V Kataru čeká na jezdce Suzuki hodně práce

K poslednímu testu v rámci zimní přípravy odjíždí dvojice jezdců továrního týmu Suzuki Loris Capirossi a Álvaro Bautista do Kataru, kde je letos poprvé uvidíme v tradičních barvách jejich hlavního partnera Rizla.

Testovací program mají nabitý, protože šest dní k testování je opravdu málo a pokud se někdo rozhodne pro tak radikální zásahy do podvozku, kapotáží, elektroniky a motoru, není snad ani možné všechno důkladně vyzkoušet.

Dva dny na okruhu v Losail jim ale k tomu budou muset stačit. Všichni jsou na tom stejně, ale samozřejmě jsou ve výhodě ti výrobci, kteří na svých prototypech změnili jen minimum a jejich prvořadým úkolem je výkon a životnost pohonné jednotky.

„Na další test jsem totálně nažhavený,“ uvedl před odjezdem na Blízký východ Loris Capirossi. „Letos jsme na motorce seděli jen několik dní, takže v Kataru toho potřebujeme během dalších dvou dnů zvládnout hodně. Musíme toho celkem dost vyzkoušet na motoru, podvozku, elektronice … ve skutečnosti skoro všechno.“

„Bude důležité vidět, jak letos motorka funguje za proměnlivých podmínek, takže chladnější teploty  v nočním Kataru představují dobrý test k tomu, abychom zjistili jak na tom momentálně jsme,“ pokračoval Ital. „GSV-R perfektně fungovala v teplém prostředí Malajsie, ale tentokrát to bude zcela jiné a všichni budeme velmi pozorně sledovat jak se změnila data od doby, co jsme v poušti jeli naposledy.“

Pro nováčka v týmu je poslední předsezonní test možností získat další důležité zkušenosti, ale jak sám uvedl, s každým výjezdem na trať se už cítí jistější a jistější, což je pro Španěla jenom dobře.

„Po dvou testech v Sepangu bude zajímavé jezdit se Suzuki na zcela jiném okruhu a už se opravdu těším až tam vyjedu s motocyklem na dráhu,“ řekl Álvaro Bautista. „Pokaždé, když jezdím s GSV-R tak se cítím lépe a dostávám se do rytmu s každým dalším kolem.“

„V tomto testu budu mít skvělý pocit, protože je to poprvé, kdy pojedu s motocyklem v barvách Rizla, takže se na to skutečně těším. Je mi jasné, že nás čeká spousta práce, ale už se nemůžu dočkat až to spustíme,“ řekl závěrem Álvaro Bautista.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00