V Madridu zasedala Komise Grand Prix

Ve středu její představitelé odsouhlasili devět míst pro CRT týmy v královské kubatuře, což s dvanácti prototypy MotoGP dává celkový počet jednadvaceti strojů pro sezonu 2012.
V Madridu zasedala Komise Grand Prix

Komise Grand Prix schvaluje týmy, které žádají o status CRT a pro sezonu 2012 akceptovali devět žádostí za předpokladu, že jejich status může být kdykoliv předmětem dalšího přezkoumání. Zatím není jasné, kdo všechno má pro příští ročník CRT, protože ne všichni do této chvíle oznámili své plány.

Z týmů, které o CRT žádali je zatím potvrzen Forward Racing s Colinem Edwardsem, Anthony West je u Speed Masteru, Paul Bird Motorsport angažoval Jamese Ellisona, Gresini Racing Michele Pirra a tým Aspar Randy De Punieta a Aleixe Espargara. Zájem o status CRT měli také u Iody, Laglisse a Grillini.

Z továrními prototypy pojede celkem dvanáct jezdců. Honda nasadí čtyři stroje RC213V – dva v tovární stáji (Casey Stoner, Dani Pedrosa) a po jednom u Gresiniho týmu San Carlo (Álvaro Bautista) a v týmu LCR Honda (Stefan Bradl). Ducati má čtyři GP12 – dvě v tovární skupině (Valentino Rossi, Nicky Hayden) a po jedné Desmosedici v Cardion AB Motoracing (Karel Abraham) a u Pramac Racingu (Héctor Barberá). Yamaha nasadí dvě M1 v továrním týmu (Jorge Lorenzo, Ben Spies) a dvě v satelitní stáji Monster Tech 3 (Cal Crutchlow, Andrea Dovizioso).

Dále byla schválena nová pravidla pro jezdce, jenž do sobotní kvalifikace nedosáhli 107% času na nejrychlejší čas. V roce 2012 může takový závodník absolvovat nedělní zahřívací trénink (Warm Up) a tam pokud tuto 107% povinnost splní, může závodit.

Byl také schválen dodatek k testování v MotoGP. Nyní už můžou během roku testovat jezdci pod smlouvou s tím, že zůstává stejný příděl pneumatik, což je 240 na jeden rok. Závodníkům ostatních tříd bylo rovněž umožněno testování s přídělem 120 pneumatik na jezdce.

Jezdci, kteří budou do závodu startovat z boxové uličky, kvůli nasazení nadlimitního motoru, tak nyní učiní deset sekund potom, co se na výjezdu z pit lane rozsvítí zelené světlo.

Jezdci všech kubatur nyní můžou na startovním roštu používat spouštěč motoru. Rovněž u všech kubatur teď můžou zůstat elektricky vyhřívané návleky na pneumatiky a to do okamžiku jedné minuty před startem. Zdroje energie ale musí odstranit tři minuty před začátkem.

S platností od roku 2012, bude pro všechny kubatury za nepříznivých povětrnostních podmínek, povinné zadní červené světlo.

Minimální hmotnost litrového stroje třídy MotoGP se zvyšuje z původních 153 kilogramů na 157 Kg v roce 2012 a 160 Kg v roce 2013.

Pro kubaturu Moto3 jsou schváleny tyto rozměry kol:

Přední 2,50“ x 17“
Zadní    3,50“ x 17“

Ředitelství závodu získalo v Madridu větší pravomoce při udělování penalizací. Ty teď můžou udělovat nejen například jezdcům nebo týmům, ale vůbec všem, kteří nějakým způsobem negativně ovlivní bezproblémový chod závodního víkendu.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00