První dva časy zaznamenali jezdci Repsol Hondy Casey Stoner a Dani Pedrosa. Nejrychlejší Yamaha je Itala Doviziosa, Lorenzo je čtvrtý a tovární Ducati odjíždí s jednosekundovou ztrátou.
Casey Stoner (Repsol Honda) pokračuje ve vysokém tempu a druhý test královské kubatury uzavřel opět nejlepším časem. Ten byl sice o osm desetin pomalejší než jeho maximum ze začátku února, ale to bylo samozřejmě způsobeno změnou povětrnostních podmínek, jenž tento týden v Malajsii panovaly. Australana zatím nikdo nepřekonal a to mu jistě nabízí slušné šance v jeho cestě za obhajobou titulu.
Australanův týmový kolega Dani Pedrosa (Repsol Honda) může být po třech dnech zkoušek také spokojený, protože jeho ztráta na nejrychlejší čas je opravdu minimální. Podařilo se jim zredukovat vibrace přední části RC213V a nebýt problému s motorem, jeho mise v Malajsii by byla hodnocena jako velmi úspěšná. Tuto sobotu bude dvojice tovární Hondy v Barceloně, kde proběhne oficiální představení jezdců Repsolu.
V případě Andrea Doviziosa (Monster Yamah Tech 3) můžeme mluvit o skutečně výrazném zlepšení. Ital po letech strávených u Hondy nějakou dobu hledal cestu ke zcela rozdílnému charakteru YZR-M1, ale jak dnes můžeme vidět, třetím nejlepším časem si ji pravděpodobně našel. Dovizioso na Stonera ztrácí tři desetiny, je nejrychlejším jezdcem satelitu a Yamahy vůbec. Velmi dobrá práce.
Tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Team) odjíždí z Malajsie s čtvrtým časem na kolo. Ve čtvrtek si Španěl vyzkoušel simulaci závodu a už nyní je jasné, že pneumatiky sehrají opět jednu z hlavních rolí. Jinak je Španěl spokojen s elektronikou, novým motorem a podvozkem, protože nyní je jeho Yamaha snadněji ovladatelná, což možná pro jedno rychlé kolo není tak důležité, ale pokud jich bude dvacet v řadě, tak to už může udělat viditelný rozdíl. Osmistovky víc seděly menším jezdcům, ale těžší 1000ccm stroje vyžadují větší sílu a to může naopak pomoci větším a těžším závodníkům.
Také páté místo Cala Crutchlowa (Monster Yamaha Tech 3) je velmi dobrou vizitkou stáje Herve Poncharala. Britský jezdec uzavírá pětici nejlepších a zároveň je poslední, který dnes zajel čas pod hranici dvou minut a jedné sekundy. Na konto si připsal padesát čtyři kol a jeho ztráta nyní představuje něco přes půl sekundy.
Héctor Barberá (Pramac Racing) zatím svému novému týmu dělá radost, protože je nejrychlejším jezdcem Ducati a přitom je jezdcem satelitní stáje. Španěl v jednu chvíli dokonce figuroval čtvrtý, ale odpoledne zabrali jezdci Tech3 a nakonec si Barberá z Malajsie odváží šestý nejlepší čas 2´01,231 sekundy. Určitě dobrý výkon.
To samé můžeme říct o Álvaru Bautistovi (San Carlo Honda Gresini), který včera musel zůstat v boxech, protože Honda řešila problémy s motorem. Ten nakonec nebyl tak závažný, ale Gresiniho tým tím přišel o jeden den. Každopádně test v Sepangu Bautista zvládl v pozitivním duchu (až na jeden pád) a podobný, ne-li lepší výkon od něho můžeme čekat také v Jerezu.
Včera nejrychlejší Ben Spies (Yamaha Factory Racing) dnes skončil osmý. Američan dopoledne havaroval, pádem nedošlo k újmě na zdraví nebo to alespoň nikdo nepotvrdil, ale odpoledne už Američan na dráhu nevyjel. Jen potvrdil, že je spokojen zlepšením na elektronice, ale s motocyklem prý zatím nejeli nadoraz.
