V Mugellu jezdci zvolili různé kombinace směsí pneumatik

Bridgestone v Mugellu získal 200. umístění na stupních vítězů.
Závod královské kubatury Velké ceny Itálie v mnohém připomínal ten poslední z Le Mans. Start proběhl na mokrých pneumatikách a v druhé polovině z třiadvaceti kol závodu už jezdci závodili na hladkých pneumatikách.

V náročných podmínkách si pro vítězství v Mugellu dojel Casey Stoner, který tak pro značku Ducati zajistil jejich první vítězství na jejich domácí závodní dráze v Toskánsku. Druhý skončil Jorge Lorenzo a třetí jeho týmový kolega z Fiat Yamahy Valentino Rossi.

Počasí připravilo prostor pro individuální strategie týmů a například James Toseland z Monster Tech 3 si pro výměnu motocyklu přijel už ve čtvrtém kole závodu. V osmém už byl nejrychlejším jezdcem na okruhu a celkově si v Itálii připsal zatím svůj nejlepší výsledek v podobě sedmého místa.

Vedoucí jezdci Stoner, Lorenzo a Rossi zvolili pro výměnu desáté kolo. Casey Stoner klesl v osmém až na šesté místo, ale volba střední směsi přední a zadní hladké pneumatiky se ukázala jako správná volba a umožnila mu získat ztracené pozice zpátky a závod nakonec s přehledem vyhrát.

„Chci Caseymu a Ducati poblahopřát, protože vím jak mimořádné je to pro ně vítězství. Jejich první na domácím okruhu.“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Byl to velmi vzrušující závod s celkem šesti jezdci ve vedení a z toho byli čtyři Italové.“

„Suzuki odvedla dobrou práci a bylo skvělé vidět oba jejich jezdce ve vedení a Lorise pak jet po většinu závodu mezi prvními třemi. Niccolo Canepa také jezdil dobře, aby si tak poprvé připsal umístění v první desítce. Takto vyrovnané závodění je pro MotoGP skvělé, ale doufejme, že v Katalánsku se už dešti vyhneme!“

„Tento víkend je speciální rovněž pro Bridgestone, protože Jorgeho druhé místo pro nás znamená 200. pódiové umístění v závodech motocyklů od doby, kdy v roce 1987 získal to první Masaru Kobayashi v Suzuce,“ řekl závěrem Hiroshi Yamada.

Tohru Ubukata, který u Bridgestone Motorsport pracuje na vývoji závodních pneumatik k nedělnímu závodu Velké ceny Itálie uvedl: „Tento víkend jsme mohli vidět další velmi náročné podmínky pro naše pneumatiky. Chladné počasí s mokrým startem a rychle vysychající tratí.“

„Jsem velmi spokojený s výkonem našich mokrých a hladkých pneumatik, protože jsme mohli vidět dostatečný prostor mezi přechodem mokrých a hladkých pneumatik stejně, jak tomu bylo v Le Mans. Dokonce za chladných a vlhkých podmínek tady velmi dobře fungovala střední a tvrdá směs hladkých pneumatik a to i s klesající teplotou dráhy v průběhu samotného závodu,“ řekl Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00