku.

„Počkejme do Estorilu. Někteří výrobci můžou říct, že jen od roku 2011, někteří zase proč to neudělat už od roku 2010. Kdyby to ale bylo možné od roku 2010, kdo má teď čas a finanční prostředky na stavbu podvozku?“ uvedl Herve Poncharal a závěrem řekl: „Počkejme a uvidíme.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00