Yamaha oznámila jméno jezdce, který od katalánské Grand Prix nahradí Valentina Rossiho. V barvách továrního týmu uvidíme závodit zkušeného testovacího jezdce Yamahy Jošikawu.
Dvojnásobný mistr Japonska v závodech superbiků pojede v týmu Fiat Yamahy po dobu nepřítomnosti Valentina Rossiho. Nejméně však tři závody a to v Katalánsku, Sachsenringu a Laguně Seca. Dál se uvidí podle aktuální situace a stavu Rossiho zranění.
„Zvažovali jsme různé možnosti a kandidáty, abychom dočasně obsadili místo ve Fiat Yamaze,“ řekl šéf závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis. „Měli jsme v plánu využít jezdce z rodiny Yamaha Motor & Tech 3, ale pro každého jezdce o němž jsme uvažovali a je aktivně zapojen v soutěži, by přesun do týmu Fiat Yamahy představoval další komplikace pro jejich vlastní závodní program nebo pro tým, kde jsou zaměstnáni.“
„Nakonec jsme po dlouhém zvažování vybrali Wataru Jošikawu, našeho japonského testovacího jezdce YZR-M1, který se k nám připojil jako náhradní jezdec. Prozatím počítáme se třemi závody, ale plán přizpůsobíme až budeme vědět víc ohledně Valentinova data návratu,“ pokračoval Jarvis.
„Výhody Watarovy přítomnosti v týmu budou trojí. Za prvé přinese do týmu své bohaté zkušenosti s jízdou na YZR-M1. Za druhé nám jeho přítomnost umožní splnit naše smluvní povinnosti a zároveň možnost získat body do mistrovství týmů. Za třetí získá velmi cenné první zkušenosti z MotoGP a závody na třech okruzích budou užitečné jemu a Yamaze vzhledem k dalšímu vývoji YZR-M1.“
Wataru Jošikawa k možnosti závodit v továrním týmu Yamahy, pro něž dlouhá léta testuje jejich stroje řekl: „Jsem moc rád za šanci nahradit Valentina zatímco se bude zotavovat po zranění a soutěžit znovu v MotoGP poprvé od roku 2002, kdy jsem závodil v Motegi.“
„Při pohledu na výsledky týmu Fiat Yamahy, kterých dosáhli s modelem YZR-M1 2010 vidím, že vývoj během zimy byl správný a těším se na možnost získat nějaké ´skutečné závodní´ informace, které budou důležité pro další vývoj M1.“
Wataru Jošikawa je osmašedesátý ročník a v Katalánsku tedy bude nejstarším jezdcem na startovním roštu královské kubatury. Pro Yamahu vyhrál dvoje japonské mistrovství superbiků v letech 1994 a 1999. V období 1992 až 2002 často pro Yamahu závodil na divoké karty v mistrovství superbiků WSB a v roce 1996 také absolvoval svou první kompletní sezony s konečným umístěním na devátém místě. Jednou závodil v MotoGP, jako jezdec na divokou kartu a v Motegi skončil dvanáctý. V posledních letech je jedním z nejzkušenějších testovacích jezdců Yamahy a pracuje zejména na vývoji YZR-M1.