V Sepangu byl nejrychlejší Casey Stoner

První dva časy zaznamenali jezdci Repsol Hondy Casey Stoner a Dani Pedrosa. Nejrychlejší Yamaha je Itala Doviziosa, Lorenzo je čtvrtý a tovární Ducati odjíždí s jednosekundovou ztrátou.
V Sepangu byl nejrychlejší Casey Stoner

Casey Stoner (Repsol Honda) pokračuje ve vysokém tempu a druhý test královské kubatury uzavřel opět nejlepším časem. Ten byl sice o osm desetin pomalejší než jeho maximum ze začátku února, ale to bylo samozřejmě způsobeno změnou povětrnostních podmínek, jenž tento týden v Malajsii panovaly. Australana zatím nikdo nepřekonal a to mu jistě nabízí slušné šance v jeho cestě za obhajobou titulu.

Australanův týmový kolega Dani Pedrosa (Repsol Honda) může být po třech dnech zkoušek také spokojený, protože jeho ztráta na nejrychlejší čas je opravdu minimální. Podařilo se jim zredukovat vibrace přední části RC213V a nebýt problému s motorem, jeho mise v Malajsii by byla hodnocena jako velmi úspěšná. Tuto sobotu bude dvojice tovární Hondy v Barceloně, kde proběhne oficiální představení jezdců Repsolu.

V případě Andrea Doviziosa (Monster Yamah Tech 3) můžeme mluvit o skutečně výrazném zlepšení. Ital po letech strávených u Hondy nějakou dobu hledal cestu ke zcela rozdílnému charakteru YZR-M1, ale jak dnes můžeme vidět, třetím nejlepším časem si ji pravděpodobně našel. Dovizioso na Stonera ztrácí tři desetiny, je nejrychlejším jezdcem satelitu a Yamahy vůbec. Velmi dobrá práce.

Tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Team) odjíždí z Malajsie s čtvrtým časem na kolo. Ve čtvrtek si Španěl vyzkoušel simulaci závodu a už nyní je jasné, že pneumatiky sehrají opět jednu z hlavních rolí. Jinak je Španěl spokojen s elektronikou, novým motorem a podvozkem, protože nyní je jeho Yamaha snadněji ovladatelná, což možná pro jedno rychlé kolo není tak důležité, ale pokud jich bude dvacet v řadě, tak to už může udělat viditelný rozdíl. Osmistovky víc seděly menším jezdcům, ale těžší 1000ccm stroje vyžadují větší sílu a to může naopak pomoci větším a těžším závodníkům.

Také páté místo Cala Crutchlowa (Monster Yamaha Tech 3) je velmi dobrou vizitkou stáje Herve Poncharala. Britský jezdec uzavírá pětici nejlepších a zároveň je poslední, který dnes zajel čas pod hranici dvou minut a jedné sekundy. Na konto si připsal padesát čtyři kol a jeho ztráta nyní představuje něco přes půl sekundy.

Héctor Barberá (Pramac Racing) zatím svému novému týmu dělá radost, protože je nejrychlejším jezdcem Ducati a přitom je jezdcem satelitní stáje. Španěl v jednu chvíli dokonce figuroval čtvrtý, ale odpoledne zabrali jezdci Tech3 a nakonec si Barberá z Malajsie odváží šestý nejlepší čas 2´01,231 sekundy. Určitě dobrý výkon.

To samé můžeme říct o Álvaru Bautistovi (San Carlo Honda Gresini), který včera musel zůstat v boxech, protože Honda řešila problémy s motorem. Ten nakonec nebyl tak závažný, ale Gresiniho tým tím přišel o jeden den. Každopádně test v Sepangu Bautista zvládl v pozitivním duchu (až na jeden pád) a podobný, ne-li lepší výkon od něho můžeme čekat také v Jerezu.

Včera nejrychlejší Ben Spies (Yamaha Factory Racing) dnes skončil osmý. Američan dopoledne havaroval, pádem nedošlo k újmě na zdraví nebo to alespoň nikdo nepotvrdil, ale odpoledne už Američan na dráhu nevyjel. Jen potvrdil, že je spokojen zlepšením na elektronice, ale s motocyklem prý zatím nejeli nadoraz.

Devátý je Stefan Bradl (LCR Honda). Němec si ve srovnání s předchozím testem polepšil, na Stonera teď ztrácí sekundu a za sebou má dvojici tovární Ducati Valentina Rossiho a Nicky Haydena (Ducati Team). Rossi test komentoval tak, že je do Jerezu čeká spousta práce a největší problémy teď mají v nájezdech do zatáček a s pozici při jízdě. Zlepšení u elektroniky naopak vnímá pozitivně. Každopádně asi všichni věřili, že po druhém testu MotoGP bude Ducati, tedy ta tovární, figurovat o něco víc vpředu.

