V Madridu zasedala Komise Grand Prix

Ve středu její představitelé odsouhlasili devět míst pro CRT týmy v královské kubatuře, což s dvanácti prototypy MotoGP dává celkový počet jednadvaceti strojů pro sezonu 2012.
V Madridu zasedala Komise Grand Prix

Komise Grand Prix schvaluje týmy, které žádají o status CRT a pro sezonu 2012 akceptovali devět žádostí za předpokladu, že jejich status může být kdykoliv předmětem dalšího přezkoumání. Zatím není jasné, kdo všechno má pro příští ročník CRT, protože ne všichni do této chvíle oznámili své plány.

Z týmů, které o CRT žádali je zatím potvrzen Forward Racing s Colinem Edwardsem, Anthony West je u Speed Masteru, Paul Bird Motorsport angažoval Jamese Ellisona, Gresini Racing Michele Pirra a tým Aspar Randy De Punieta a Aleixe Espargara. Zájem o status CRT měli také u Iody, Laglisse a Grillini.

Z továrními prototypy pojede celkem dvanáct jezdců. Honda nasadí čtyři stroje RC213V – dva v tovární stáji (Casey Stoner, Dani Pedrosa) a po jednom u Gresiniho týmu San Carlo (Álvaro Bautista) a v týmu LCR Honda (Stefan Bradl). Ducati má čtyři GP12 – dvě v tovární skupině (Valentino Rossi, Nicky Hayden) a po jedné Desmosedici v Cardion AB Motoracing (Karel Abraham) a u Pramac Racingu (Héctor Barberá). Yamaha nasadí dvě M1 v továrním týmu (Jorge Lorenzo, Ben Spies) a dvě v satelitní stáji Monster Tech 3 (Cal Crutchlow, Andrea Dovizioso).

Dále byla schválena nová pravidla pro jezdce, jenž do sobotní kvalifikace nedosáhli 107% času na nejrychlejší čas. V roce 2012 může takový závodník absolvovat nedělní zahřívací trénink (Warm Up) a tam pokud tuto 107% povinnost splní, může závodit.

Byl také schválen dodatek k testování v MotoGP. Nyní už můžou během roku testovat jezdci pod smlouvou s tím, že zůstává stejný příděl pneumatik, což je 240 na jeden rok. Závodníkům ostatních tříd bylo rovněž umožněno testování s přídělem 120 pneumatik na jezdce.

Jezdci, kteří budou do závodu startovat z boxové uličky, kvůli nasazení nadlimitního motoru, tak nyní učiní deset sekund potom, co se na výjezdu z pit lane rozsvítí zelené světlo.

Jezdci všech kubatur nyní můžou na startovním roštu používat spouštěč motoru. Rovněž u všech kubatur teď můžou zůstat elektricky vyhřívané návleky na pneumatiky a to do okamžiku jedné minuty před startem. Zdroje energie ale musí odstranit tři minuty před začátkem.

S platností od roku 2012, bude pro všechny kubatury za nepříznivých povětrnostních podmínek, povinné zadní červené světlo.

Minimální hmotnost litrového stroje třídy MotoGP se zvyšuje z původních 153 kilogramů na 157 Kg v roce 2012 a 160 Kg v roce 2013.

Pro kubaturu Moto3 jsou schváleny tyto rozměry kol:

Přední 2,50“ x 17“
Zadní    3,50“ x 17“

Ředitelství závodu získalo v Madridu větší pravomoce při udělování penalizací. Ty teď můžou udělovat nejen například jezdcům nebo týmům, ale vůbec všem, kteří nějakým způsobem negativně ovlivní bezproblémový chod závodního víkendu.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00