V Misanu padaly rekordy a to vše na závodních pneumatikách

Bridgestone přivezl do Misana poprvé asymetrickou zadní pneumatiku, což byl jeden z důvodů proč během závodního víkendu padl rekord jak v kvalifikačním čase na kolo tak v samotném závodu.
V Misanu padaly rekordy a to vše na závodních pneumatikách

Ohledně výkonu japonských pneumatik v závodu královské kubatury, hovořil Hirohide Hamašima z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Myslím, že z časů na kolo můžeme jasně vyčíst, že v tomto roce byla rychlost mnohem vyšší a zatímco nemůžeme všechny zásluhy přisuzovat našim pneumatikám, tak přinejmenším můžeme říct, že asymetrické zadní obutí nabídlo výraznou výkonovou výhodu,“ uvedl Hamašima.

„Být pod časovou hodnotou rekordu už v pátek ráno je velmi neobvyklé, ale vskutku působivé a rychlost narůstala po celý víkend. V kvalifikaci Casey nastavil nový rekord pole position a Jorge v závodu nový rekord v čase na kolo a nový rekord v trvání celkové délky závodu. To poukazuje na fakt, že přilnavost byla opravdu vysoká a životnost a konzistence byla po celou délku závodu  rovněž dobrá.“

Od momentu, kdy v MotoGP nastoupila éra jednotných pneumatik není jednoduché zaznamenat rekord v kvalifikaci, protože jich velkou část jezdci zajeli na speciálním kvalifikačním obutí ještě před rokem 2009. „Tehdy se používaly kvalifikační pneumatiky, které nabídly vysokou úroveň přilnavosti, ale na úkor životnosti a vydržely jen pár kol,“ pokračoval Hamašima.

„Od roku 2009 již tyto pneumatiky nepoužíváme, takže Caseyho rekord pole position byl nastaven na závodním obutí. Je to teprve osmý kvalifikační rekord od roku 2009. Z toho dva byly v Silverstonu a Aragónsku, což jsou dva nové okruhy, jeden v Assenu, kde v roce 2010 došlo ke zkrácení okruhu o třináct metrů a další dva v Mugellu a Indianapolisu, což jsou okruhy s letos novým povrchem. Samozřejmě vše nemůžeme přičítat jen pneumatikám, protože lepší časy také odrážejí všechnu tu tvrdou práci, kterou odvádějí výrobci v zlepšování svých strojů.“

15:26 | Po Rossiho pádu se na třetí místo dostal Pol Espargaro. odkaz
15:26 | Rossi upadl, ale vrátil se zpět. odkaz
14:52 | Restart je naplánován na 15:00. odkaz
14:34 | Až počasí dovolí, bude závod MotoGP znovu odstartován. Jezdci se na roštu seřadí podle pořadí 13. kola a závod se p… odkaz
14:30 | Podmínky ve Valencii jsou natolik špatné, že závod MotoGP musel být přerušen. Nebyl odjet dostatečný počet kol, tak… odkaz

Harmonogram

GP Valencie, Valencie
Pátek 16. listopadu
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 17. listopadu
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 18. listopadu    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00