Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Když Valentino Rossi v roce 2010 odcházel od Yamahy, napsal svojí M1 dopis na rozloučenou. Po dvou letech se vrací a zjišťuje, že se může opět na svůj motocykl spolehnout.
Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Již za týden odstartuje Valentino Rossi do GP v Kataru opět v sedle Yamahy. Dvouleté trápení s Ducati skončilo. U Yamahy našel o poznání jiný stroj, přesto k němu pociťuje důvěru jako dřív.

Valentino byl váš návrat do Yamaha zatím rajskou hudbou?

Ano, je to skvělý comeback. A vzrušující rozhodnutí. Pro mě a pro Yamahu. Po dvou samostatných letech jsme obnovili spojenectví. Chceme spolu opět dojít na vrcholu.

Jaký je to pocit, být opět členem rodiny Yamaha?

Je to nádhera. Ze začátku jsem měl trochu strach. Nevěděl jsem, jakou mám očekávat atmosféru. Nakonec bylo vše perfektní v každém směru. Yamaha je součástí mé rodiny. Užíval jsem si tu nejlepší léta mojí kariéry. Měli jsme spolu spoustu nezapomenutelných zážitků. Teď bude spolu pokračovat.

Když jste v roce 2010 opouštěl svoji M1, tak jste jí napsal milostný dopis a vyznal jste jí hlubokou lásku. Budete psát dopis i nyní?

Ten dopis byl opravdu legrační. Myslí, že další dopis můžeme postrádat. Chceme pokračovat tam, kde jsme v roce 2010 skončili. Je to jako kdybych nikdy neodešel.

Yamaha Vám dala hodně, již v prvním roce jste se stal mistrem světa (2004). Cítíte se jako dítě před svým prvním dnem ve škole?

Ano, přesně tak se teď cítím. Stejně, jako když dítě dostane bonbóny. Získat zpět M1, to byl pro mě neuvěřitelný pocit. Testy byly poměrně dobré, s výjimkou Texasu. Jerez nám ale ukázal, že jsme na první závod připraveni.  

Jak se změnil motocykl od roku 2010?

Motocykl se změnil opravdu hodně. První test byl velkým překvapením. Základem je podobný 2010, ale okamžitě jsem cítil, že došlo k pokroku ve všech oblastech. To má dopad na každé trati, na každém místě trati. Yamaha odvedla skvělou práci, za dobu co jsem tu nebyl. Nový stroj má lepší stabilitu, větší přilnavost, snadno se ovládá a i elektronický systém zaznamenal zlepšení. Navíc motor 1000 cc je mnohem konkurenceschopnější než 800 cc, který byl používán od roku 2007 do roku 2011. S 800, jsme měli problémy v několika fázích. Zejména pak hned na počátku.

Zažil jste několik zklamání. Cítíte se ještě jako vítěz?

Ano, jsem šťastný, protože jsem vyhrál spoustu závodů, během své kariéry. Dosáhl jsem hodně úspěchů, vyhrál jsem mnoho šampionátů a tak dále… Ano, stále se cítím jako vítěz.

Proč je pro Vás nejlepším motocyklem Yamaha? 

Nejspíše proto, že nejlépe sedí mému jezdeckému stylu. S M1 jsem využíval svoji energii opravdu na plno. Stroj je velmi přesný, při řízení velmi čistý, což mi velmi vyhovuje. Je to ideální motorka pro mě a můj styl.

zdroj: speedweek.de

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30