Ve Valencii nasadí Bridgestone měkčí směsi

Ve Valencii nasadí Bridgestone měkčí směsi

Dráha ve Valencii představuje pro pneumatiky a nastavení motocyklů velkou výzvu, protože jezdcům musí nabídnout potřebnou přilnavost v celkem 420 zatáčkách, které absolvují ve třiceti kolech závodu.

Na okruhu s celkem devíti levými a pěti pravými zatáčkami mají jen minimální prostor pro ochlazení, ale zároveň v chladnějších podmínkách evropského kontinentu bude kladen velký důraz na jejich výkon v zahřátí. Proto Bridgestone přiveze do Valencie měkkou a střední směs pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní. Měkčí směs zadní asymetrické pneumatiky je na pravé straně opatřena extra-měkkou směsí, která má za úkol vyrovnat nepoměr v počtu levých a pravých zatáček.

„Valencie je hladký a technický okruh s pomalým, nesouměrným charakterem dráhy,“ řekl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Je to okruh, o kterém můžeme říct, že je pro pneumatiky velmi rušný, protože počet a charakter zatáček znamená, že jsou neustále v činnosti a mají jen minimální prostor k odpočinku. Pokud není nastavení motocyklu ideální, snadno dojde k přehřátí pneumatiky a to hlavně u měkčí směsi, která je zpravidla žádaná kvůli chladnějším podmínkám.“

„U předních pneumatik použijeme měkkou a střední směs, nicméně tyto pneumatiky musí být odolné, aby zvládly intenzivní brzdění do první zatáčky,“ pokračoval Hamašima. „Nižší teplota dráhy vyžaduje měkčí směsi u zadního obutí, aby generovaly dobrou přilnavost, ale zároveň je třeba tvrdou směs v levé části pneumatiky kvůli nesouměrnému počtu pravých a levých zatáček a vysoké teplotě, která se tvoří jízdou v poslední dlouhé levotočivé zatáčce. Zároveň je tam několik těsných zatáček na pravou ruku, takže výkon zahřátí pravé části pneumatiky je také velmi důležitý a to je také důvod, proč ve Valencii znovu použijeme u zadní asymetrické pneumatiky extra-měkkou směs.“

Doporučujeme

Články odjinud