Valentino Rossi: Viděl bych to na pódium v Kataru

Valentino Rossi je v současné době na PR turné s Yamahou v Indonésii. Zde ho dostihla italská média, která s ním udělala následující rozhovor.
Valentino Rossi: Viděl bych to na pódium v Kataru

Z rozhovoru připadá Rossi vyzrálejší, snažící se hledět do budoucnosti po dvou nekonkurenceschopných letech na Ducati. Navzdory svému věku (příští měsíc mu bude 34), což může být vykládáno jako negativní faktor, protože se do šampionátu derou mladší, rychlejší a hladovější soupeři, Rossi věří, že bude na sezónu připraven.

Jaké bylo probuzení 1. ledna?

„S úlevou? (Smích). Ne, první den roku je vážně především……jsem nadšený.“

Jaký je teď Rossi jezdec?

„Dosáhl jsem určité věkové hranice, ale cítím se dobře, motivovaný a dychtivý. Vím, že to bude po dvouletém trápení složité, ale jsem připravený. S Yamahou to bude lepší.“

Budeš potřebovat ty a tvůj tým čas na aklimatizaci?

„Pro tým to bude snazší. Já budu potřebovat trochu času.“

Co očekáváš po návratu k Yamaze?

„Když jsem ji měl možnost vyzkoušet po konci sezóny, cítil jsem se hned pohodlně. Zlepšila se hodně při akceleraci. Není to jen motorem 1000cc, ale je tam i další pokrok. Přesto to bude náročné, Honda má motivaci vítězit.“

Valentino Rossi, 33, Jorge Lorenzo, 25. Lorenzo je nepříjemný týmový kolega. Je lepší, že se znáte nebo by byl méně problematický nový kolega?

„Lepší je, když se navzájem známe. Oba jsme teď starší a víme, co můžeme očekávat. On bude mít taky nepříjemného týmového kolegu, jako já. I když jme měli dříve v garáži problémy, vyhrávali jsme všechno.“

Teď, když je ostřílený jezdec, jak ho můžeš porazit?

„ Bude to těžké. Jeho nejsilnější stránkou je to, že chápe pozitivní aspekty Yamahy. On je ten, který jezdí to nejlepší. Nebudu nikam spěchat a více než ho sledovat, budu muset s týmem zapracovat na nastavení motocyklu a musím se dostat na stupně vítězů. Bude nějakou dobu trvat, než se mi podaří porazit Lorenza. Na začátku bude určitě rychlejší.“

A co Ducati? Můžeš nám říct, co se opravdu stalo?

„S týmem jsme nebyli schopni přizpůsobit motocykl mému stylu a já jsem nedokázal přizpůsobit svůj styl motocyklu.“

A vztah s inženýrem Preziosim - z lásky k bodu mrazu?

Je škoda pro nás pro oba, že to šlo takhle. Projekt MotoGP byl nejdůležitější. Náš vztah je pořád dobrý, stejně jako s ostatníma v Ducati. Problémem byly výsledky. S Filippo jsem byl i na večeři. Je mě líto, že byl vyměněn. V těchto případech padají hlavy. Dvě byly setnuty. Já jsem odešel a oni přesunuli jeho.“

Mluvilo se o tom, že tým nenaslouchá, porušil dohody a o dalších změnách…

„Filippo přišel za mnou a říkal, že Ducati byla připravena na změnu podle mých představ, aby byl motocykl konkurenceschopný a dal se lépe ovládat. Někteří si ale mysleli, že když posadí na motocykl Rossiho, který dělá méně chyb než Stoner, tak budeme vyhrávat. Tahle to prostě nejde.“

Tvůj šéfmechanik Burgess obvinil Ducati, že nepracují dostatečně, což bylo nespravedlivé vzhledem k množství novinek, které produkovala.

„Musím souhlasit. Není pravda, že jsme nic nedělali. Problém byl, že jsme nebyli schopni odstranit počáteční problémy.“

Jaký motocykl je po tvém odchodu?

„Mají motocykl, který je obtížné dostat na limit. Nikdy vám nedává pocit, že ho máte plně pod kontrolou. Mají dobré jezdce, kteří mohou jezdit dobře. Uvidíme, jak ovlivní vstup Audi vývoj motocyklu.“

Bude to těžké, mít stejnou rychlost jako mladíci?

„Bude to velice obtížné, udržet rychlost, jakou má Pedrosa a Jorge, ne jednou, ale neustále. Budu muset pořádně zabrat. Nevím, jaký je můj potenciál. S M1 budu konkurenceschopný, ale na jaké místo to bude stačit? To opravdu nevím.“

Lepší druhý za Jorge Lorenzem nebo třetí za dvěma Hondama?

„Druhý za Jorge Lorenzem.

Co když nevyhrajete závod GP, vidíte v tom velký problém?

"Ano. Cílem je vítězství, kterého jsem nedosáhl od roku 2010. I když nebudu vyhrávat, ale budu každou neděli na pódiu, bude to ještě v pořádku.“

Jak to bude vypadat na konci sezóny?

"Těžko říct. Chtěl bych se dostávat často na pódium. Přál bych si tak 10 x stupně vítězů a celkově skončit mezi nejlepšími třemi.“

Kde vidíš sám sebe v Kataru?

Na pódiu. Když chcete soutěžit s jezdci, jako jsou Lorenzo a Pedrosa, nemůžete být pozadu. A pak je tu ještě Marquez, musíme ho taky sledovat.“

zdroj: gazzettadellosport.it

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00