V pondělí bylo Brno místem posledního testu jezdců a týmů královské kubatury. Test, který je rozhodující pro zbytek sezony, tedy pro příštích šest závodů Grand Prix, které odstartuje již poslední srpnový víkend Velká cena v Indianapolisu.
Odpoledne se nad Masarykovým okruhem přehnala dešťová přeháňka a tak nebyl nikdo z jezdců schopen překonat nejlepší čas Jorge Lorenza, který zajel v dopoledních jízdách. Pouze Valentino Rossi si dokázal polepšit, když se svým časem na kolo dostal na druhou pozici.
Nejlepší čas z testů je pro Jorge Lorenza nadějný příslib do budoucna, protože díky včerejšímu pádu už nedokončil druhý závod v řadě a naděje na titul se pomalu vzdalují. K testu Španěl uvedl: „Yamaha mi nabídla k vyzkoušení spoustu materiálu. Ve skutečnosti jsem byl překvapený, kolik byli schopni připravit nových dílů a to navzdory současné hospodářské situaci.“
„Zkoušel jsem modifikace podvozku a testoval naše nastavení elektroniky. Taky jsme se podívali na některá nastavení spojky, abychom zjistili zda ještě můžeme zlepšit start do závodu. Tato nová zlepšení nebudeme mít v Indianapolisu, ale je možné, že je už dostaneme pro Misano a Estoril,“ uvedl závěrem Jorge Lorenzo, nejrychlejší jezdec testu v Brně.
Třetí Dani Pedrosa a pátý jeho týmový kolega Dovizioso zase spolu s týmem Repsol Hondy zkoušeli mimo jiné nové systémy pérování na svých továrních Hondách.
U Suzuki jejich oba jezdci Loris Capirossi a Chris Vermeulen pokračovali v testování podvozku a nového motoru. Jejich časy na kolo jim stačily v pořadí na čtvrté a sedmé místo dnešního testovacího dne v Brně.
Samozřejmě se také padalo. Nepříjemné zkušenosti se nevyhnul Gábor Talmácsi ze Scot Racingu a Nicky Hayden z továrního týmu Ducati. Oba jezdci ale vyvázli bez zranění. To bohužel nemůžeme říct o Davidu de Geovi, který testoval stroj Moto2 pro BQR a Dunlop a byl nucen testy ukončit, protože si během pádu zranil nohu.
Poslední místo patří Mattia Pasinimu, který je regulérním jezdcem čtvrtlitrové kubatury a v průběhu české Grand Prix získal obrovskou šanci si v pondělním testu vyzkoušet poprvé závodní prototyp MotoGP pod označením Ducati Desmosedici GP9.
Test - MotoGP, Brno 17. srpna 2009
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1. |
|
Jorge Lorenzo |
Fiat Yamaha |
Yamaha |
1:56,171 |
- |
52 |
2. |
|
Valentino Rossi |
Fiat Yamaha |
Yamaha |
1:56,622 |
+ 0,451 |
38 |
3. |
|
Dani Pedrosa |
Repsol Honda |
Honda |
1:56,747 |
+ 0,576 |
53 |
4. |
|
Loris Capirossi |
Rizla Suzuki |
Suzuki |
1:57,543 |
+ 1,372 |
43 |
5. |
|
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda |
Honda |
1:57,764 |
+ 1,593 |
53 |
6. |
|
Toni Elias |
San Carlo Honda Gresini |
Honda |
1:57,841 |
+ 1,670 |
39 |
7. |
|
Chris Vermeulen |
Rizla Suzuki |
Suzuki |
1:57,891 |
+ 1,720 |
61 |
8. |
|
Nicky Hayden |
Ducati Marlboro |
Ducati |
1:57,928 |
+ 1,757 |
64 |
9. |
|
Marco Melandri |
Hayate Racing |
Kawasaki |
1:58,045 |
+ 1,874 |
56 |
10. |
|
Mika Kallio |
Ducati Marlboro |
Ducati |
1:58,051 |
+ 1,880 |
65 |
11. |
|
Niccolo Canepa |
Pramac Racing |
Ducati |
1:58,120 |
+ 1,949 |
69 |
12. |
|
Gabor Talmacsi |
Scott Racing |
Honda |
1:59,008 |
+ 2,837 |
58 |
13. |
|
Mattia Pasini |
Pramac Racing |
Ducati |
1:59,614 |
+ 3,443 |
66 |