Franco Battaini testoval s týmem Cardion AB Motoracing, protože Karel Abraham musel test kvůli zranění ukončit. Povinnosti měl především u jejich továrního týmu, takže zhruba od dvou odpoledne už na Ducati brněnského týmu nejezdil.

Nejlepším jezdcem CRT týmu je Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) s časem 2´03,681 a ztrátou na nejlepšího Stonera 3,2 sekundy. Vzhledem k tomu, že má Sepang dvě opravdu dlouhé a rychlé rovinky není jeho čas zase tak pomalý a je jasné, že v Jerezu by jeho ztráta mohla být o něco menší. V týmu Avintia Racing si polepšil Yonny Hernandéz, Iván Silva byl tentokrát poslední.

Závěrečný IRTA test je na programu ve dnech 23. až 25. března na okruhu v Jerez de la Frontera. Tam uvidíme všechny týmy letošního šampionátu královské kubatury a vůbec první měření sil mezi jezdci továrních prototypů a motocyklů CRT, které v Sepangu netestovaly.

Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (18:00 hodin):

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kol
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 - 34
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:00.648 +0.175 40
3 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:00.802 +0.329 54
4 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.404 51
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:00.986 +0.513 54
6 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.231 +0.758 66
7 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.275 +0.802 51
8 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.959 28
9 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.492 +1.019 54
10 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +1.077 57
11 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +1.136 44
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:03.681 +3.208 43
14 Yonny Hernández Avintia Racing 2:06.632 +6.159 48
15 Ivan Silva Avintia Racing 2:06.785 +6.312 53


Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (17:00 hodin):

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kol
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 - 34
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.404 51
3 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:00.986 +0.513 41
4 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.115 +0.642 31
5 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.231 +0.758 52
6 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.275 +0.802 41
7 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.315 +0.842 48
8 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.959 28
9 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.492 +1.019 49
10 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +1.077 46
11 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +1.136 40
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:03.681 +3.208 39
14 Yonny Hernández Avintia Racing 2:06.657 +6.184 38
15 Ivan Silva Avintia Racing 2:06.785 +6.312 46


Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (16:00 hodin):

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kol
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 - 30
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.404 41
3 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.115 +0.642 31
4 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.315 +0.842 37
5 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.959 28
6 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:01.454 +0.981 32
7 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.492 +1.019 40
8 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +1.077 40
9 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +1.136 35
10 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.623 +1.150 46
11 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.640 +1.167 35
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:03.681 +3.208 35
14 Yonny Hernández Avintia Racing 2:06.657 +6.184 34
15 Ivan Silva Avintia Racing 2:06.785 +6.312 38


Na dráze Sepangu od rána testuje všech patnáct jezdců. Teplota je kolem čtyřicítky, dráha suchá a podmínky dobré, protože už v prvních kolech si Stoner vylepšil úterní maximum časem 2´00,473 sekundy. Australan dnes pracuje na spotřebě Hondy, která má pro letošní ročních stejný objem palivové nádrže (21L) jak loni osmistovka, ale s tím rozdílem, že nyní musí uspokojit požadavky litrového motoru.

Jorge Lorenzo testuje nový podvozek YZR-M1 a po obědě byl čtyři desetiny za Stonerem. Do této chvíle má na kontě Lorenzo se Spiesem po jednom pádu, ale naštěstí bez následků. V úvodu odpoledního bloku Lorenzo vyrazil na dráhu, aby si vyzkoušel simulaci závodu. Podle informací z okruhu už ale v některých místech spadlo pár kapek deště.

Dani Pedrosa také zrychlil a momentálně mu patří třetí čas. Andrea Dovizioso je čtvrtý, což je určitě překvapení a první pětku nejlepších uzavírá Ben Spies.

Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (14:00 hodin):

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kol
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 - 27
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.404 25
3 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.115 +0.642 23
4 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.315 +0.842 32
5 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.959 28
6 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:01.454 +0.981 32
7 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +1.077 32
8 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +1.136 31
9 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.623 +1.150 35
10 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.640 +1.167 31
11 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.900 +1.427 32
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.152 +4.679 24
14 Iván Silva Avintia Racing 2:07.228 +6.755 26
15 Yonny Hernández Avintia Racing 2:07.278 +6.805 22


Sepang, Test MotoGP/CRT - 1. března 2012 (13:00 hodin):

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kol
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.795 - 23
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.082 25
3 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.115 +0.320 23
4 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.315 +0.520 32
5 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.637 28
6 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +0.755 32
7 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +0.814 25
8 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.623 +0.828 29
9 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.748 +0.953 23
10 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.900 +1.105 31
11 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:02.263 +1.468 23
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:04.163 +3.368 30
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.152 +4.357 21
14 Ivan Silva Avintia Racing 2:07.228 +6.433 22
15 Yonny Hernández Avintia Racing 2:07.278 +6.483 22
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |