[GP Kataru - MotoGP, závod]
První závod sezóny 2009 se stejně jako celý závodní víkend odehrál zcela v režii Caseyho Stonera, který zvítězil způsobem start - cíl. Australana se pokoušel ohrozit Valentino Rossi, ale nikdy se mu nepřiblížil natolik, aby došlo na přímý souboj.
Po startu závodu udržel vedení Casey Stoner, Valentino Rossi však ztratil pozici vůči Lorisi Capirossimu a o chvíli později ho předjel i Jorge Lorenzo. Od týmového kolegy si Rossi vzal pozici rychle zpět, ovšem když předjížděl ve třetím kole Capirossiho na druhé místo, měl Stoner ve vedení závodu již třísekundový náskok.
Ital se však nevzdal, po desetinách sekundy svého australského soupeře dotahoval a v desátém kole se mu dokázal přiblížit na méně než dvě sekundy. Dál už to však Rossimu nešlo a ztráta na Stonera začala znovu narůstat. Mistr světa usoudil, že na svého rivala v Kataru stačit nebude a oba si s velkým rozestupem dojeli do cíle pro první dva stupně vítězů.
Mnohem více se bojovalo o třetí místo. Od Lorise Capirossiho si ho nejdříve vzal Andrea Dovizioso, ale na poslední stupínek pódia nakonec vystoupil Jorge Lorenzo. Dobrou formu Yamahy podtrhnul čtvrtým místem Colin Edwards. Andrea Dovizioso klesnul až na páté místo. Na páté pozici předtím jezdil Loris Capirossi, ten z ní ale v osmém kole upadl.
Smolný víkend si prožil Dani Pedrosa, který se v závodě propadal pořadím, v cíli mu patřila až jedenáctá příčka. Když ho předjížděli Chris Vermeulen a Alex de Angelis, došlo k incidentu, který se stal předmětem vyšetřování. Na výjezdu ze zatáčky byl Pedrosa pomalejší než obvykle a de Angelis do něj z boku poměrně silně narazil. Pedrosa kontakt ustál, ale v závodě dál ztrácel pozice. V závěru musel odolávat Nickymu Haydenovi.
První body od návratu do MotoGP si připsal Sete Gibernau, následoval za ním Marco Melandri z týmu Hayate. Ital mohl pravděpodobně dopadnout mnohem lépe, nebýt výletu mimo trať v druhém kole. Patnáctku bodujících uzavřel Yuki Takahashi, který po závodě odvezl na své motorce do boxů de Angelise, kterému pravděpodobně došlo po projetí cílem palivo.
Těsně za body skončil James Toseland, který si v osmém kole udělal výlet mimo trať, poslední v cíli byl nováček Niccolo Canepa na satelitní Ducati.
GP Kataru - MotoGP, závod
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Čas |
Ztráta |
1 |
|
Casey STONER |
Ducati |
42:53,984 |
- |
2 |
|
Valentino ROSSI |
Yamaha |
43:01,755 |
+ 7,771 |
3 |
|
Jorge LORENZO |
Yamaha |
43:10,228 |
+ 16,244 |
4 |
|
Colin EDWARDS |
Yamaha |
43:18,394 |
+ 24,410 |
5 |
|
Andrea DOVIZIOSO |
Honda |
43:21,247 |
+ 27,263 |
6 |
|
Alex DE ANGELIS |
Honda |
43:23,867 |
+ 29,883 |
7 |
|
Chris VERMEULEN |
Suzuki |
43:27,611 |
+ 33,627 |
8 |
|
Mika KALLIO |
Ducati |
43:28,739 |
+ 34,755 |
9 |
|
Toni ELIAS |
Honda |
43:33,465 |
+ 39,481 |
10 |
|
Randy DE PUNIET |
Honda |
43:36,268 |
+ 42,284 |
11 |
|
Dani PEDROSA |
Honda |
43:42,510 |
+ 48,526 |
12 |
|
Nicky HAYDEN |
Ducati |
43:42,867 |
+ 48,883 |
13 |
|
Sete GIBERNAU |
Ducati |
43:46,199 |
+ 52,215 |
14 |
|
Marco MELANDRI |
Kawasaki |
43:50,363 |
+ 56,379 |
15 |
|
Yuki TAKAHASHI |
Honda |
43:54,270 |
+ 60,286 |
16 |
|
James TOSELAND |
Yamaha |
44:08,962 |
+ 74,978 |
17 |
|
Niccolo CANEPA |
Ducati |
44:09,012 |
+ 75,028 |
|
|
Loris CAPIROSSI |
Suzuki |
13:49,501 |
+ 15 kol |