V holandské TT Rossi čtvrtý, Hayden pátý

Italská Ducati má oba své jezdce Valentina Rossiho a Nicky Haydena v první pětce a risk s nasazením nového prototypu v podobě Desmosedici GP11.1, zdá se vyšel ke vší spokojenosti.
V holandské TT Rossi čtvrtý, Hayden pátý

Rossiho tým hledal na poslední chvíli správné nastavení pro nový prototyp a to se jim také podařilo. V kvalifikaci Ital nedokázal zajet lepší čas než jedenáctý, ale v samotném závodu dobře odstartoval a pak si dojel bez problému pro body za čtvrté místo. V průběžném hodnocení mu patří stejná pozice a na třetího Doviziosa ztrácí osmnáct bodů.

„S výsledkem jsme hodně spokojeni, protože ve srovnání s tréninkem jsme v závodu udělali velké zlepšení,“ prozradil v cíli závodu Valentino Rossi. „Bylo by to lepší, kdybychom nalezli správný směr o něco rychleji, ale je to nová motorka a my se s ní stále učíme pracovat, takže bude třeba nějakých zkušeností než to bude ono.“

„Nakonec se nám podařilo najít nastavení, které mi umožnilo jezdit dostatečně dobře, ale nestačili jsme ho předtím vyzkoušet, takže jsem byl v prvních kolech hodně opatrný,“ pokračoval Rossi. „Abych řekl pravdu, tak jsme byli trošku nešťastní, protože nám déšť během zahřívacího tréninku zabránil vyzkoušet změny.“

„V každém případě to byl pozitivní víkend, protože jsme si potvrdili, že tento motocykl je v mnoha směrech lepší a to zejména, co se týče zadní části, která je nyní mnohem stabilnější. Na druhou stranu také víme, že musíme dál tvrdě pracovat, protože máme na konkurenci stále ztrátu. Není už tak velká, co se týče vteřin, ale stále tam je.“

Nicky Hayden projel cílem závodu v Holandsku pátý a stejné umístění teď jezdci tovární Ducati patří v průběžném hodnocení světového šampionátu. Američan závodil s novou verzí rámu GP11 a v náročných podmínkách dojel za týmovým kolegou Rossim.

„Během víkendu panovaly různé podmínky a závod v tomto ohledu nebyl jiný,“ řekl Nicky Hayden. „Vyjeli jsme s nastavením na mokro, ale viděli jsme, že dráha rychle osychá a přímo na startovním roštu nastavení předělali na sucho. Bylo tam na začátku pár mokrých míst, ale to bylo v pořádku. Pro závod jsme udělali drobnou změnu, ale nic velkého.“

„V prvních dvou kolech pneumatiky dosáhly plného zahřátí a já se cítil velmi dobře. Pak jsem ale párkrát chyboval. Najel jsem na bílou lemující čáru a také musel jednou rovně projet šikanou. Colin mě předjel, ale o něco později jsem mu to vrátil,“ pokračoval Američan. „Páté místo nemůžu příliš slavit, ale je to můj letos nejlepší výsledek na suché dráze, který mě posunul na pátou příčku průběžného hodnocení.“

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00