Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Když Valentino Rossi v roce 2010 odcházel od Yamahy, napsal svojí M1 dopis na rozloučenou. Po dvou letech se vrací a zjišťuje, že se může opět na svůj motocykl spolehnout.
Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Již za týden odstartuje Valentino Rossi do GP v Kataru opět v sedle Yamahy. Dvouleté trápení s Ducati skončilo. U Yamahy našel o poznání jiný stroj, přesto k němu pociťuje důvěru jako dřív.

Valentino byl váš návrat do Yamaha zatím rajskou hudbou?

Ano, je to skvělý comeback. A vzrušující rozhodnutí. Pro mě a pro Yamahu. Po dvou samostatných letech jsme obnovili spojenectví. Chceme spolu opět dojít na vrcholu.

Jaký je to pocit, být opět členem rodiny Yamaha?

Je to nádhera. Ze začátku jsem měl trochu strach. Nevěděl jsem, jakou mám očekávat atmosféru. Nakonec bylo vše perfektní v každém směru. Yamaha je součástí mé rodiny. Užíval jsem si tu nejlepší léta mojí kariéry. Měli jsme spolu spoustu nezapomenutelných zážitků. Teď bude spolu pokračovat.

Když jste v roce 2010 opouštěl svoji M1, tak jste jí napsal milostný dopis a vyznal jste jí hlubokou lásku. Budete psát dopis i nyní?

Ten dopis byl opravdu legrační. Myslí, že další dopis můžeme postrádat. Chceme pokračovat tam, kde jsme v roce 2010 skončili. Je to jako kdybych nikdy neodešel.

Yamaha Vám dala hodně, již v prvním roce jste se stal mistrem světa (2004). Cítíte se jako dítě před svým prvním dnem ve škole?

Ano, přesně tak se teď cítím. Stejně, jako když dítě dostane bonbóny. Získat zpět M1, to byl pro mě neuvěřitelný pocit. Testy byly poměrně dobré, s výjimkou Texasu. Jerez nám ale ukázal, že jsme na první závod připraveni.  

Jak se změnil motocykl od roku 2010?

Motocykl se změnil opravdu hodně. První test byl velkým překvapením. Základem je podobný 2010, ale okamžitě jsem cítil, že došlo k pokroku ve všech oblastech. To má dopad na každé trati, na každém místě trati. Yamaha odvedla skvělou práci, za dobu co jsem tu nebyl. Nový stroj má lepší stabilitu, větší přilnavost, snadno se ovládá a i elektronický systém zaznamenal zlepšení. Navíc motor 1000 cc je mnohem konkurenceschopnější než 800 cc, který byl používán od roku 2007 do roku 2011. S 800, jsme měli problémy v několika fázích. Zejména pak hned na počátku.

Zažil jste několik zklamání. Cítíte se ještě jako vítěz?

Ano, jsem šťastný, protože jsem vyhrál spoustu závodů, během své kariéry. Dosáhl jsem hodně úspěchů, vyhrál jsem mnoho šampionátů a tak dále… Ano, stále se cítím jako vítěz.

Proč je pro Vás nejlepším motocyklem Yamaha? 

Nejspíše proto, že nejlépe sedí mému jezdeckému stylu. S M1 jsem využíval svoji energii opravdu na plno. Stroj je velmi přesný, při řízení velmi čistý, což mi velmi vyhovuje. Je to ideální motorka pro mě a můj styl.

zdroj: speedweek.de

16:55 | Nezapomeňte na netradiční časový harmonogram závodů v Assenu. Moto3 začíná v 11:00, MotoGP ve 13:00 a Moto2 ve 14:30.
16:13 | Baldassari jede do nemocnice na CT vyšetření. Jeho stav je stabilní.
15:54 | Divoký pád měl v dnešní kvalifikaci i Bagnaia, ten odešel po svých. odkaz
15:52 | Kvalifikace Moto2 již pokračuje.
15:50 | Baldassari byl převezen do zdravotního střediska na okruhu.

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 23. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 24. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 25. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30

Nejčtenější články

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

včera |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

včera |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u týmu LCR Honda

Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u …

Těsně před závodem v Assenu byl oficiálně oznámen podpis smlouvy mezi Calem Crutchlowem a HRC.

21.  6.  2017 |
Slabší kubatury – zajímavosti před závody v Assenu

Slabší kubatury – zajímavosti před z…

Tento týden se jezdci vypraví do nizozemského Assenu, kde je čeká osmý podnik letošní sezóny. Níže následují některé statistické údaje vztahující se ke slabším kubaturám.

19.  6.  2017 |