V Kataru si jezdci vybrali tvrdší směsi pneumatik

Po zkušenostech z předchozího ročníku přivezl do Kataru japonský Bridgestone tvrdší směsi předních a zadních pneumatik. Celkový čas závodu MotoGP byl pak celkově rychlejší než v roce 2009.

Jezdci letos poprvé vybírali z nižšího počtu hladkých pneumatik, kde jich je v případě předního obutí k dispozici celkem osm a u zadního deset. Při výběru přední gumy všichni upřednostnili extra tvrdou směs u zadní pak až na Mika Kallia zvolili směs tvrdou.

Na otázky týkající se prvního kola světového šampionátu v Kataru odpověděl Tohru Ubukata z vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone.

V letošním roce jste do Kataru přivezli tvrdší směsi pneumatik, jaký byl jejich celkový výkon?
Tohru Ubukata: „V tomto roce byly k dispozici přední i zadní hladké pneumatiky v tvrdších směsích. V minulém roce jsme přivezli měkkou a střední směs pro přední a zadní pneumatiky, letos střední a extra tvrdou pro přední a střední a tvrdou pro zadní hladké pneumatiky. Loni byl Katar naši první výzvou v éře jednotných pneumatik. Po závodu jsme analyzovali data z průběhu celého víkendu a zjistili, že jsme mohli vybrat tvrdší směsi aniž by to ovlivnilo celkový výkon, takže tentokrát jsme náš výběr směsí zlepšili a jejich výkon tady ověřili během posledního testu.“

„Výkon pneumatik byl letos lepší právě kvůli tvrdším směsím. Ty nabídly větší životnost a to mělo nakonec za následek, že celkový čas závodu byl rychlejší než loni. Také v kvalifikaci jel Casey rychleji než je rekord kola při použití obou dostupných směsí zadní pneumatiky. To znamená, že přímý výkon byl dobrý a operační rozsah jednotlivých směsí se dostatečně překrýval. Přivezli jsme tvrdší směsi a jezdci preferovali tvrdší volby, takže věřím, že jsme učinili správné rozhodnutí.“

Co můžete říct k volbě jezdců ohledně jejich výběru směsí pneumatik pro tuto Grand Prix?
Tohru Ubukata: „Tak jak jsme předpokládali, byla to extra tvrdá směs přední pneumatiky, která byla během víkendu preferovaná, jak pro svou životnost, tak stabilitu při brždění. Každý z jezdců si vybral pět extra tvrdých a jen tři střední směsi předních pneumatik, takže to byla jasně prioritní volba. Všichni až na jednoho si pro závod vybrali tvrdší možnost pro zadní pneumatiku, protože jak jsme viděli v trénincích a kvalifikaci, vydržela mnohem déle než měkčí volba.“

Jak fungovalo nové pravidlo ohledně výběru směsí předních pneumatik?
Tohru Ubukata: „V Kataru to fungovalo dobře. V tomto roce je pravidlem stanoveno, že každý jezdec dostane šest předních pneumatik před prvním tréninkem, tři z každé směsi a pak si vybere finální dvě pneumatiky po prvním tréninku. Tady to bylo trošku neobvyklé v tom, že první trénink nebyl v pátek odpoledne, ale v noci, ale princip zůstal zachován a u každého týmu proběhl výběr hladce. Kvůli podmínkám v Kataru si pro přední pneumatiku všichni vybrali extra tvrdou směs, ale očekávám, že v tomto roce budou volby mnohem rozmanitější, což v závodech povede k zajímavým srovnáním mezi jasnou přilnavostí měkké směsi a životností u těch tvrdších.“

V Kataru to byl první závod, kde nová pravidla zredukovala počet zadních pneumatik. Objevily se nějaké problémy?
Tohru Ubukata: „Nebyly žádné problémy. Každý jezdec využil svůj příděl zadních pneumatik, ale v minulém roce jsme zjistili, že pět pneumatik z každé směsi je pro jednu Grand Prix víc než dost. Týmy ani jezdci k tomu neměli žádné připomínky, takže předpokládám, že s tím v průběhu sezony nebude žádný problém.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz