V Německu pojedou Pedrosa a Dovizioso s novými motory

HRC pracuje na zlepšení konkurenceschopnosti továrního týmu.
Klepněte pro větší obrázekPro víkendovou Velkou cenu Německa získali oba jezdci továrního týmu Hondy Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso pro své motocykly RC212V nové motory, které jim dodalo HRC a díky tomu tak můžou získat určitou výhodu na specifickém charakteru dráhy v Sachsenringu.

Oba jezdci jsou tak velmi potěšeni skutečností, že se Honda snaží podpořit jejich technický komplet dalším zlepšením poté, co už v Katalánsku a Assenu mohli vyzkoušet nový podvozek.

V Laguně Seca Dani Pedrosa předvedl, že jejich motocykl je na takové úrovni, aby už dokázal vyhrávat závody. Další zlepšením v podobě nového motoru tak oběma jezdcům Repsol Hondy dává naději, že v Německu můžou podat další výrazný výkon.

Sachsenring je okruhem plných zatáček a patří mezi ty nejkratší, ale také nejpomalejší okruhy v kalendáři mistrovství světa. Z toho důvodu tam patří mezi základ úspěchu dobré nastavení a zejména co se týče převodových poměrů. Jezdci využijí první převodový stupeň na startu, ale potom většinu času stráví řazením třetího a čtvrtého převodového stupně.

Právě nový motor jim má umožnit lepší distribuci výkonu a technický charakter německého Sachsenringu by jim mohl dát teoretickou šanci tuto výhodu už během víkendu plně využít ve svůj prospěch.

Dani Pedrosa, pro kterého tato technická podpora od Hondy přichází v tu pravou chvíli k tomu uvedl: „Nový motor má zlepšit distribuci výkonu, protože náš motor je stále na maximu a na nižších převodech nám hodně prokluzuje kolo, takže toho se pokusíme vyvarovat a zkusíme získat lepší výjezd ze zatáček.“

Pro Andrea Doviziosa, který testoval RC212V po většinu zimní přípravy sám, protože jeho týmový kolega bojoval se zraněním, je další zlepšení jeho Hondy rovněž vítanou změnou k lepšímu. Hlavně poté, co dva poslední závody nedokončil a nutně potřebuje v Německu podat dobrý výkon.

„Honda přivezla nový motor, takže se už nemůžu dočkat až ho vyzkouším a to zvlášť na této dráze, protože je velmi pomalá a nový motor by měl mnohem více vyhovovat jejímu charakteru,“ řekl Dovizioso.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00