V Japonsku pojede královská kubatura 700. závod Grand Prix

Nejzajímavější události od prvního závodu GP v roce 1949.
Letošní Velká cena Japonska je v historii královské kubatury závodů světového seriálu mistrovství světa v pořadí již 700. závodem Grand Prix od doby jejího vzniku v roce 1949.

V historii závodů motocyklů došlo k mnoha změnám a výběr těch nejzajímavějších mezníků z uplynulých 699 závodů Grand Prix připravil na svých stránkách motogp.com.

Červen 1949 – 1. závod: Velká Británie Isle of Man TT
První závod Grand Prix třídy 500ccm vyhrál Harold Daniell na továrním motocyklu Norton.

Září 1952 – 27. závod: Monza
První vítězství v královské kubatuře zajistil značce MV Agusta Les Graham.

Říjen 1953 – 36. závod: Montjuich
V tomto závodě GP zvítězil jezdec Moto Guzzi Fergus Anderson a ve svých čtyřiačtyřiceti letech se stal vůbec nejstarším vítězem závodu královské kubatury.

Červen 1957 – 60. závod: Velká Británie Isle of Man TT
Tehdy se jel vůbec nejdelší závod Grand Prix. Jezdci celkem ujeli 301,84 mil v osmi kolech horského okruhu na ostrově Man a jejím vítězem se stal Bob McIntire s motocyklem značky Gilera.

Srpen 1962 – 100. závod: Sachsenring
Výroční stý závod královské kubatury vyhrál Mike Hailwood na MV Agusta.

Květen 1966 – 131. závod: Hockenheim
Jim Redman získal pro Hondu první vítězství v závodu třídy 500ccm. Toto vítězství bylo rovněž první pro japonského výrobce vůbec.

Září 1969 – 171. závod: Jugoslávie
Posledním vítězem závodu Grand Prix třídy 500ccm s jednoválcovým strojem se stal Godfrey Nash s Nortonem.

Srpen 1971 – 191. závod: Ulster
Jezdec Suzuki Jack Findlay získal první vítězství v královské kubatuře na stroji s dvoudobým motorem.

Klepněte pro větší obrázekČerven 1972 – 200. závod: TT Holandska v Assenu
Dvoustý závod královské kubatury vyhrál italský jezdec MV Agusty Giacomo Agostini.

Květen 1973 – 207. závod: Francie, závodní okruh Paula Ricarda
Jarno Saarinen poprvé vítězí v královské kubatuře s motocyklem Yamaha s čtyřválcovým, dvoudobým motorem.

Srpen 1976 – 247. závod: Nurburgring
Giacomo Agostini získává poslední ze svých osmašedesáti vítězství a zároveň poslední pro MV Agusta a čtyřdobý stroj 500ccm.

Červenec 1977 – 254. závod: Belgie
Vůbec nejrychlejší závod Grand Prix, kde zvítězil Barry Sheene na Suzuki průměrnou rychlostí 217,37 km/h.

Srpen 1981 – 298. závod: Silverstone
Jack Middleburg zvítězil se strojem Suzuki v závodu královské kubatury a stal se zároveň posledním vítězem na opravdovém ´soukromém´ motocyklu.

Srpen 1981 – 300. závod: Švédsko
V 300. závodu královské kubatury zvítězil Barry Sheene v sedle motocyklu Yamaha a stal se tak posledním britským jezdcem, který dokázal vyhrát závod královské kubatury.

Červenec 1982 – 307. závod: Belgie
První vítězství pro tříválcovou dvoudobou Hondu získal ve svých dvaceti letech Freddie Spencer a stal se tak zároveň nejmladším vítězem závodu královské kubatury v historii.

Červenec 1989 – 400. závod: Francie
V pořadí 400. závod Grand Prix královské kubatury si připsal na své konto jezdec Hondy Eddie Lawson.

Březen 1994 – 462. závod: Eastern Creek
Vítězem závodu se stává John Kocinski na motocyklu značky Cagiva a bylo to naposledy, kdy v třídě dvoutaktních pětistovek zvítězil jezdec na stroji, který nepochází od japonského výrobce.

Září 1996 – 500. závod: Imola
Vítězem 500. Grand Prix královské kubatury se stává Mick Doohan na motocyklu Honda v závodě, který byl kvůli dešti zkrácen.

Duben 2002 – 581. závod: Suzuka
Jezdec motocyklu Honda Valentino Rossi poprvé vítězí v závodu, v kterém nová pravidla umožnila soutěžit čtyřdobým motocyklům o obsahu 990ccm s dvoudobými motocykly o obsahu 500ccm.

Klepněte pro větší obrázekŘíjen 2002 – 593. závod: Motegi
Lorisi Capirossimu patří v sedle motocyklu Honda třetí místo a je to zároveň poslední umístění dvoudobého stroje na stupních vítězů královské kubatury.

Květen 2003 – 600. závod: Francie
V závodu, který byl pro déšť zkrácen, vítězí po velké bitvě s Valentinem Rossim Španěl Sete Gibernau na Hondě a stává se vítězem 600. Grand Prix královské kubatury.

Červen 2003 – 602. závod: Katalánsko
Loris Capirossi v závodě Grand Prix zvítězil a pro italskou Ducati získává jejich první vítězství v královské kubatuře.

Duben 2004 – 613. závod: Jižní Afrika
Po vítězství, které získal v roce 2003 Valentino Rossi v posledním závodu ve Valencii na motocyklu značky Honda, vítězí v prvním závodu sezony 2004 na stoji Yamaha.

Říjen 2006 – 662. závod: Valencie
Zraněného Sete Gibernaua nahrazuje v posledním závodu sezony Troy Bayliss a na motocyklu Ducati vítězí v závodě královské kubatury, která je rovněž poslední v éře motocyklů o obsahu 990ccm.

Březen 2007 – 663. závod: Katar
Jezdec tovární Ducati Casey Stoner vítězí v prvním závodu královské kubatury, kde je změnou v pravidlech snížen obsah pohonných jednotek motocyklů na 800ccm.

Březen 2008 – 681. závod: Katar
V historii světového šampionátu závodů silničních motocyklů je to poprvé, kdy se jede závod po západu slunce za umělého osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekZáří 2008 – 694. závod: Indianapolis
První Grand Prix závodů motocyklů se koná na slavném okruhu v americkém Indianapolisu. Vítězem se stává Valentino Rossi s motocyklem Yamaha a získává své devětašedesáté vítězství v královské kubatuře, což z něho činí nejúspěšnějšího jezdce historie.

Duben 2009 – 699. závod: Katar
První závod královské kubatury, kde funguje pravidlo jednotného dodavatele pneumatik. Vítězem je Casey Stoner z tovární Ducati a je to jeho v pořadí třetí vítězství v řadě na okruhu Losail v Kataru.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00