Poslední den testu byl na okruhu v Sepangu znovu nejrychlejším jezdcem Valentino Rossi, ale velmi dobrý výkon předvedl Nicky Hayden z Ducati a dvojice jezdců Tech 3.
Valentino Rossi spolu s Casey Stonerem, Nicky Haydenem a Colinem Edwardsem v pátek zajeli jako jediní na dráze v Sepangu časy pod hranici dvou minut a jedné sekundy, což byl skutečně velmi dobrý a vyrovnaný výkon od první čtveřice jezdců na výsledkové listině druhého dne testů v Malajsii.
Ital v barvách tovární stáje Fiat Yamahy byl s dnešním časem na kolo o 0,247 sekundy rychlejší než v kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie v roce 2009, kde si dojel pro pole position. Rossi byl na dráze v Sepangu absolutně nejrychlejší a v průběhu čtyř zkušebních dnů, které tam v únoru jezdci MotoGP absolvovali, před sebe nikoho nepustil.
Druhá pozice patřila Casey Stonerovi z továrního týmu italského výrobce Ducati, jenž v průběhu testu pokračoval v hodnocení nového motoru a zadního ramene GP10. Perfektní výkon ale předvedl jeho týmový kolega Nicky Hayden, který si natolik dokázal zlepšit časy na kolo, že mu poslední den v Malajsii patřila třetí příčka.
Stejně dobrým výkonem se blýskla dvojice jezdců Monster Tech 3 Colin Edwards a Ben Spies. Po čtvrtečních problémech s elektronikou si Edwards v pátek polepšil a byl také posledním jezdcem s časem pod hranicí dvou minut a jedné sekundy. Ben Spies si na Yamahu velmi rychle zvyká, což dokazuje jeho dnešní pátý nejrychlejší čas. Američan si přitom stačil zajet simulaci závodu a s konzistentními časy na kolo byl spokojený.
U Suzuki poprvé testovali nový motor GSV-R a Loris Capirossi byl v jednom kole. Italský veterán zajel celkem sto okruhů a dnes můžeme s klidným svědomím konstatovat, že s šestým časem na kolo se mu v tomto směru podařilo viditelné zlepšení.
Nejvíc okruhů (140) zajel během dvou dnů v Malajsii jezdec satelitní Ducati Mika Kallio, ale nejlepší čas už byl za hranicí dvou minut a dvou sekund. Za ním se umístil jeho týmový kolega Aleix Espargaro s časem na kolo 2´02,367 sekundy.
Marco Simoncelli dnes v nájezdu do třetího kola havaroval v sedmé zatáčce a musel odjet do nemocnice na kontrolu. Ital absolvoval těžký pád, ale v nemocnici se neprokázalo žádné vážné zranění, takže se na okruh později vrátil, ale v testu již dále nepokračoval. Spadl také jeho týmový kolega ze San Carlo Honda Gresini Marco Melandri, ale v jeho případě se to obešlo bez komplikací.
Příští test jezdci královské kubatury MotoGP absolvují ve dnech osmnáctého až devatenáctého března v Kataru a pak už následuje ostrý start do sezony 2010 jedenáctého dubna v úvodním podniku katarské Grand Prix.
Test MotoGP, Sepang - pátek 26. února 2010:
P. |
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1. |
Valentino Rossi |
Fiat Yamaha Team |
YAMAHA |
2:00,271 |
- |
39 |
2. |
Casey Stoner |
Ducati Marlboro Team |
DUCATI |
2:00,512 |
+ 0.241 |
33 |
3. |
Nicky Hayden |
Ducati Marlboro Team |
DUCATI |
2:00,703 |
+ 0.432 |
42 |
4. |
Colin Edwards |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
2:00,988 |
+ 0.717 |
35 |
5. |
Ben Spies |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
2:01,014 |
+ 0.743 |
44 |
6. |
Loris Capirossi |
Rizla Suzuki MotoGP |
SUZUKI |
2:01,320 |
+ 1.049 |
50 |
7. |
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda Team |
HONDA |
2:01,439 |
+ 1.168 |
46 |
8. |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
HONDA |
2:01,478 |
+ 1.207 |
57 |
9. |
Hiroshi Aoyama |
Interwetten-Honda MotoGP |
HONDA |
2:01,692 |
+ 1.421 |
50 |
10. |
Alvaro Bautista |
Rizla Suzuki MotoGP |
SUZUKI |
2:01,732 |
+ 1.461 |
25 |
11. |
Randy De Puniet |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
2:01,980 |
+ 1.709 |
58 |
12. |
Marco Melandri |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
2:02,078 |
+ 1.807 |
60 |
13. |
Hector Barbera |
Aspar Team |
DUCATI |
2:02,080 |
+ 1.809 |
52 |
14. |
Mika Kallio |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
2:02,082 |
+ 1.811 |
66 |
15. |
Aleix Espargaro |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
2:02,367 |
+ 2.096 |
49 |
16. |
Marco Simoncelli |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
2:03,689 |
+ 3.418 |
2 |