V nové třídě do 600ccm se budou angažovat týmy z MotoGP

Nová kubatura jim dává možnost lépe připravit své budoucí jezdce.
Plánovaná nová kubatura do 600ccm, jenž má od roku 2011 nahradit čtvrtlitrovou třídu mistrovství světa silničních motocyklů, může být pro některé z netovárních týmů královské třídy místem, kde si můžou postupně vychovávat své budoucí jezdce.

Scot Honda, která letos pojede v MotoGP poprvé s Yuki Takahashim, má své zastoupení jak ve čtvrtlitrech tak v MotoGP. Stejně tomu bylo v minulosti i v případě týmu LCR Lucia Cecchinelliho, který jel v 250ccm s Eugenem Lavertym, ale nyní se zaměřili pouze na Královskou kubaturu.

Mnohem nižší náklady spojené s provozem motocyklů v této nové kubatuře, tak můžou podle šéfa IRTA Mike Trimbyho znamenat, že týmy MotoGP si tam vybudují své ´béčkové´týmy.

Je tu tak velká šance, že se týmy při podpisu kontraktů s jezdci do nejsilnější kubatury vyhnou nepříjemným překvapením, které například v minulém roce potkalo Ducati a Marca Melandriho, kterému motocykl italského výrobce naprosto nesednul.

K možným výhodám třídy 600ccm, Mike Trimby uvedl: „V MotoGP jsou některé soukromé týmy, které uvažují v této nové třídě, nasadit svůj druhý tým se zaměřením na další rozvoj mladých jezdců. Bude to celkem levná třída k tomu, aby dobře fungovala a mohla by se tak díky podpoře sponzorů také podílet na placení nákladů v MotoGP.“

„Zároveň je to investice do budoucna, protože pracujete s jezdcem rok nebo dva a podílíte se na jeho dalším rozvoji, za předpokladu, že vše dobře funguje,“ uvedl Mike Trimby, který se zároveň domnívá, že tovární týmy jako Fiat Yamaha nebo Repsol Honda se v této třídě angažovat nebudou.
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00