V MotoGP si možná budou v roce 2011 týmy pronajímat motory

Díky tomu má dojít k redukci nákladů a zvýšení počtu motocyklů.
Mezinárodní motocyklová federace (FIM) ve snaze rozšířit startovní rošt MotoGP o nové motocykly a hlavně snížit náklady s tím spojené hledá různé možnosti a jednou z nich je pronájem pohonných jednotek týmům už od roku 2011.

V této věci již probíhají jednání mezi promotérem závodů Dornou, FIM a sdružením výrobců MSMA. Výsledek těchto jednání by pro světový šampionát MotoGP měl znamenat novou a perspektivní budoucnost.

Jedná se tedy o to, že výrobci poskytnou týmům 800ccm motory a týmy budou zase pracovat na svém vlastním podvozku, což by mohlo oživit zájem o tuto top třídu motocyklových závodů, protože bude pro všechny finančně dostupnější.

„Vzhledem k budoucnosti třídy MotoGP jsme hovořili s výrobci, abychom zjistili, jakým způsobem by mohli týmům zajistit motory,“ řekl prezident FIM Vito Ippolito. „Byl by to zajímavý způsob jak rozšířit startovní rošt a nabídnout příležitost novým týmům, aby se k této sérii připojili, protože by došlo ke snížení nákladů.“

„V tomto okamžiku jednání postupují správným směrem a výrobci by mohli nabízet prototypy 800ccm motorů už od roku 2011. Stále jsme v procesu, kdy se definuje budoucnost MotoGP. Pro FIM a Dornu je rozhodující dosáhnou větší stability, co se týče počtu týmů z dlouhodobé perspektivy a přitom bereme do úvahy současné technické a ekonomické problémy.“

Na toto téma dále pokračoval šéf Dorny Carmelo Ezpeleta, když uvedl: „Vzhledem k současné hospodářské situaci, ke stále se vyvíjející technologii v MotoGP a s ohledem na redukci nákladů jsme předložili návrh v třídě MotoGP kombinovat motory o obsahu 1000ccm se současnými 800ccm jednotkami. Sdružení výrobců MSMA uznala problémy, kterým nyní čelíme a hledali jiné řešení.“

„Jejich současný návrh je takový, že by mohli od roku 2011 pronajímat motory týmům za přiměřenou standardní cenu,“ pokračoval Ezpeleta. „To by nemělo za následek změnu technických předpisů, protože motory by byly stejné jako nyní a umožnilo by nám to optimalizovat výdaje.“

„MSMA ještě musí upřesnit, jaká by byla cena pronájmu a my rovněž čekáme na dohodu s výrobci, abychom mohli stanovit přesný termín pro světový šampionát. Jakmile budou tyto dva základní body stanoveny, bude to znamenat velmi pozitivní posun směrem k budoucnosti světového šampionátu MotoGP,“ řekl závěrem Carmelo Ezpeleta.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00