V Mugellu vyhrála volba tvrdší směsi pneumatik

Víkend v italském Mugellu doprovázelo krásné slunečné počasí, což samozřejmě znamenalo vysoké teploty povrchu dráhy a z toho důvodu rozdílný přístup k výběru směsí pneumatik.

Všichni jezdci královské kubatury si pro závod v italské Grand Prix vybrali tvrdou směs u přední pneumatiky, protože jedině ta dokázala při vysokých teplotách nabídnout potřebnou jistotu a stabilitu při intenzivním brždění.

Naopak u zadní pneumatiky byl výběr pestřejší, protože sedm jezdců zvolilo měkčí volbu a devět zůstalo u tvrdší. Na dráze tak šlo získat srovnání výkonu obou směsí, které v náročných podmínkách pracovaly téměř identicky. Nicméně vítězné trio Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo a Andrea Dovozioso závodili na tvrdší volbě zadních pneumatik Bridgestone.

Jak po každém závodu Grand Prix, také po čtvrtém podniku sezony v Itálii odpověděl na pár otázek Tohru Ubukata z vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone.

Co nám můžete říct k výkonu pneumatik v italské Grand Prix?
Tohru Ubukata: „Obecně jsem spokojený hlavně ze dvou hlavních důvodů. Prvně proto, že Dani (Pedrosa) dokázal o půl sekundy zajet nový rekord kola na naši tvrdé směsi zadní pneumatiky a to navzdory vysoké teplotě povrchu dráhy. Je to druhý nový rekord času na kolo zajetý v prvních čtyřek závodech sezony a to je výkon, na který jsem pyšný. I když nejlepší čas nastavil v pátém kole, už ve čtvrtém překonal dosavadní rekord a to signalizuje velmi dobrý počáteční výkon pneumatik. Nový nejrychlejší celkový čas závodu na tomto okruhu pak demonstruje dobrou konzistenci našich pneumatik po celou délku závodu.“

„Druhým důvodem je skutečnost, že téměř polovina jezdců si vybrala měkčí volbu zadní hladké pneumatiky, naši střední směs, což poukazuje na jejich důvěru ve výkon těchto pneumatik a životnost dokonce i tady v Mugellu, což je velmi náročný okruh pro pneumatiky kvůli teplu, drsnému povrchu dráhy a maximální rychlosti, jenž o víkendu dosahovala maxima 345,7 kilometrů v hodině. Casey (Stoner) a Marco Melandri byli jediní dva jezdci, kteří jeli na měkké směsi zadní pneumatiky a umístili se na čtvrtém a pátém místě, což znamená, že byli rychlí po celou dobu závodu. Navíc Casey a Marco byli zapojeni do souboje s Randy De Punietem, který jel na tvrdé směsi zadní pneumatiky a všichni tři jeli velmi podobné časy na kolo.“

Proč byla volba u zadních pneumatik o víkendu tak rozdílná?
Tohru Ubukata: „Volby u zadních pneumatik byly rozdílné kvůli naši střední směsi, jenž má širší teplotní rozsah a proto nabízí větší překrytí výkonu s naši tvrdou směsí. Teplota povrchu dráhy byla po celý víkend velmi vysoká, ale naše dvě volby směsí zadních pneumatik zvládaly tyto podmínky dobře, takže toto rozhodnutí výběru padlo na základě jízdního stylu, seřízení stroje a volby jezdce.“

„Dani, Jorge a Andrea si vybrali tvrdou směs zadní pneumatiky, protože dokázali získat dobrou přilnavost díky svému nastavení a to jim dalo lepší stálost, protože guma je tužší. Například Casey a Marco si vybrali měkčí zadní směs, protože ta jim nabídla lepší přilnavost na krajní části pneumatiky a s jejich stylem jízdy a nastavením tam nebyl problém ani s vysokou teplotou povrchu dráhy.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

20:41 | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
21. října | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
21. října | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00