Ve Valencii nasadí Bridgestone měkčí směsi

Dráha ve Valencii představuje pro pneumatiky a nastavení motocyklů velkou výzvu, protože jezdcům musí nabídnout potřebnou přilnavost v celkem 420 zatáčkách, které absolvují ve třiceti kolech závodu.
Ve Valencii nasadí Bridgestone měkčí směsi

Na okruhu s celkem devíti levými a pěti pravými zatáčkami mají jen minimální prostor pro ochlazení, ale zároveň v chladnějších podmínkách evropského kontinentu bude kladen velký důraz na jejich výkon v zahřátí. Proto Bridgestone přiveze do Valencie měkkou a střední směs pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní. Měkčí směs zadní asymetrické pneumatiky je na pravé straně opatřena extra-měkkou směsí, která má za úkol vyrovnat nepoměr v počtu levých a pravých zatáček.

„Valencie je hladký a technický okruh s pomalým, nesouměrným charakterem dráhy,“ řekl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Je to okruh, o kterém můžeme říct, že je pro pneumatiky velmi rušný, protože počet a charakter zatáček znamená, že jsou neustále v činnosti a mají jen minimální prostor k odpočinku. Pokud není nastavení motocyklu ideální, snadno dojde k přehřátí pneumatiky a to hlavně u měkčí směsi, která je zpravidla žádaná kvůli chladnějším podmínkám.“

„U předních pneumatik použijeme měkkou a střední směs, nicméně tyto pneumatiky musí být odolné, aby zvládly intenzivní brzdění do první zatáčky,“ pokračoval Hamašima. „Nižší teplota dráhy vyžaduje měkčí směsi u zadního obutí, aby generovaly dobrou přilnavost, ale zároveň je třeba tvrdou směs v levé části pneumatiky kvůli nesouměrnému počtu pravých a levých zatáček a vysoké teplotě, která se tvoří jízdou v poslední dlouhé levotočivé zatáčce. Zároveň je tam několik těsných zatáček na pravou ruku, takže výkon zahřátí pravé části pneumatiky je také velmi důležitý a to je také důvod, proč ve Valencii znovu použijeme u zadní asymetrické pneumatiky extra-měkkou směs.“

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00