V Misanu padaly rekordy a to vše na závodních pneumatikách

Bridgestone přivezl do Misana poprvé asymetrickou zadní pneumatiku, což byl jeden z důvodů proč během závodního víkendu padl rekord jak v kvalifikačním čase na kolo tak v samotném závodu.
V Misanu padaly rekordy a to vše na závodních pneumatikách

Ohledně výkonu japonských pneumatik v závodu královské kubatury, hovořil Hirohide Hamašima z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Myslím, že z časů na kolo můžeme jasně vyčíst, že v tomto roce byla rychlost mnohem vyšší a zatímco nemůžeme všechny zásluhy přisuzovat našim pneumatikám, tak přinejmenším můžeme říct, že asymetrické zadní obutí nabídlo výraznou výkonovou výhodu,“ uvedl Hamašima.

„Být pod časovou hodnotou rekordu už v pátek ráno je velmi neobvyklé, ale vskutku působivé a rychlost narůstala po celý víkend. V kvalifikaci Casey nastavil nový rekord pole position a Jorge v závodu nový rekord v čase na kolo a nový rekord v trvání celkové délky závodu. To poukazuje na fakt, že přilnavost byla opravdu vysoká a životnost a konzistence byla po celou délku závodu  rovněž dobrá.“

Od momentu, kdy v MotoGP nastoupila éra jednotných pneumatik není jednoduché zaznamenat rekord v kvalifikaci, protože jich velkou část jezdci zajeli na speciálním kvalifikačním obutí ještě před rokem 2009. „Tehdy se používaly kvalifikační pneumatiky, které nabídly vysokou úroveň přilnavosti, ale na úkor životnosti a vydržely jen pár kol,“ pokračoval Hamašima.

„Od roku 2009 již tyto pneumatiky nepoužíváme, takže Caseyho rekord pole position byl nastaven na závodním obutí. Je to teprve osmý kvalifikační rekord od roku 2009. Z toho dva byly v Silverstonu a Aragónsku, což jsou dva nové okruhy, jeden v Assenu, kde v roce 2010 došlo ke zkrácení okruhu o třináct metrů a další dva v Mugellu a Indianapolisu, což jsou okruhy s letos novým povrchem. Samozřejmě vše nemůžeme přičítat jen pneumatikám, protože lepší časy také odrážejí všechnu tu tvrdou práci, kterou odvádějí výrobci v zlepšování svých strojů.“

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00