V San Marinu experimentoval Bautista, Pedrosa přepisoval rekordy

V nedělním závodu MotoGP zvolili všichni jezdci měkkou směs zadní pneumatiky a kromě Álvara Bautisty jeli všichni na tvrdé směsi přední pneumatiky.

Závod královské kubatury MotoGP vyhrál Dani Pedrosa, který po celý víkend podával maximálně dobré výkony, po startu se ujal vedení a to si s přehledem udržel až do cíle. V tréninku dosáhl rekordní maximální rychlosti 280,373 Km/h a během osmadvaceti kol závodu pak zajel rekord na kolo časem 1´34,340s. Rychlejší byl letos i celkový čas Velké ceny, protože v roce 2009 to jezdci zvládli za 44´32,882s a letos se celkový čas zastavil na hodnotě 44´22,059s.

Álvaro Bautista jako jediný zvolil u přední pneumatiky měkkou směs a i tato varianta v jeho případě slavila úspěch, když v průběhu závodu zajel šestý nejlepší čas a cílem projel jako osmý v pořadí.

Ještě v sobotu odpoledne to vypadalo, že bude v den závodu pršet, ale nakonec pneumatik do mokra nebylo třeba a všech sedmnáct jezdců MotoGP závod absolvovalo na suchém povrchu.

Během tréninků a samotné kvalifikace jezdci volili různé specifikace obutí, ale v samotném závodů všichni až na zmiňovaného Bautistu, zvolili stejnou volbu. Na otázku, co je k tomu vedlo, odpověděl šéf vývoje závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata.

„Teplota během víkendu umožnila, že obě směsi předních i zadních pneumatik fungovaly dobře,“ řekl Ubukata. „Bylo to v mezích teplotního rozsahu každé z voleb. V pátek a v sobotu jsme viděli jezdce používat obě specifikace, aby určili svou volbu pneumatik pro závod a výkon každé z nich byl dobrý, takže není vyloučeno, že obě volby pro přední a zadní stranu šlo použít také pro závod.“

„V průběhu dvou tréninků všichni jezdci potvrdili konzistenci měkké volby zadních pneumatik po celou závodní délku a protože měkká směs nabízí také větší přilnavost, byla proto nakonec preferovaná jako závodní pneumatika.“

„S ohledem na volbu u přední pneumatiky si většina jezdců vybrala tvrdší  směs, protože tvrdší guma je tužší a umožňuje jim lepší kontakt a jistotu s přední částí. Álvaro nicméně předvedl, že dokonce přední měkká pneumatika fungovala po celý závod velmi dobře a byl schopen nastavit šestý nejrychlejší čas,“ uvedl závěrem Tohru Ubukata.

Doporučujeme

Články odjinud