Valentino Rossi má obavy z omezení motorových jednotek

Naopak je velkým příznivcem návratu litrové kubatury.
Valentino Rossi má obavy z omezení motorových jednotek
Klepněte pro větší obrázekOmezení počtu motorových jednotek 800ccm závodních prototypů MotoGP, jenž vstupuje v platnost od roku 2010 může podle Valentina Rossiho poškodit samotný obraz top kubatury světového šampionátu silničních motocyklů.

V osmnácti závodních víkendech sezony 2010 můžou jezdci využít jen šest motorů a podle italského jezdce tovární Fiat Yamahy je to dostatečně malý počet na to, aby došlo ke změnám v přístupu k samotné podstatě přípravy na Velkou cenu.

Už v letošním roce, když po závodu v České republice začalo platit pravidlo pěti motorů pro posledních sedm závodů, pociťoval italský šampion razantní úbytek výkonu, protože ten technici Yamahy obětovali v prospěch vyšší životnosti pohonných jednotek YZR-M1.

O výkon se Rossi ani tak nebojí, ale starost má o to, že nejvíc se tato omezení dotknou samotných fanoušků, protože jezdci v průběhu tréninku můžou za různých okolností většinu času prosedět v boxech, aby na motoru najeli minimum kilometrů a diváci podél dráhy tak už neuvidí na co byli zvyklí a co dělalo závody MotoGP tak divácky atraktivními.

Už tak se hodně změnilo s příchodem 800ccm kubatury, nedávnými změnami v předpisech a v neposlední řadě vývojem ekonomické situace světového hospodářství, což mělo za následek nepříjemnou skutečnost, že nyní na startovním roštu stojí jen sedmnáct závodních prototypů.

„V příštím roce možná bude během tréninku hodně motorek čekat v boxech, aby šetřily motory a těch motorek tam už moc není,“ řekl Valentino Rossi. „Velkým problémem jsou také pády a nehody. Normálně máte za sezonu tak minimálně pět nehod. Když havarujete, tak osmdesát procent životnosti motoru je pryč skrz kameny nebo naplno otevřený plyn.“

„Časem budeme jezdit tak, abychom nespadli než abychom byli rychlí. Nehoda je největší problém. Spadnete a končíte, to bude hodně zrádné,“ řekl Valentino Rossi k otázce počtu pohonných jednotek pro sezonu 2010.

Naopak velmi kladně se staví k myšlence znovuoživení litrové kubatury v MotoGP, když pro italskou televizi Rai Sport uvedl: „Vrátil bych MotoGP litrovou kubaturu a zároveň z ní odstranil sedmdesát procent elektroniky. Řekl bych, že je to férové omezení.“

„Bohužel pro motorsport to není vůbec jednoduché. Donedávna tam nebyla jasně definovaná pravidla a všichni to tlačili na maximum. Potřebujeme stanovit určité hranice, ale inteligentní formou,“ řekl závěrem Valentino Rossi, sedminásobný mistr světa královské kubatury.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |