V Misanu bez asymetrické zadní pneumatiky

Dráha v San Marinu má hladší povrch s nižší úrovní přilnavosti, což znamená, že japonský výrobce Bridgestone pro tento víkend zvolil střední a tvrdou směs pneumatik.

Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami není v Misanu tak výrazný, aby bylo nutné nasadit asymetrické pneumatiky a pro Bridgestone to je v letošní sezoně pátá Grand Prix bez asymetrických zadních pneumatik.

Bridgestone je rovněž připraven na možnost závodu za deště a do Misana přiveze tvrdou směs pneumatik do mokra. I když je povrch okruhu hladký, tak teplota je v této lokalitě zpravidla velmi vysoká a tvrdá směs pneumatik do mokra nabídne během závodu mnohem lepší životnost.

Dráha je tvořena mnoha pomalými zatáčkami a jezdci většinu času stráví na brzdách, což znamená, že stabilita při brždění je u předních pneumatik rozhodující. Přilnavost krajní části pneumatiky je tady rovněž velmi důležitá a to zejména při výjezdu ze zatáček šest, deset a šestnáct, protože tam se pokaždé vyjede na rovinku.

Pravotočivé zatáčky jedenáct a dvanáct jsou vysokorychlostního charakteru a vyžadují od pneumatik vynikající stabilitu. Jezdci v těchto místech musí svému kompletu maximálně důvěřovat, protože jinak dojde k výrazné časové ztrátě.

Misano se do kalendáře mistrovství světa vrátilo v roce 2007 a o rok později došlo v zatáčce číslo tři ke změnám, které prodloužily délku dráhy na dnešních 4226 metrů. Japonskému výrobci se tam daří, protože v roce 2007 vyhrál Casey Stoner a v posledních dvou letech Valentino Rossi (rok 2009 byl érou jednotných pneumatik).

„Povrch dráhy je v Misanu hladký a nabízí relativně nízkou úroveň přilnavosti, ale teploty tam jsou během Grand Prix zpravidla hodně vysoké,“ řekl šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata. „Klimatické podmínky vyžadují tvrdší směsi, ale povrch dráhy zase měkčí, takže ve výběru pneumatik musíme dosáhnout určitého kompromisu.“

„Okruh je v podstatě klikatý, ale jsou tam rovněž některé vysokorychlostní zatáčky, které vyžadují dobrou stabilitu, aby jezdcům dodala potřebnou jistotu k útočení. Celkově tento okruh není zvlášť náročný pro naše pneumatiky, ale stabilita na brzdách je důležitá kvůli mnoha místům s intenzivním bržděním.“

„Opotřebení pneumatik a jejich teplota je na obou stranách pneumatiky vyrovnaná, takže pro Misano není třeba asymetrických pneumatik, třebaže je tam počet pravých zatáček vyšší než levých,“ řekl před dvanáctým závodním víkendem sezony Tohru Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00