Ital má na svém kontě celkem osm titulů mistra světa.
Dnes slaví své třicáté narozeniny novodobá legenda mistrovství světa silničních motocyklů Valentino Rossi, který v letošním roce pojede už šestou sezonu za řídítky Yamahy.
Rossi zahájil svou mistrovskou kariéru v roce 1996 s Aprilii, když závodil v nejnižší kubatuře mistrovství světa, kde v roce 1997 získává svůj první titul světového šampióna.
V roce 1998 přestoupil do čtvrtlitrové kubatury a pro Aprilii tam získal o rok později další titul mistra světa. Na svém kontě jich měl mladý Ital už celkem dva.
V roce 2000 přestupuje Rossi do královské kubatury, kde začíná psát svou úspěšnou kapitolu závodního jezdce už v prvním závodu, který vyhrává v Donington Parku. V roce 2001 získává svůj první titul v královské kubatuře a zároveň se stává posledním mistrem světa na pětistovkovém motocyklu.
Hned první sezóna s novou čtyřtaktní Hondou 990ccm se stala znovu kořistí jezdce s šestačtyřicítkou na kapotě a ne jinak tomu bylo v roce 2003, když Ital pro Hondu zajistil už třetí titul v řadě.
Pro Hondu to byl s Valentinem Rossim poslední mistrovský titul, protože Ital činí pro mnohé nepochopitelné rozhodnutí a odchází k Yamaze, která v posledních deseti letech titul nezískala. Sezonu 2004 tak začíná Rossi v barvách Yamahy a v jejím závěru dává japonskému výrobci to na co čekali tak dlouho, titul mistra světa. To samé pak zopakuje o rok později, když si na své konto připíše už pátý mistrovský titul v řadě.
V roce 2006 má Rossi možnost získat svůj další úspěch v královské kubatuře a vše záleželo na výsledku v posledním závodu sezony. V něm nakonec Rossi svůj boj o titul poprvé od roku 2001 prohrává a světovým šampiónem se stává Američan Nicky Hayden.
Rok 2007 je v královské kubatuře rokem přechodu na osmistovkové speciály a zároveň nástupem Ducati a jejich jezdecké hvězdy Casey Stonera. V této sezoně boj o titul prohrává nejen Rossi, ale stejně tak Yamaha, která nemá dostatečně konkurenceschopný stroj. Mistrem světa se v tomto roce stává mladík z Austrálie Casey Stoner.
Valentino Rossi způsobem sobě vlastním na nedostatky svého motocyklu japonského výrobce rázně upozorní a v sezoně 2008 už vítězí v devíti Velkých cenách. Vítězstvím v Indianapolisu vymazal rekord v počtu vítězství svého krajana Giacomo Agostiniho a po dvouleté přestávce získává na okruhu v japonské Motegi v pořadí osmý titul světového šampióna.
Valentino Rossi má smlouvu s Yamahou ještě na dva roky, takže nejméně do konce roku 2010 se může dál snažit svou sbírku mistrovských trofejí ještě rozšířit.
Statistika všech třinácti sezon Valentina Rossiho:
Rok
|
Třída
|
Start
|
1.místo
|
2.místo
|
3.místo
|
Celkem
|
Pole
|
Motocykl
|
Body
|
Pozice
|
2008
|
MotoGP
|
18
|
9
|
5
|
2
|
16
|
2
|
Yamaha
|
373
|
1.
|
2007
|
MotoGP
|
18
|
4
|
3
|
1
|
8
|
4
|
Yamaha
|
241
|
3.
|
2006
|
MotoGP
|
17
|
5
|
4
|
1
|
10
|
5
|
Yamaha
|
247
|
2.
|
2005
|
MotoGP
|
17
|
11
|
3
|
2
|
16
|
5
|
Yamaha
|
367
|
1.
|
2004
|
MotoGP
|
16
|
9
|
2
|
-
|
11
|
5
|
Yamaha
|
304
|
1.
|
2003
|
MotoGP
|
16
|
9
|
5
|
2
|
16
|
9
|
Honda
|
357
|
1.
|
2002
|
MotoGP
|
16
|
11
|
4
|
-
|
15
|
7
|
Honda
|
355
|
1.
|
2001
|
500ccm
|
16
|
11
|
1
|
1
|
13
|
4
|
Honda
|
325
|
1.
|
2000
|
500ccm
|
16
|
2
|
3
|
5
|
10
|
-
|
Honda
|
209
|
2.
|
1999
|
250ccm
|
16
|
9
|
2
|
1
|
12
|
5
|
Aprilia
|
309
|
1.
|
1998
|
250ccm
|
14
|
5
|
3
|
1
|
9
|
-
|
Aprilia
|
201
|
2.
|
1997
|
125ccm
|
15
|
11
|
1
|
1
|
13
|
4
|
Aprilia
|
321
|
1.
|
1996
|
125ccm
|
15
|
1
|
-
|
1
|
2
|
1
|
Aprilia
|
111
|
9.
|