V nové třídě do 600ccm se budou angažovat týmy z MotoGP

Nová kubatura jim dává možnost lépe připravit své budoucí jezdce.
Plánovaná nová kubatura do 600ccm, jenž má od roku 2011 nahradit čtvrtlitrovou třídu mistrovství světa silničních motocyklů, může být pro některé z netovárních týmů královské třídy místem, kde si můžou postupně vychovávat své budoucí jezdce.

Scot Honda, která letos pojede v MotoGP poprvé s Yuki Takahashim, má své zastoupení jak ve čtvrtlitrech tak v MotoGP. Stejně tomu bylo v minulosti i v případě týmu LCR Lucia Cecchinelliho, který jel v 250ccm s Eugenem Lavertym, ale nyní se zaměřili pouze na Královskou kubaturu.

Mnohem nižší náklady spojené s provozem motocyklů v této nové kubatuře, tak můžou podle šéfa IRTA Mike Trimbyho znamenat, že týmy MotoGP si tam vybudují své ´béčkové´týmy.

Je tu tak velká šance, že se týmy při podpisu kontraktů s jezdci do nejsilnější kubatury vyhnou nepříjemným překvapením, které například v minulém roce potkalo Ducati a Marca Melandriho, kterému motocykl italského výrobce naprosto nesednul.

K možným výhodám třídy 600ccm, Mike Trimby uvedl: „V MotoGP jsou některé soukromé týmy, které uvažují v této nové třídě, nasadit svůj druhý tým se zaměřením na další rozvoj mladých jezdců. Bude to celkem levná třída k tomu, aby dobře fungovala a mohla by se tak díky podpoře sponzorů také podílet na placení nákladů v MotoGP.“

„Zároveň je to investice do budoucna, protože pracujete s jezdcem rok nebo dva a podílíte se na jeho dalším rozvoji, za předpokladu, že vše dobře funguje,“ uvedl Mike Trimby, který se zároveň domnívá, že tovární týmy jako Fiat Yamaha nebo Repsol Honda se v této třídě angažovat nebudou.
18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00