Valentino Rossi hovořil o nové Ducati GP11.1

Ital přijel do Holandska po roční absenci, protože loni zůstal po zranění z Mugella doma. Pro letošní ročník Tourist Trophy je ale vybaven novou generací Desmosedici GP11.1.
Valentino Rossi hovořil o nové Ducati GP11.1

V Assenu nedali novináři Rossimu pokoj, protože všechny zajímá, co si Italové vlastně od nové Desmosedici slibují. Samozřejmě to jsou lepší výsledky v závodech, ale především příprava na příští sezonu.

„Do Assenu se rád vracím a to zejména potom, co jsem tu loni chyběl,“ uvedl Valentino Rossi. „Ještě se musím naučit novou zatáčku, o které jsem slyšel, že je velmi rychlá a nebudu mít na to moc času, takže to budu muset vyřešit, jak nejlépe to půjde. Teoreticky bych si měl okruh velmi dobře pamatovat, protože už tu mám nějaké zkušenosti. Uvidíme, jak to půjde. Máme tu také novou motorku, takže jsme všichni zvědaví až ji uvidíme v akci a to hlavně z toho důvodu, že jsem nikdy na tomto podvozku netestoval náš motor (800ccm), což nabízí nějaké otázky … .“

„S GP12 jsem se cítil dobře už od prvního testu,“ pokračoval Ital. „Jezdil jsem jen třikrát, jednou v Jerezu a dvakrát v Mugellu. Nemáme teď možnost srovnání s ostatními týmy, takže naše skutečná úroveň konkurenceschopnosti se teprve uvidí. Vím, že Honda byla rychlá hned od začátku, zejména pak v Jerezu, ale na motorce jsme stále pracovali a už v Mugellu jsme viděli povzbuzující změny k lepšímu. Víc než cokoliv jiného, je to otázka pocitu. S GP12 jsem se cítil od začátku dobře a s každou další drobnou změnou to bylo lepší a lepší. Slyšel jsem, že Stoner jezdil rychleji než my, ale uvidíme kolik je pravdy na takových informacích.“
Klepněte pro větší obrázek
„Inženýři tvrdí, že litrové motocykly nebudou výrazně rychlejší od osmistovek, ale já si myslím, že GP12 je rychlejší a ten rozdíl tam je,“ řekl Valentino Rossi.

„Od začátku sezony jsme bojovali s problémy a výsledky nebyly dobré. Ohledně nových změn jsem tlačil na Filippeho (Preziosiho), zejména pak co se týče zadní části motocyklu a s ohledem na závod v Mugellu. Tehdy dostal nápad: ´Máme novou motorku, proč ji nezkusit s 800ccm motorem?´ Po testu v Mugellu se mě zeptal, co na to říkám. Myslím, že tu jsou určitá rizika, ale okamžitě jsem s ním souhlasil už jenom proto, že GP12 vnímám víc jako svůj motocykl, zatímco GP11 byla motorka, kterou udělali jiní. Myslím, že tímto postupem budeme mnohem konkurenceschopnější a zároveň se posuneme dál s ohledem pro příští ročník.“

„Osobně to nevidím, jako východisko z nouze,“ pokračoval Rossi a závěrem dodal: „Zredukovali jsme čas pro vývoj a v testech jsem viděl, že můžu jezdit rychleji. Teď je otázka, jak to bude fungovat s našim 800ccm motorem. Nevíme, zda můžeme porazit Hondu, ale jsem si jistý, že jsme jsme pokročili dopředu.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
20. října | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00