V Jerezu jednali o budoucnosti MotoGP

Minulý pátek proběhlo v Jerezu jednání mezi promotérem motocyklového šampionátu společností Dorna Sports a zástupci Asociace výrobců v motocyklovém sportu MSMA (Ducati, Honda a Yamaha).
V Jerezu jednali o budoucnosti MotoGP

Cílem bylo projednat různé návrhy, které mají za cíl posílit kredit motocyklového šampionátu a samozřejmě najít způsob, jak snížit nákladové položky. Tyto otázky řeší zástupci zainteresovaných společností už od konce loňské sezony a v Kataru by mohla padnout první rozhodnutí, která do budoucna změní podobu šampionátu tak, jak ho známe dnes.

K jednání v Jerezu šéf Dorny Carmelo Ezpeleta poznamenal: „Během posledních pár setkání jsme diskutovali o koncepci světového šampionátu, jak ho vylepšit po ekonomické stránce a také s ohledem na jeho atraktivnost. Výrobcům jsme předložili určité návrhy, některé z nich byly přijaté, některé ne. Nyní musíme prostudovat jejich podněty, abychom se mohli, až si znovu sedneme v Kataru, shodnout na tom, jak udělat šampionát lepším, ale také ekonomicky životaschopným.“

„Projednávali jsme řadu myšlenek ohledně snížení nákladů, jako například jen jeden motocykl pro jezdce, jak je tomu v Moto2 nebo Moto3, omezení počtu mechaniků pro jednoho jezdce, nastavení cenového stropu u jednotlivých motocyklů a rozhodující, že každý výrobce může mít jen dva tovární, dva satelitní motocykly a řadu dalších věcí.“

„Nyní si musíme podrobně prostudovat návrhy ze strany výrobců, ale celkově byla diskuze s výrobci velmi pozitivní,“ dodal závěrem pro motogp.com Carmelo Ezpeleta.

Pro výrobce je motocyklový šampionát důležitý z hlediska vývoje nové techniky. Změny, které by vedly k jeho omezení by jen stěží akceptovali. Zejména se jedná o jednotnou elektroniku, což je pro ně více méně nepřijatelné. Ze strany promotéra je tu viditelná snaha vyrovnat rozložení sil mezi továrními motocykly a motocykly kategorie CRT. Letošní ročník bude proto v mnoha ohledech rozhodující pro další budoucnost motocyklového mistrovství světa.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00