V Mugellu vyhrála volba tvrdší směsi pneumatik

Víkend v italském Mugellu doprovázelo krásné slunečné počasí, což samozřejmě znamenalo vysoké teploty povrchu dráhy a z toho důvodu rozdílný přístup k výběru směsí pneumatik.
V Mugellu vyhrála volba tvrdší směsi pneumatik

Všichni jezdci královské kubatury si pro závod v italské Grand Prix vybrali tvrdou směs u přední pneumatiky, protože jedině ta dokázala při vysokých teplotách nabídnout potřebnou jistotu a stabilitu při intenzivním brždění.

Naopak u zadní pneumatiky byl výběr pestřejší, protože sedm jezdců zvolilo měkčí volbu a devět zůstalo u tvrdší. Na dráze tak šlo získat srovnání výkonu obou směsí, které v náročných podmínkách pracovaly téměř identicky. Nicméně vítězné trio Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo a Andrea Dovozioso závodili na tvrdší volbě zadních pneumatik Bridgestone.

Jak po každém závodu Grand Prix, také po čtvrtém podniku sezony v Itálii odpověděl na pár otázek Tohru Ubukata z vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone.

Co nám můžete říct k výkonu pneumatik v italské Grand Prix?
Tohru Ubukata: „Obecně jsem spokojený hlavně ze dvou hlavních důvodů. Prvně proto, že Dani (Pedrosa) dokázal o půl sekundy zajet nový rekord kola na naši tvrdé směsi zadní pneumatiky a to navzdory vysoké teplotě povrchu dráhy. Je to druhý nový rekord času na kolo zajetý v prvních čtyřek závodech sezony a to je výkon, na který jsem pyšný. I když nejlepší čas nastavil v pátém kole, už ve čtvrtém překonal dosavadní rekord a to signalizuje velmi dobrý počáteční výkon pneumatik. Nový nejrychlejší celkový čas závodu na tomto okruhu pak demonstruje dobrou konzistenci našich pneumatik po celou délku závodu.“

„Druhým důvodem je skutečnost, že téměř polovina jezdců si vybrala měkčí volbu zadní hladké pneumatiky, naši střední směs, což poukazuje na jejich důvěru ve výkon těchto pneumatik a životnost dokonce i tady v Mugellu, což je velmi náročný okruh pro pneumatiky kvůli teplu, drsnému povrchu dráhy a maximální rychlosti, jenž o víkendu dosahovala maxima 345,7 kilometrů v hodině. Casey (Stoner) a Marco Melandri byli jediní dva jezdci, kteří jeli na měkké směsi zadní pneumatiky a umístili se na čtvrtém a pátém místě, což znamená, že byli rychlí po celou dobu závodu. Navíc Casey a Marco byli zapojeni do souboje s Randy De Punietem, který jel na tvrdé směsi zadní pneumatiky a všichni tři jeli velmi podobné časy na kolo.“

Proč byla volba u zadních pneumatik o víkendu tak rozdílná?
Tohru Ubukata: „Volby u zadních pneumatik byly rozdílné kvůli naši střední směsi, jenž má širší teplotní rozsah a proto nabízí větší překrytí výkonu s naši tvrdou směsí. Teplota povrchu dráhy byla po celý víkend velmi vysoká, ale naše dvě volby směsí zadních pneumatik zvládaly tyto podmínky dobře, takže toto rozhodnutí výběru padlo na základě jízdního stylu, seřízení stroje a volby jezdce.“

„Dani, Jorge a Andrea si vybrali tvrdou směs zadní pneumatiky, protože dokázali získat dobrou přilnavost díky svému nastavení a to jim dalo lepší stálost, protože guma je tužší. Například Casey a Marco si vybrali měkčí zadní směs, protože ta jim nabídla lepší přilnavost na krajní části pneumatiky a s jejich stylem jízdy a nastavením tam nebyl problém ani s vysokou teplotou povrchu dráhy.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |