V Misanu bez asymetrické zadní pneumatiky

Dráha v San Marinu má hladší povrch s nižší úrovní přilnavosti, což znamená, že japonský výrobce Bridgestone pro tento víkend zvolil střední a tvrdou směs pneumatik.

Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami není v Misanu tak výrazný, aby bylo nutné nasadit asymetrické pneumatiky a pro Bridgestone to je v letošní sezoně pátá Grand Prix bez asymetrických zadních pneumatik.

Bridgestone je rovněž připraven na možnost závodu za deště a do Misana přiveze tvrdou směs pneumatik do mokra. I když je povrch okruhu hladký, tak teplota je v této lokalitě zpravidla velmi vysoká a tvrdá směs pneumatik do mokra nabídne během závodu mnohem lepší životnost.

Dráha je tvořena mnoha pomalými zatáčkami a jezdci většinu času stráví na brzdách, což znamená, že stabilita při brždění je u předních pneumatik rozhodující. Přilnavost krajní části pneumatiky je tady rovněž velmi důležitá a to zejména při výjezdu ze zatáček šest, deset a šestnáct, protože tam se pokaždé vyjede na rovinku.

Pravotočivé zatáčky jedenáct a dvanáct jsou vysokorychlostního charakteru a vyžadují od pneumatik vynikající stabilitu. Jezdci v těchto místech musí svému kompletu maximálně důvěřovat, protože jinak dojde k výrazné časové ztrátě.

Misano se do kalendáře mistrovství světa vrátilo v roce 2007 a o rok později došlo v zatáčce číslo tři ke změnám, které prodloužily délku dráhy na dnešních 4226 metrů. Japonskému výrobci se tam daří, protože v roce 2007 vyhrál Casey Stoner a v posledních dvou letech Valentino Rossi (rok 2009 byl érou jednotných pneumatik).

„Povrch dráhy je v Misanu hladký a nabízí relativně nízkou úroveň přilnavosti, ale teploty tam jsou během Grand Prix zpravidla hodně vysoké,“ řekl šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata. „Klimatické podmínky vyžadují tvrdší směsi, ale povrch dráhy zase měkčí, takže ve výběru pneumatik musíme dosáhnout určitého kompromisu.“

„Okruh je v podstatě klikatý, ale jsou tam rovněž některé vysokorychlostní zatáčky, které vyžadují dobrou stabilitu, aby jezdcům dodala potřebnou jistotu k útočení. Celkově tento okruh není zvlášť náročný pro naše pneumatiky, ale stabilita na brzdách je důležitá kvůli mnoha místům s intenzivním bržděním.“

„Opotřebení pneumatik a jejich teplota je na obou stranách pneumatiky vyrovnaná, takže pro Misano není třeba asymetrických pneumatik, třebaže je tam počet pravých zatáček vyšší než levých,“ řekl před dvanáctým závodním víkendem sezony Tohru Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00