V Kataru si jezdci vybrali tvrdší směsi pneumatik

Po zkušenostech z předchozího ročníku přivezl do Kataru japonský Bridgestone tvrdší směsi předních a zadních pneumatik. Celkový čas závodu MotoGP byl pak celkově rychlejší než v roce 2009.
V Kataru si jezdci vybrali tvrdší směsi pneumatik

Jezdci letos poprvé vybírali z nižšího počtu hladkých pneumatik, kde jich je v případě předního obutí k dispozici celkem osm a u zadního deset. Při výběru přední gumy všichni upřednostnili extra tvrdou směs u zadní pak až na Mika Kallia zvolili směs tvrdou.

Na otázky týkající se prvního kola světového šampionátu v Kataru odpověděl Tohru Ubukata z vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone.

V letošním roce jste do Kataru přivezli tvrdší směsi pneumatik, jaký byl jejich celkový výkon?
Tohru Ubukata: „V tomto roce byly k dispozici přední i zadní hladké pneumatiky v tvrdších směsích. V minulém roce jsme přivezli měkkou a střední směs pro přední a zadní pneumatiky, letos střední a extra tvrdou pro přední a střední a tvrdou pro zadní hladké pneumatiky. Loni byl Katar naši první výzvou v éře jednotných pneumatik. Po závodu jsme analyzovali data z průběhu celého víkendu a zjistili, že jsme mohli vybrat tvrdší směsi aniž by to ovlivnilo celkový výkon, takže tentokrát jsme náš výběr směsí zlepšili a jejich výkon tady ověřili během posledního testu.“

„Výkon pneumatik byl letos lepší právě kvůli tvrdším směsím. Ty nabídly větší životnost a to mělo nakonec za následek, že celkový čas závodu byl rychlejší než loni. Také v kvalifikaci jel Casey rychleji než je rekord kola při použití obou dostupných směsí zadní pneumatiky. To znamená, že přímý výkon byl dobrý a operační rozsah jednotlivých směsí se dostatečně překrýval. Přivezli jsme tvrdší směsi a jezdci preferovali tvrdší volby, takže věřím, že jsme učinili správné rozhodnutí.“

Co můžete říct k volbě jezdců ohledně jejich výběru směsí pneumatik pro tuto Grand Prix?
Tohru Ubukata: „Tak jak jsme předpokládali, byla to extra tvrdá směs přední pneumatiky, která byla během víkendu preferovaná, jak pro svou životnost, tak stabilitu při brždění. Každý z jezdců si vybral pět extra tvrdých a jen tři střední směsi předních pneumatik, takže to byla jasně prioritní volba. Všichni až na jednoho si pro závod vybrali tvrdší možnost pro zadní pneumatiku, protože jak jsme viděli v trénincích a kvalifikaci, vydržela mnohem déle než měkčí volba.“

Jak fungovalo nové pravidlo ohledně výběru směsí předních pneumatik?
Tohru Ubukata: „V Kataru to fungovalo dobře. V tomto roce je pravidlem stanoveno, že každý jezdec dostane šest předních pneumatik před prvním tréninkem, tři z každé směsi a pak si vybere finální dvě pneumatiky po prvním tréninku. Tady to bylo trošku neobvyklé v tom, že první trénink nebyl v pátek odpoledne, ale v noci, ale princip zůstal zachován a u každého týmu proběhl výběr hladce. Kvůli podmínkám v Kataru si pro přední pneumatiku všichni vybrali extra tvrdou směs, ale očekávám, že v tomto roce budou volby mnohem rozmanitější, což v závodech povede k zajímavým srovnáním mezi jasnou přilnavostí měkké směsi a životností u těch tvrdších.“

V Kataru to byl první závod, kde nová pravidla zredukovala počet zadních pneumatik. Objevily se nějaké problémy?
Tohru Ubukata: „Nebyly žádné problémy. Každý jezdec využil svůj příděl zadních pneumatik, ale v minulém roce jsme zjistili, že pět pneumatik z každé směsi je pro jednu Grand Prix víc než dost. Týmy ani jezdci k tomu neměli žádné připomínky, takže předpokládám, že s tím v průběhu sezony nebude žádný problém.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.
13. srpna | Tým Aspar Moto3 pojede od roku 2018 s motocykly KTM.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu moc nehnali, nejrychlejší Dovi

MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu …

V závěru tréninku Moto3 začalo pršet, takže jezdci MotoGP měli v úvodu také mokrou dráhu a většina z nich moc nespěchala z boxů. Nejlepší časy nakonec zajeli Dovi, Viňales a Pedrosa.

11.  8.  2017 |
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |