Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Když Valentino Rossi v roce 2010 odcházel od Yamahy, napsal svojí M1 dopis na rozloučenou. Po dvou letech se vrací a zjišťuje, že se může opět na svůj motocykl spolehnout.
Valentino Rossi: Cítím se stále jako vítěz

Již za týden odstartuje Valentino Rossi do GP v Kataru opět v sedle Yamahy. Dvouleté trápení s Ducati skončilo. U Yamahy našel o poznání jiný stroj, přesto k němu pociťuje důvěru jako dřív.

Valentino byl váš návrat do Yamaha zatím rajskou hudbou?

Ano, je to skvělý comeback. A vzrušující rozhodnutí. Pro mě a pro Yamahu. Po dvou samostatných letech jsme obnovili spojenectví. Chceme spolu opět dojít na vrcholu.

Jaký je to pocit, být opět členem rodiny Yamaha?

Je to nádhera. Ze začátku jsem měl trochu strach. Nevěděl jsem, jakou mám očekávat atmosféru. Nakonec bylo vše perfektní v každém směru. Yamaha je součástí mé rodiny. Užíval jsem si tu nejlepší léta mojí kariéry. Měli jsme spolu spoustu nezapomenutelných zážitků. Teď bude spolu pokračovat.

Když jste v roce 2010 opouštěl svoji M1, tak jste jí napsal milostný dopis a vyznal jste jí hlubokou lásku. Budete psát dopis i nyní?

Ten dopis byl opravdu legrační. Myslí, že další dopis můžeme postrádat. Chceme pokračovat tam, kde jsme v roce 2010 skončili. Je to jako kdybych nikdy neodešel.

Yamaha Vám dala hodně, již v prvním roce jste se stal mistrem světa (2004). Cítíte se jako dítě před svým prvním dnem ve škole?

Ano, přesně tak se teď cítím. Stejně, jako když dítě dostane bonbóny. Získat zpět M1, to byl pro mě neuvěřitelný pocit. Testy byly poměrně dobré, s výjimkou Texasu. Jerez nám ale ukázal, že jsme na první závod připraveni.  

Jak se změnil motocykl od roku 2010?

Motocykl se změnil opravdu hodně. První test byl velkým překvapením. Základem je podobný 2010, ale okamžitě jsem cítil, že došlo k pokroku ve všech oblastech. To má dopad na každé trati, na každém místě trati. Yamaha odvedla skvělou práci, za dobu co jsem tu nebyl. Nový stroj má lepší stabilitu, větší přilnavost, snadno se ovládá a i elektronický systém zaznamenal zlepšení. Navíc motor 1000 cc je mnohem konkurenceschopnější než 800 cc, který byl používán od roku 2007 do roku 2011. S 800, jsme měli problémy v několika fázích. Zejména pak hned na počátku.

Zažil jste několik zklamání. Cítíte se ještě jako vítěz?

Ano, jsem šťastný, protože jsem vyhrál spoustu závodů, během své kariéry. Dosáhl jsem hodně úspěchů, vyhrál jsem mnoho šampionátů a tak dále… Ano, stále se cítím jako vítěz.

Proč je pro Vás nejlepším motocyklem Yamaha? 

Nejspíše proto, že nejlépe sedí mému jezdeckému stylu. S M1 jsem využíval svoji energii opravdu na plno. Stroj je velmi přesný, při řízení velmi čistý, což mi velmi vyhovuje. Je to ideální motorka pro mě a můj styl.

zdroj: speedweek.de

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00