V Motegi Kornfeil vytěžil z minima maximum

Jakub Kornfeil to neměl vůbec jednoduché, protože do Japonska více méně odcestoval sám a většina jeho mechaniků zůstala doma v Itálii. O tovární Aprilii se tak staral jen šéf týmu Cecchini a jeho otec.
V Motegi Kornfeil vytěžil z minima maximum

Důvodem byly samozřejmě obavy ohledně jaderné elektrárny ve Fukušimě. Promotér šampionátu společně s FIM jasně deklaroval, že nebezpečí nehrozí a do Japonska přijel jak šéf Dorny Ezpeleta, tak šéf Mezinárodní motocyklové federace Vito Ippolito. Přesto ne všichni do Motegi přijeli a to se také dotklo Kornfeilova týmu Ongetta Centro Seta.

Třináctý čas v kvalifikaci tak lze považovat za jakýsi zázrak, protože na to, jak motorka během přípravy nefungovala ji Kornfeil do první patnáctky protlačil snad jen silou vůle a obrovského nasazení majitele týmu.

V samotném závodu Kornfeil mohl dosáhnout umístění v první desítce, ale v úvodu absolvoval výlet mimo trať a následovala stíhací jízda, která v celkovém součtu znamenala pět bodů za jedenácté místo v cíli.

„Do závodu jsem nastupoval s tím, že budu chtít porazit Angličana Kenta, bohužel se tak nestalo a on naopak navýšil bodový rozdíl na současných patnáct bodů,“ řekl po závodu v Motegi Jakub Kornfeil. „Elitní desítka se mi tak vzdaluje, nicméně šance to stáhnout a bojovat o ní ještě stále žije. Myslím, že pokud bude ´zbytek´ týmu, což samozřejmě není zbytek, ale jeho převážná část, bude v Austrálii a do konce roku fungovat stejně jako my, co jsme byli v Japonsku, tak na konečnou desátou příčku v MS máme.“

„V dnešním závodě jsem předvedl opět stíhací jízdu, která byla podobná té na Sachsenringu, a jsem za svůj výkon rád. Podařilo se mi předjet devatenáct lidí, v Německu jich bylo „jen“ sedmnáct „kusů“. Vše začalo vydařeným startem, ovšem v první zatáčce jsem se po kontaktu s jedním ze soupeřů o dvě místa propadl a vše jsem chtěl napravit hned v další zatáčce, což mi bylo osudným a vyjel jsem ven.“

Klepněte pro větší obrázek

„Ne však jen z ideální stopy, ale zkrátka následovala motokrosová vložka a než jsem se z toho vyhrabal, všichni byly už za prvním tunelem. Celý tento manévr vznikl úplně popravdě proto, že jsem si nechtěl nechat odjet tu přední skupinu a Italové Tonucci a Morciano by mě od ní stoprocentně odpojili. A tak jsem s trochou nadsázky mohl, po tomto výletu mimo trať,  zapomenout na boj o páté až sedmé místo.“

„Potom, co se gumy očistily a zahřály, započal počínaje druhým kolem můj let ala ´kamikadze´. Nemá cenu popisovat všechny ty souboje a kontakty, protože jich bylo hodně a popravdě řečeno v tom mám sám i trochu guláš, ale s pěti body za jedenácté místo můžu říct, že jsem spokojený. Na druhou stranu však mohl závod trvat i o dvě kola déle a bylo by ještě líp.“

„Strašně moc si cením toho, že jsme ve skromném stavu byli schopni skončit jedenáctí v MS a mám radost i za to, že bodovali oba týmoví kolegové, což je pro šéfa týmu zcela určitě obrovská satisfakce za ty útrapy a zcela vyčerpávající víkend. Všichni pracovali tento víkend excelentně a moje poděkování není velké, ale přímo obrovské,“ řekl závěrem Jakub Kornfeil.

Foto: MPAFoto.com


18. října | Marc Márquez dnes napsal na Twitter: "Ahoj všem! Jsem bratr Alexe Márqueze." odkaz
18. října | Takto otec bratrů Márquezových prožíval Alexův boj o vítězství. Nakonec tedy Alex Márquez dojel těsně druhý za Rinsem. odkaz
18. října | Alex Márquez si dnes dojel pro druhé podium v řadě. odkaz
18. října | Joan Mir sice ještě nevyhrál ani jeden závod MotoGP, ale po dnešku je novým vedoucím mužem šampionátu. Je to poprvé od roku 2000, co se do čela šampionátu dostal jezdec Suzuki. odkaz
18. října | Fabio Quartararo, který měl včera hodně těžký pád, dnes startoval z pole position, ale závod dokončil až na osmnáctém místě. Přišel tak o vedení v šampionátu. odkaz