V roce 2011 pojede Tech3 s 800ccm prototypy M1

Francouzský tým královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů, pojede v roce 2011 i nadále s japonskými motocykly značky Yamaha YZR-M1 a motory o obsahu osmi set kubických centimetrů.

V MotoGP se po zveřejnění informací ohledně změny kubatury od roku 2012 hodně spekuluje o tom, že už v příštím roce některé týmy nasadí teoreticky levnější litrové pohonné jednotky. Současná ekonomická situace je pro některé týmy neudržitelná a pro ty možnost nasazení litrového motoru, založeného na produkčních modelech, vyjde levněji.

Nicméně šéf týmu Tech 3 Herve Poncharal uvedl, že jeho tým a oba jeho jezdci pojedou v příštím roce s prototypy YZR-M1 a motory o obsahu 800ccm, tedy stejnou pohonnou jednotkou s jakou závodí v letošní sezoně. „V roce 2011 budeme rozhodně závodit s 800ccm YZR-M1. To jsme si již vyjasnili s  Yamahou v prvním závodu v Kataru,“ řekl Poncharal, který ovšem nevylučuje možnost, že někdo s litrovým motorem v příštím roce nastoupí.

„V této chvíli jsou všechny plány ohledně nových pravidel od roku 2012, ale potřebujeme být neustále flexibilní. Současná čtveřice výrobců nemůže nabídnout víc jak sedmnáct motocyklů, takže rok 2011 tak můžeme absolvovat ve stejném počtu,“ řekl Poncharal pro Motorcycle News.

„Vše závisí od ekonomické situace, protože to vypadá, že všechny čtyři tovární týmy zůstanou, ale to je jen osm motocyklů. Klíčem k rozšíření počtu jezdců na startovním roštu jsou ale nezávislé týmy,“ řekl Poncharal a závěrem dodal: „Budou mít nezávislé týmy natolik silný rozpočet, aby si dovolily pronájem motocyklů pro příští rok? Nemůžeme mít na startu méně než sedmnáct motocyklů, ale pokud si nějaký tým nemůže dovolit zaplatit pronájem, potřebujeme mít připravené řešení.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

20. ledna | Marco Simoncelli by dnes slavil 31 let.
17. ledna | Jonas Folger nebude letos závodit.
15. ledna | Romano Fenati dnes slaví 22 let.
14. ledna | Francesco Bagnaia dnes slaví 21 let.
12. ledna | Maverick Viňales dnes slaví 23 let.