V Misanu bez asymetrické zadní pneumatiky

Dráha v San Marinu má hladší povrch s nižší úrovní přilnavosti, což znamená, že japonský výrobce Bridgestone pro tento víkend zvolil střední a tvrdou směs pneumatik.
V Misanu bez asymetrické zadní pneumatiky

Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami není v Misanu tak výrazný, aby bylo nutné nasadit asymetrické pneumatiky a pro Bridgestone to je v letošní sezoně pátá Grand Prix bez asymetrických zadních pneumatik.

Bridgestone je rovněž připraven na možnost závodu za deště a do Misana přiveze tvrdou směs pneumatik do mokra. I když je povrch okruhu hladký, tak teplota je v této lokalitě zpravidla velmi vysoká a tvrdá směs pneumatik do mokra nabídne během závodu mnohem lepší životnost.

Dráha je tvořena mnoha pomalými zatáčkami a jezdci většinu času stráví na brzdách, což znamená, že stabilita při brždění je u předních pneumatik rozhodující. Přilnavost krajní části pneumatiky je tady rovněž velmi důležitá a to zejména při výjezdu ze zatáček šest, deset a šestnáct, protože tam se pokaždé vyjede na rovinku.

Pravotočivé zatáčky jedenáct a dvanáct jsou vysokorychlostního charakteru a vyžadují od pneumatik vynikající stabilitu. Jezdci v těchto místech musí svému kompletu maximálně důvěřovat, protože jinak dojde k výrazné časové ztrátě.

Misano se do kalendáře mistrovství světa vrátilo v roce 2007 a o rok později došlo v zatáčce číslo tři ke změnám, které prodloužily délku dráhy na dnešních 4226 metrů. Japonskému výrobci se tam daří, protože v roce 2007 vyhrál Casey Stoner a v posledních dvou letech Valentino Rossi (rok 2009 byl érou jednotných pneumatik).

„Povrch dráhy je v Misanu hladký a nabízí relativně nízkou úroveň přilnavosti, ale teploty tam jsou během Grand Prix zpravidla hodně vysoké,“ řekl šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata. „Klimatické podmínky vyžadují tvrdší směsi, ale povrch dráhy zase měkčí, takže ve výběru pneumatik musíme dosáhnout určitého kompromisu.“

„Okruh je v podstatě klikatý, ale jsou tam rovněž některé vysokorychlostní zatáčky, které vyžadují dobrou stabilitu, aby jezdcům dodala potřebnou jistotu k útočení. Celkově tento okruh není zvlášť náročný pro naše pneumatiky, ale stabilita na brzdách je důležitá kvůli mnoha místům s intenzivním bržděním.“

„Opotřebení pneumatik a jejich teplota je na obou stranách pneumatiky vyrovnaná, takže pro Misano není třeba asymetrických pneumatik, třebaže je tam počet pravých zatáček vyšší než levých,“ řekl před dvanáctým závodním víkendem sezony Tohru Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |