Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Když Valentino Rossi v roce 2010 odcházel od Yamahy, napsal svojí M1 dopis na rozloučenou. Po dvou letech se vrací a zjišťuje, že se může opět na svůj motocykl spolehnout.
Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Již za týden odstartuje Valentino Rossi do GP v Kataru opět v sedle Yamahy. Dvouleté trápení s Ducati skončilo. U Yamahy našel o poznání jiný stroj, přesto k němu pociťuje důvěru jako dřív.

Valentino byl váš návrat do Yamaha zatím rajskou hudbou?

Ano, je to skvělý comeback. A vzrušující rozhodnutí. Pro mě a pro Yamahu. Po dvou samostatných letech jsme obnovili spojenectví. Chceme spolu opět dojít na vrcholu.

Jaký je to pocit, být opět členem rodiny Yamaha?

Je to nádhera. Ze začátku jsem měl trochu strach. Nevěděl jsem, jakou mám očekávat atmosféru. Nakonec bylo vše perfektní v každém směru. Yamaha je součástí mé rodiny. Užíval jsem si tu nejlepší léta mojí kariéry. Měli jsme spolu spoustu nezapomenutelných zážitků. Teď bude spolu pokračovat.

Když jste v roce 2010 opouštěl svoji M1, tak jste jí napsal milostný dopis a vyznal jste jí hlubokou lásku. Budete psát dopis i nyní?

Ten dopis byl opravdu legrační. Myslí, že další dopis můžeme postrádat. Chceme pokračovat tam, kde jsme v roce 2010 skončili. Je to jako kdybych nikdy neodešel.

Yamaha Vám dala hodně, již v prvním roce jste se stal mistrem světa (2004). Cítíte se jako dítě před svým prvním dnem ve škole?

Ano, přesně tak se teď cítím. Stejně, jako když dítě dostane bonbóny. Získat zpět M1, to byl pro mě neuvěřitelný pocit. Testy byly poměrně dobré, s výjimkou Texasu. Jerez nám ale ukázal, že jsme na první závod připraveni.  

Jak se změnil motocykl od roku 2010?

Motocykl se změnil opravdu hodně. První test byl velkým překvapením. Základem je podobný 2010, ale okamžitě jsem cítil, že došlo k pokroku ve všech oblastech. To má dopad na každé trati, na každém místě trati. Yamaha odvedla skvělou práci, za dobu co jsem tu nebyl. Nový stroj má lepší stabilitu, větší přilnavost, snadno se ovládá a i elektronický systém zaznamenal zlepšení. Navíc motor 1000 cc je mnohem konkurenceschopnější než 800 cc, který byl používán od roku 2007 do roku 2011. S 800, jsme měli problémy v několika fázích. Zejména pak hned na počátku.

Zažil jste několik zklamání. Cítíte se ještě jako vítěz?

Ano, jsem šťastný, protože jsem vyhrál spoustu závodů, během své kariéry. Dosáhl jsem hodně úspěchů, vyhrál jsem mnoho šampionátů a tak dále… Ano, stále se cítím jako vítěz.

Proč je pro Vás nejlepším motocyklem Yamaha? 

Nejspíše proto, že nejlépe sedí mému jezdeckému stylu. S M1 jsem využíval svoji energii opravdu na plno. Stroj je velmi přesný, při řízení velmi čistý, což mi velmi vyhovuje. Je to ideální motorka pro mě a můj styl.

zdroj: speedweek.de

3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00