V Kataru si jezdci vybrali tvrdší směsi pneumatik

Po zkušenostech z předchozího ročníku přivezl do Kataru japonský Bridgestone tvrdší směsi předních a zadních pneumatik. Celkový čas závodu MotoGP byl pak celkově rychlejší než v roce 2009.

Jezdci letos poprvé vybírali z nižšího počtu hladkých pneumatik, kde jich je v případě předního obutí k dispozici celkem osm a u zadního deset. Při výběru přední gumy všichni upřednostnili extra tvrdou směs u zadní pak až na Mika Kallia zvolili směs tvrdou.

Na otázky týkající se prvního kola světového šampionátu v Kataru odpověděl Tohru Ubukata z vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone.

V letošním roce jste do Kataru přivezli tvrdší směsi pneumatik, jaký byl jejich celkový výkon?
Tohru Ubukata: „V tomto roce byly k dispozici přední i zadní hladké pneumatiky v tvrdších směsích. V minulém roce jsme přivezli měkkou a střední směs pro přední a zadní pneumatiky, letos střední a extra tvrdou pro přední a střední a tvrdou pro zadní hladké pneumatiky. Loni byl Katar naši první výzvou v éře jednotných pneumatik. Po závodu jsme analyzovali data z průběhu celého víkendu a zjistili, že jsme mohli vybrat tvrdší směsi aniž by to ovlivnilo celkový výkon, takže tentokrát jsme náš výběr směsí zlepšili a jejich výkon tady ověřili během posledního testu.“

„Výkon pneumatik byl letos lepší právě kvůli tvrdším směsím. Ty nabídly větší životnost a to mělo nakonec za následek, že celkový čas závodu byl rychlejší než loni. Také v kvalifikaci jel Casey rychleji než je rekord kola při použití obou dostupných směsí zadní pneumatiky. To znamená, že přímý výkon byl dobrý a operační rozsah jednotlivých směsí se dostatečně překrýval. Přivezli jsme tvrdší směsi a jezdci preferovali tvrdší volby, takže věřím, že jsme učinili správné rozhodnutí.“

Co můžete říct k volbě jezdců ohledně jejich výběru směsí pneumatik pro tuto Grand Prix?
Tohru Ubukata: „Tak jak jsme předpokládali, byla to extra tvrdá směs přední pneumatiky, která byla během víkendu preferovaná, jak pro svou životnost, tak stabilitu při brždění. Každý z jezdců si vybral pět extra tvrdých a jen tři střední směsi předních pneumatik, takže to byla jasně prioritní volba. Všichni až na jednoho si pro závod vybrali tvrdší možnost pro zadní pneumatiku, protože jak jsme viděli v trénincích a kvalifikaci, vydržela mnohem déle než měkčí volba.“

Jak fungovalo nové pravidlo ohledně výběru směsí předních pneumatik?
Tohru Ubukata: „V Kataru to fungovalo dobře. V tomto roce je pravidlem stanoveno, že každý jezdec dostane šest předních pneumatik před prvním tréninkem, tři z každé směsi a pak si vybere finální dvě pneumatiky po prvním tréninku. Tady to bylo trošku neobvyklé v tom, že první trénink nebyl v pátek odpoledne, ale v noci, ale princip zůstal zachován a u každého týmu proběhl výběr hladce. Kvůli podmínkám v Kataru si pro přední pneumatiku všichni vybrali extra tvrdou směs, ale očekávám, že v tomto roce budou volby mnohem rozmanitější, což v závodech povede k zajímavým srovnáním mezi jasnou přilnavostí měkké směsi a životností u těch tvrdších.“

V Kataru to byl první závod, kde nová pravidla zredukovala počet zadních pneumatik. Objevily se nějaké problémy?
Tohru Ubukata: „Nebyly žádné problémy. Každý jezdec využil svůj příděl zadních pneumatik, ale v minulém roce jsme zjistili, že pět pneumatik z každé směsi je pro jednu Grand Prix víc než dost. Týmy ani jezdci k tomu neměli žádné připomínky, takže předpokládám, že s tím v průběhu sezony nebude žádný problém.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00