Valentino Rossi má obavy z omezení motorových jednotek

Naopak je velkým příznivcem návratu litrové kubatury.
Klepněte pro větší obrázekOmezení počtu motorových jednotek 800ccm závodních prototypů MotoGP, jenž vstupuje v platnost od roku 2010 může podle Valentina Rossiho poškodit samotný obraz top kubatury světového šampionátu silničních motocyklů.

V osmnácti závodních víkendech sezony 2010 můžou jezdci využít jen šest motorů a podle italského jezdce tovární Fiat Yamahy je to dostatečně malý počet na to, aby došlo ke změnám v přístupu k samotné podstatě přípravy na Velkou cenu.

Už v letošním roce, když po závodu v České republice začalo platit pravidlo pěti motorů pro posledních sedm závodů, pociťoval italský šampion razantní úbytek výkonu, protože ten technici Yamahy obětovali v prospěch vyšší životnosti pohonných jednotek YZR-M1.

O výkon se Rossi ani tak nebojí, ale starost má o to, že nejvíc se tato omezení dotknou samotných fanoušků, protože jezdci v průběhu tréninku můžou za různých okolností většinu času prosedět v boxech, aby na motoru najeli minimum kilometrů a diváci podél dráhy tak už neuvidí na co byli zvyklí a co dělalo závody MotoGP tak divácky atraktivními.

Už tak se hodně změnilo s příchodem 800ccm kubatury, nedávnými změnami v předpisech a v neposlední řadě vývojem ekonomické situace světového hospodářství, což mělo za následek nepříjemnou skutečnost, že nyní na startovním roštu stojí jen sedmnáct závodních prototypů.

„V příštím roce možná bude během tréninku hodně motorek čekat v boxech, aby šetřily motory a těch motorek tam už moc není,“ řekl Valentino Rossi. „Velkým problémem jsou také pády a nehody. Normálně máte za sezonu tak minimálně pět nehod. Když havarujete, tak osmdesát procent životnosti motoru je pryč skrz kameny nebo naplno otevřený plyn.“

„Časem budeme jezdit tak, abychom nespadli než abychom byli rychlí. Nehoda je největší problém. Spadnete a končíte, to bude hodně zrádné,“ řekl Valentino Rossi k otázce počtu pohonných jednotek pro sezonu 2010.

Naopak velmi kladně se staví k myšlence znovuoživení litrové kubatury v MotoGP, když pro italskou televizi Rai Sport uvedl: „Vrátil bych MotoGP litrovou kubaturu a zároveň z ní odstranil sedmdesát procent elektroniky. Řekl bych, že je to férové omezení.“

„Bohužel pro motorsport to není vůbec jednoduché. Donedávna tam nebyla jasně definovaná pravidla a všichni to tlačili na maximum. Potřebujeme stanovit určité hranice, ale inteligentní formou,“ řekl závěrem Valentino Rossi, sedminásobný mistr světa královské kubatury.
11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00