Devátý je Stefan Bradl (LCR Honda). Němec si ve srovnání s předchozím testem polepšil, na Stonera teď ztrácí sekundu a za sebou má dvojici tovární Ducati Valentina Rossiho a Nicky Haydena (Ducati Team). Rossi test komentoval tak, že je do Jerezu čeká spousta práce a největší problémy teď mají v nájezdech do zatáček a s pozici při jízdě. Zlepšení u elektroniky naopak vnímá pozitivně. Každopádně asi všichni věřili, že po druhém testu MotoGP bude Ducati, tedy ta tovární, figurovat o něco víc vpředu.
Franco Battaini testoval s týmem Cardion AB Motoracing, protože Karel Abraham musel test kvůli zranění ukončit. Povinnosti měl především u jejich továrního týmu, takže zhruba od dvou odpoledne už na Ducati brněnského týmu nejezdil.
Nejlepším jezdcem CRT týmu je Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) s časem 2´03,681 a ztrátou na nejlepšího Stonera 3,2 sekundy. Vzhledem k tomu, že má Sepang dvě opravdu dlouhé a rychlé rovinky není jeho čas zase tak pomalý a je jasné, že v Jerezu by jeho ztráta mohla být o něco menší. V týmu Avintia Racing si polepšil Yonny Hernandéz, Iván Silva byl tentokrát poslední.
Závěrečný IRTA test je na programu ve dnech 23. až 25. března na okruhu v Jerez de la Frontera. Tam uvidíme všechny týmy letošního šampionátu královské kubatury a vůbec první měření sil mezi jezdci továrních prototypů a motocyklů CRT, které v Sepangu netestovaly.
Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (18:00 hodin):
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
2:00.473 |
- |
34 |
2 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
2:00.648 |
+0.175 |
40 |
3 |
Andrea Dovizioso |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:00.802 |
+0.329 |
54 |
4 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2:00.877 |
+0.404 |
51 |
5 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:00.986 |
+0.513 |
54 |
6 |
Hector Barbera |
Pramac Racing Team |
2:01.231 |
+0.758 |
66 |
7 |
Alvaro Bautista |
San Carlo Honda Gresini |
2:01.275 |
+0.802 |
51 |
8 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2:01.432 |
+0.959 |
28 |
9 |
Stefan Bradl |
LCR Honda |
2:01.492 |
+1.019 |
54 |
10 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2:01.550 |
+1.077 |
57 |
11 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2:01.609 |
+1.136 |
44 |
12 |
Franco Battaini |
Cardion AB Motoracing |
2:03.490 |
+3.017 |
39 |
13 |
Colin Edwards |
NGM Mobile Forward Racing |
2:03.681 |
+3.208 |
43 |
14 |
Yonny Hernández |
Avintia Racing |
2:06.632 |
+6.159 |
48 |
15 |
Ivan Silva |
Avintia Racing |
2:06.785 |
+6.312 |
53 |
Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (17:00 hodin):
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
2:00.473 |
- |
34 |
2 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2:00.877 |
+0.404 |
51 |
3 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:00.986 |
+0.513 |
41 |
4 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
2:01.115 |
+0.642 |
31 |
5 |
Hector Barbera |
Pramac Racing Team |
2:01.231 |
+0.758 |
52 |
6 |
Alvaro Bautista |
San Carlo Honda Gresini |
2:01.275 |
+0.802 |
41 |
7 |
Andrea Dovizioso |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.315 |
+0.842 |
48 |
8 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2:01.432 |
+0.959 |
28 |
9 |
Stefan Bradl |
LCR Honda |
2:01.492 |
+1.019 |
49 |
10 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2:01.550 |
+1.077 |
46 |
11 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2:01.609 |
+1.136 |
40 |
12 |
Franco Battaini |
Cardion AB Motoracing |
2:03.490 |
+3.017 |
39 |
13 |
Colin Edwards |
NGM Mobile Forward Racing |
2:03.681 |
+3.208 |
39 |
14 |
Yonny Hernández |
Avintia Racing |
2:06.657 |
+6.184 |
38 |
15 |
Ivan Silva |
Avintia Racing |
2:06.785 |
+6.312 |
46 |
Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (16:00 hodin):
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
2:00.473 |
- |
30 |
2 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2:00.877 |
+0.404 |
41 |
3 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
2:01.115 |
+0.642 |
31 |
4 |
Andrea Dovizioso |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.315 |
+0.842 |
37 |
5 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2:01.432 |
+0.959 |
28 |
6 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.454 |
+0.981 |
32 |
7 |
Stefan Bradl |
LCR Honda |
2:01.492 |
+1.019 |
40 |
8 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2:01.550 |
+1.077 |
40 |
9 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2:01.609 |
+1.136 |
35 |
10 |
Hector Barbera |
Pramac Racing Team |
2:01.623 |
+1.150 |
46 |
11 |
Alvaro Bautista |
San Carlo Honda Gresini |
2:01.640 |
+1.167 |
35 |
12 |
Franco Battaini |
Cardion AB Motoracing |
2:03.490 |
+3.017 |
39 |
13 |
Colin Edwards |
NGM Mobile Forward Racing |
2:03.681 |
+3.208 |
35 |
14 |
Yonny Hernández |
Avintia Racing |
2:06.657 |
+6.184 |
34 |
15 |
Ivan Silva |
Avintia Racing |
2:06.785 |
+6.312 |
38 |
Na dráze Sepangu od rána testuje všech patnáct jezdců. Teplota je kolem čtyřicítky, dráha suchá a podmínky dobré, protože už v prvních kolech si Stoner vylepšil úterní maximum časem 2´00,473 sekundy. Australan dnes pracuje na spotřebě Hondy, která má pro letošní ročních stejný objem palivové nádrže (21L) jak loni osmistovka, ale s tím rozdílem, že nyní musí uspokojit požadavky litrového motoru.
Jorge Lorenzo testuje nový podvozek YZR-M1 a po obědě byl čtyři desetiny za Stonerem. Do této chvíle má na kontě Lorenzo se Spiesem po jednom pádu, ale naštěstí bez následků. V úvodu odpoledního bloku Lorenzo vyrazil na dráhu, aby si vyzkoušel simulaci závodu. Podle informací z okruhu už ale v některých místech spadlo pár kapek deště.
Dani Pedrosa také zrychlil a momentálně mu patří třetí čas. Andrea Dovizioso je čtvrtý, což je určitě překvapení a první pětku nejlepších uzavírá Ben Spies.
Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (14:00 hodin):
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
2:00.473 |
- |
27 |
2 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2:00.877 |
+0.404 |
25 |
3 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
2:01.115 |
+0.642 |
23 |
4 |
Andrea Dovizioso |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.315 |
+0.842 |
32 |
5 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2:01.432 |
+0.959 |
28 |
6 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.454 |
+0.981 |
32 |
7 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2:01.550 |
+1.077 |
32 |
8 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2:01.609 |
+1.136 |
31 |
9 |
Hector Barbera |
Pramac Racing Team |
2:01.623 |
+1.150 |
35 |
10 |
Alvaro Bautista |
San Carlo Honda Gresini |
2:01.640 |
+1.167 |
31 |
11 |
Stefan Bradl |
LCR Honda |
2:01.900 |
+1.427 |
32 |
12 |
Franco Battaini |
Cardion AB Motoracing |
2:03.490 |
+3.017 |
39 |
13 |
Colin Edwards |
NGM Mobile Forward Racing |
2:05.152 |
+4.679 |
24 |
14 |
Iván Silva |
Avintia Racing |
2:07.228 |
+6.755 |
26 |
15 |
Yonny Hernández |
Avintia Racing |
2:07.278 |
+6.805 |
22 |
Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (13:00 hodin):
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
2:00.795 |
- |
23 |
2 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2:00.877 |
+0.082 |
25 |
3 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
2:01.115 |
+0.320 |
23 |
4 |
Andrea Dovizioso |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.315 |
+0.520 |
32 |
5 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2:01.432 |
+0.637 |
28 |
6 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2:01.550 |
+0.755 |
32 |
7 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2:01.609 |
+0.814 |
25 |
8 |
Hector Barbera |
Pramac Racing Team |
2:01.623 |
+0.828 |
29 |
9 |
Alvaro Bautista |
San Carlo Honda Gresini |
2:01.748 |
+0.953 |
23 |
10 |
Stefan Bradl |
LCR Honda |
2:01.900 |
+1.105 |
31 |
11 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:02.263 |
+1.468 |
23 |
12 |
Franco Battaini |
Cardion AB Motoracing |
2:04.163 |
+3.368 |
30 |
13 |
Colin Edwards |
NGM Mobile Forward Racing |
2:05.152 |
+4.357 |
21 |
14 |
Ivan Silva |
Avintia Racing |
2:07.228 |
+6.433 |
22 |
15 |
Yonny Hernández |
Avintia Racing |
2:07.278 |
+6.483 |
22 |