V Itálii zabodovali oba jezdci Suzuki

V italské Grand Prix zajel na desáté místo Loris Capirossi a čtrnáctý skončil Álvaro Bautista, tentokrát bodovali oba jezdci tovární stáje Suzuki, ale důvod k radosti tam samozřejmě není, stále totiž mají problém s podvozkem.

Pro Capirossiho to byla jeho domácí Grand Prix, ale své umístění si představoval mnohem blíže vedoucím příčkám. Nicméně závod dokončil a před cestou do Británie budou muset zabrat s nastavením podvozku, protože ten zatím není schopný správně zkombinovat vysoký výkon motoru a pneumatik.

„Tento závod je menší pohromou než ty poslední dva, které jsem nedokončil, ale mrzí mě to, protože jsme prostě nenašli to správné řešení,“ uvedl Loris Capirossi. „Startovali jsme na nastavení z warm-upu, ale kontakt s předkem nebyl vůbec dobrý, protože při každé změně směru jsem si myslel, že o něho přijdu.“

„Párkrát jsem málem spadl a musel jet pomaleji, na jistotu, ale takovým způsobem závodit nechci!,“ pokračoval Ital. „Náš motor je od minulého roku mnohem lepší, ale máme nějaký problém s nastavením podvozku, který nefunguje dobře, takže potřebujeme rychle odhalit, co je příčinou a vyřešit to.“

Španělský závodník Álvaro Bautista nastoupil k dnešnímu závodu s cílem projet jeho cílem, což se mu podařilo a vzhledem k tomu, že nezávodil Valentino Rossi a závod také nedokončil Mika Kallio a Nicky Hayden, byly dva body slušnou odměnou za bolesti, které si musel vytrpět.

„Levá ruka nevypadá vůbec dobře, ale podařilo se nám splnit cíl, což bylo dokončit závod, takže to je pro nás takové malé vítězství,“ řekl Álvaro Bautista, který si před závodem ve Francii zlomil klíční kost. „V prvním kole jsem se snažil rychle jezdit a měnit směr jízdy, ale okamžitě jsem ucítil silnou bolest a nedokázal se udržet chlapů přede mnou.“

„Snažil jsem se tak dostat do správného rytmu, jel v klidu a závod dokončil. V závěru jsem cítil, že to bylo v pořádku a i když mě bolelo všechno a všude, byl jsem schopný najet další kilometry a získal nové zkušenosti. Teď chci udělat vše proto, abych se uzdravil pro další Grand Prix, protože je to domácí GP týmu a chci tam zajet dobrý výsledek,“ uvedl závěrem Bautista.

9:09 | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
9:01 | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
4:34 | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
20. října | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00