Ital dnes oslavil jednatřicáté narozeniny, v letošním ročníku světového seriálu mistrovství světa silničních motocyklů absolvuje již svou patnáctou sezonu a sedmou u Yamahy.
V roce 2009 Rossi vyhrál už devátý titul v kariéře a v jeho případě nelze ani náhodou hovořit o nějaké ztrátě motivace, ale naopak. Každá další sezona je pro Itala novou výzvou a ne jinak tomu bude letos, kdy se pokusí vyhrát svůj desátý titul.
Nebude to samozřejmě jednoduché, protože konkurence z řad jeho soupeřů je rok od roku těžší a už jeho poslední vítězná sezona byla vůbec ta nejnáročnější v jeho kariéře.
V roce 2009 vyhrál celkem šest podniků Grand Prix, ale také díky tlaku svých soupeřů hned několikrát chyboval, což u něho nebylo v minulosti častým jevem.
Největším momentem sezony 2009 byla nepochybně ´Bitva o Barcelonu´, kde o vítězství v závodu soupeřil s týmovým kolegou Lorenzem. Poslední kolo a předjetí v poslední zatáčce katalánské Velké ceny nakonec rozhodlo o jeho triumfu v Montmeló.
Z Francie odjel bez bodu a v domácí Velké ceně Itálie poprvé po sedmi letech v Mugellu nevyhrál. V Holandsku si ale prvním místem zajistil sté vítězství v kariéře a devátý titul pak třetím místem v Malajsii, předposledním podniku sezony 2009.
Valentino Rossi má fanoušky po celém světě a bezesporu patří mezi nejlepší jezdce v celé historii světového šampionátu. Rodák z italského Urbina začínal jezdit už jako malý spolu se svým otcem Grazianim, který sám kdysi závodil. Po vítězstvích v italských šampionátech a třetím místu z mistrovství Evropy 1995 Rossi o rok později přestupuje mezi elitu světového šampionátu.
Rossiho první Grand Prix byla v Malajsii a premiérovou sezonu 1996 ukončil na devátém místě s jediným vítězstvím v závodu na okruhu v Brně. V následujícím roce se stal nejmladším vítězem šampionátu nejnižší kubatury, když vyhrál v sedle Aprilie celkem jedenáct Velkých cen.
Po přechodu mezi čtvrtlitry byl v první sezoně druhý, ale v roce 1999 už v šampionátu vítězí, když s Aprilii dosáhl celkem devíti vítězství v závodech, kde se na stupně vítězů postavil ve dvanácti případech.
Rok 2000 je novou etapou v Rossiho závodní kariéře, protože přestoupil do královské 500ccm kubatury k japonské Hondě. Stejně jak už to udělal v nižších třídách, také v královské kubatuře si prvním rokem ´zvyká´na nový svět a s dvěma vítězstvími a deseti stupni vítězů obsazuje konečné druhé místo.
O rok později už Rossimu patří poslední titul v 500ccm kubatuře, když vyhrává jedenáct podniků sezony a zahajuje neuvěřitelnou cestu k pěti titulům v řadě.
V roce 2002 Rossi bez problému zvládl přechod na čtyřtakty a vítězstvím v brazilském Rio de Janeiru si zajistil druhý titul královské kubatury, když vyhrál v jedenácti závodech Grand Prix.
Sezona 2003 byla pro Rossiho čtvrtá a zároveň poslední u Hondy. Rozloučil se ve velkém stylu, když ani jednou nechyběl na stupních vítězů a pro sebe a pro japonského výrobce získal v pořadí třetí titul mistra světa.
V roce 2004 udělal Rossi pro mnohé nepochopitelný krok, když od vítězné Hondy odešel a přestoupil k Yamaze, která se marně snažila získat ve světovém šampionátu prvenství. Ale už v prvním podniku sezony Ital vítězí v Jihoafrické republice a je vůbec prvním jezdcem, který těsně po sobě vyhrává závod Grand Prix na motocyklech dvou různých výrobců.
Rossi pokračuje dalšími osmi vítězstvími a v předposledním podniku sezony 2004 v australském Phillip Islandu, zajišťuje Yamaze po patnácti letech čekání mistrovský titul. Vítězstvím v posledním závodu sezony ve Valencii pak týmu tovární Yamahy první místo v soutěži týmů.
Sezona 2005 byla znovu pod Italovou nadvládou, když vyhrál celkem jedenáct Grand Prix, pětkrát startoval z pole position a jen jednou minul umístění na stupních vítězů. S dalším titulem se Rossi stává teprve pátým jezdcem v historii, který v královské kubatuře dokázal vyhrát šampionát pětkrát po sobě. Yamaze pomohl k vítězství v soutěži výrobců a týmů a ta mohla své padesátileté výročí oslavit jedním z nejlepších výsledků v šampionátu.
V následujícím roce Rossi teprve podruhé v kariéře jezdce královské kubatury mistrovský titul nezískal, když svůj boj o další triumf prohrál o pět bodů s Nicky Haydenem. V roce 2006 Rossi vyhrál pět závodů a na stupních vítězů se postavil celkem desetkrát.
První ročník nové éry 800ccm závodních prototypů nedopadl pro Yamahu nejlépe, Rossi se potýkal s technickými problémy a v roce 2007 vyhrál jen čtyři závody Grand Prix. Titul tehdy vyhrál Casey Stoner a Rossi obsadil až třetí místo, což byl jeho nejhorší výsledek v královské kubatuře.
V roce 2008 Rossi nastupuje poprvé s pneumatikami Bridgestone, vítězí v devíti závodech sezony a na stupních vítězů je v šestnácti případech z osmnácti. Tato sezona přinesla nezapomenutelný souboj s Casey Stonerem v americké Laguně Seca, sedmé vítězství v Mugellu nebo historicky první vítězství na okruhu v Indianapolisu.
Titul pro rok 2008 si Rossi zajistil vítězstvím v japonské Grand Prix v době, kdy do konce sezony zbývaly ještě tři podniky. Pro sebe získal osmý mistrovský titul kariéry a třetí titul na motocyklu značky Yamaha.
V letošním roce je to Rossiho sedmá sezona u Yamahy a v jejím závěru Italovi vyprší dvouletá smlouva s japonským výrobcem. Ohledně své budoucnosti bude Valentino Rossi rozhodovat nejdřív v polovině sezony 2010.